Grand magazín 11/2014 (5. – 19. června)
Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.
Krátce ze světa
Belgický tým Marc VDS Racing oznámil 5. června obsazení svých vozů během závodu 24 hodin ve Spa. S číslem 66 budou startovat Maxime Martin, Jörg Müller a Augusto Farfus, ve voze č. 77 se budou střídat Bas Leinders, Dirk Werner a Markus Palttala.
Výsledkový servis
International GT Open (2/8), Algarve
V Portugalsku se závodů účastnilo pět posádek zařazených ve třídě SGT a čtrnáct v GTS. Nově se šampionátu zúčastnil tým Ebimotors s vozem porsche, další dva nováčci nakonec nenastoupili. Třída Super GT byla ochuzena o tým Autorlando, který přestupem Tutumlua do týmu Selleslagh a náhradou Camathiasem změnil třídu na GTS.
70´´ závod
Španělský pilot (č. 6, SGT, Corvette), jehož ke změně přiměla nespokojenost se zaostáváním vozu Porsche, startoval v novém působišti z nejlepší možné pozice.
Podařilo se mu využít zdržení několika soupeřů úporně bránícím Mavlanovem (č. 60, SGT, SMP Racing, Ferrari). Vybojovaný šestivteřinový náskok na Monterminiho (č. 1, SGT, Villorba, Ferrari) se hodil jeho kolegovi Souletovi, protože se v boxech musel zdržet o 20 vteřin (respektive 15 vteřin na Itala) déle než řada hlavních soupeřů.
Závod měl spád i po výměnách, řadě zajímavých soubojů napomáhalo početné pole vyrovnaných ferrari třídy GT3.
Ke změně pořadí došlo i na čele, když Soulet (č. 6, SGT, Selleslagh, Corvette) smazal šest vteřin náskoku Schira (č. 1, SGT, Villorba, Ferrari). Od 29. kola převzal vedení v závodě, kde vydržel až do cíle po průjezdu 38 kolem.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
SGT
|
I.Tutumlu/M.Soulet | Selleslagh |
C2
|
1:11:14.275
|
2.
|
SGT
|
A.Montermini/N.Schirò | Vilorba |
F
|
+ 13.347
|
3.
|
SGT
|
M.Ramos/N.Pastorelli | V8 Racing |
C2
|
+ 22.545
|
4.
|
SGT
|
R.Mavlanov/D.Zampieri | SMP Racing |
F
|
+ 26.343
|
5.
|
GTS
|
A.Sicart/S.Constantini | Ombra |
F
|
+ 27.865
|
6.
|
SGT
|
D.Sijthoff/A.Hamilton | V8 Racing |
C2
|
+ 29.150
|
7.
|
GTS
|
V.Maleev/J.M.P.Aicart | SMP Racing |
F
|
+ 35.438
|
8.
|
GTS
|
P.Ruberti/G.Roda | AF Corse |
F
|
+ 43.088
|
9.
|
GTS
|
C.Campanico/A.Patel | Novadriver |
A
|
+ 49.002
|
10.
|
GTS
|
J.Camathias/M.Beretta | Autorlando |
P
|
+ 49.894
|
11.
|
GTS
|
C.Sdanewitsch/M.Rugolo | AF Corse |
F
|
+ 51.012
|
12.
|
GTS
|
M.Plachutta/T.Jäger | Plachutta |
MB
|
+ 52.337
|
13.
|
GTS
|
S.Gatusso/M.Cordoni | Ombra |
F
|
+ 1:12.801
|
14.
|
GTS
|
A.De Leener/C.Sbirrazzuoli | AF Corse |
F
|
+ 1:54.754
|
15.
|
GTS
|
L.Silva/A.Coimbra | Sports and You |
MB
|
+ 1 kolo
|
16.
|
GTS
|
I.Jacoma/A.Pan | Ebimotors |
P
|
+ 1 kolo
|
17.
|
GTS
|
D.Derdaele/M.Retera | V8 Racing |
C
|
+ 19 kol
|
18.
|
GTS
|
D.Cameron/M.Griffin | AF Corse |
F
|
+ 28 kol
|
19.
|
GTS
|
T.Flohr/F.Castellacci | AF Corse |
F
|
+ 38 kol
|
60´´ závod
V neděli si pozici v čele uhájila znovu žlutá corvette, nyní pilotovaná Souletem (č. 6, SGT, Selleslagh). Jeho kolega Ramos (č. 2, SGT) se však propadl o dvě místa za Zampieriho (č. 60, SGT, SMP Racing, Ferrari) a Hamiltona (č. 4, SGT, Selleslagh, Corvette).
Po překonání britského pilota v pátém kole začal snižovat náskok společně jedoucí vedoucí dvojice.
Z favoritů se bojů o čelní příčky neúčastnil Schiro (č. 1, SGT, Villorba, Ferrari), který startoval až z 11. příčky. Než předal vůz Monterminimu, dokázal se probít na 8. pozici se ztrátou 17 vteřin na špičku.
Po výměnách se krátce na čele ocitl Sdanewitsch (č. 54, GTS, AF Corse, Ferrari), dle očekávání se italský amatér rychle propadal pořadím dolu. Vedení převzal Mavlanov (č. 60, SGT, SMP Racing, Ferrari) než jej defekt levé zadní pneumatiky pomalou jízdou přes velkou část okruhu srazil na 15. příčku.
Pozornost na sebe strhával rychle jedoucí Tutumlu (č. 6, SGT, Selleslagh, Corvette), jehož tlak na třetího Maleeva (č. 61, SGT, SMP Racing, Ferrari) vyústil v hodiny ruského jezdce. Španěl se roztočenému vozu vyhnul bez kontaktu, ale za cenu průjezdu asfaltovou únikovou zónou. Úhybný manévr jej však stál jedno místo na úkor předchozího perně vybojovaného souboje s Monterminim (č. 1, SGT, Villorba, Ferrari).
Výsledky 32 kol trvajícího závodu jsou v níže uvedené tabulce a zahrnují vyloučení druhé dvojice Sijthoff/Hamilton (č. 4, SGT, Selleslagh, Corvette).
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
SGT
|
M.Ramos/N.Pastorelli | V8 Racing |
C2
|
1:00:21.399
|
2.
|
SGT
|
A.Montermini/N.Schirò | Vilorba |
F
|
+ 18.664
|
3.
|
SGT
|
I.Tutumlu/M.Soulet | Selleslagh |
C2
|
+ 19.280
|
4.
|
GTS
|
C.Sdanewitsch/M.Rugolo | AF Corse |
F
|
+ 32.270
|
5.
|
GTS
|
S.Gatusso/M.Cordoni | Ombra |
F
|
+ 34.279
|
6.
|
GTS
|
J.Camathias/M.Beretta | Autorlando |
P
|
+ 40.887
|
7.
|
GTS
|
A.De Leener/C.Sbirrazzuoli | AF Corse |
F
|
+ 45.064
|
8.
|
GTS
|
P.Ruberti/G.Roda | AF Corse |
F
|
+ 45.570
|
9.
|
GTS
|
V.Maleev/J.M.P.Aicart | SMP Racing |
F
|
+ 47.147
|
10.
|
GTS
|
A.Sicart/S.Constantini | Ombra |
F
|
+ 59.959
|
11.
|
GTS
|
C.Campanico/A.Patel | Novadriver |
A
|
+ 1:01.619
|
12.
|
SGT
|
R.Mavlanov/D.Zampieri | SMP Racing |
F
|
+ 1:06.427
|
13.
|
GTS
|
M.Plachutta/T.Jäger | Plachutta |
MB
|
+ 1:18.191
|
14.
|
GTS
|
D.Cameron/M.Griffin | AF Corse |
F
|
+ 1:32.459
|
15.
|
GTS
|
I.Jacoma/A.Pan | Ebimotors |
P
|
+ 1 kolo
|
16.
|
GTS
|
L.Silva/A.Coimbra | Sports and You |
MB
|
+ 1 kolo
|
17.
|
GTS
|
D.Derdaele/M.Retera | V8 Racing |
C
|
+ 11 kol
|
ADAC GT Masters (4/8), Red Bull Ring
Na rakouském okruhu se utkalo celkem 27 vozidel. Pole stálých účastníků rozšířil nedaleko sídlící tým Grasser. Na Red Bull Ringu znovu nechyběl Tomáš Enge hájící barvy týmu Reiter.
V sobotním závodě byla nejrychlejší posádka Gavin/Keilwitz (Callaway, Corvette), kterou doplnila na stupních vítězů se stříbrem nadmíru spokojená dvojice Enge/Von Thurn und Taxis (Reiter, Chevrolet). Na třetím místě skončil Buhk s Götzem (HTP, Mercedes). Úplné výsledky a další fotografie ze sobotního klání naleznete Zde.
V neděli Enge po startu z druhé příčky první polovinu závodu vedl. Po odpykání trestu za nedodržení pořadí na startu se českému jezdci nepodařilo pokračovat po selhání techniky. Pořadí na podiu bylo na prvním a třetím místě stejné jako v sobotu, druhé místo zaujala dvojice Rast/Van der Linde (Prosperia, Audi). Gavin/Keilwitz (Callaway, Corvette). Další informace z neděle naleznete Zde.
Dojmy Tomáše Engeho z Rakouska si můžete přečíst v článku s tiskovou zprávou Zde.
Foto: Tomáš Krejčík
Očekávané události
21. – 22. června - International GT Open (3/8), Jerez
Dalšího závodu na Pyrenejském poloostrově se zúčastní podobný počet zájemců. Přihlášením týmu dvou vozů týmu Drivex (Porsche, jeden prozatím bez jezdeckého složení) stoupne počet účastníků třídy Super GT na sedm.
Nižší třída GTS je navzdory premiérové účasti týmu Nova (Nissan GT-R) obsazena pouze 13 účastníky. Pole bude ochuzeno o vůz mercedes týmu Plachutta a v minulém podniku hostující porsche stáje Ebimotors.
Přenos závodu můžete sledovat prostřednictvím stránek pořadatele (Zde případně Zde). Časy vysílání naleznete v níže uvedené tabulce.
Událost | Den | GT Sport | Start |
70´ závod | Sobota | 15,45-17,25 |
15,55
|
60´ závod | Neděle | 12,45-14,15 |
12,55
|
Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.
27. – 28. června - Blancpain Endurance (3/5); BGTS (5/12), Paul Ricard
4. – 6. července - International GT Open (4/8), Hungaroring
4. – 6. července - Blancpain Sprint (3/7); BGTS (6/12), Zandvoort
18. – 20. července - International GT Open (5/8), Silverstone
23. – 27. července - Blancpain Endurance (4/5); BGTS (7/12), 24 hodin ve Spa
Doplňující odkazy
Předchozí vydání zpravodajského přehledu z období (23. května – 4. června) naleznete Zde.
Profily šampionátů
Blancpain Endurance Series (Zde)
Blancpain Sprint Series (Zde)
Blancpain GT Series (Zde)
ADAC GT Masters (Zde)
International GT Open (Zde)
V průběhu sezóny aktualizované články zaměřené na hlavní informace o sériích určených GT vozům. Jeho součástí jsou odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních.
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.
Zdroj: ADAC, GT Sport, Sportscar 365, Formule