Räikkönen: Mým problémem nejsou nová pravidla
Fin si stále neporozuměl s Ferrari a s F14 T.
"Nemyslím si, že by za to mohly nové předpisy", odpověděl Räikkönen na dotaz ohledně ztráty výborné formy, v jaké jsme ho vídali poslední 2 roky v barvách Lotusu.
Finský mistr světa z roku 2007 se do F1 vrátil po dvouleté přestávce a ani tehdy nešlo všechno jako po másle. Räikkönenovi v prvních závodech nevyhovovalo řízení monopostu E20 a Lotus připravil několik různých verzí, než se našla taková, která mu vyhovovala. Byla to však dobrá investice, protože Fin během dvou let vyhrál 2 velké ceny a kromě toho nasbíral dalších 13 pódií. Letos se mu však nedaří a jeho maximem jsou dvě 7. místa ze závodů v Austrálii a Španělsku. Důvodem ale nejsou ani turbo motory, ani omezení spotřeby paliva a ani ztráta přítlaku. Räikkönen si ani po půl roce ještě nezvykl na F14 T a na způsob práce ve Ferrari.
"Podle mého názoru se způsob, jakým musíte zacházet s vozem F1, příliš nezměnil", pokračoval 34 letý závodník. "Je zřejmé, že hlavním rozdílem je pro mě odlišný tým, odlišný design vozu a několik dalších věcí, které jsou nyní jiné než v minulosti a to se nedá jen tak změnit."
V Německu Räikkönen nezískal ani bod, ale přesto se už prý ve voze cítil o něco lépe.
"Celkově to bylo o trochu lepší, vůz více vyhovoval mému stylu. Po kvalifikaci jsme ale nebyli tam, kde jsme chtěli být. Následně jsem musel bojovat o pozice a dvakrát jsem z toho vyšel s poškozeným předním křídlem, což nám hodně uškodilo. Možná jsme mohli použít jinou taktiku, ale už se stalo. Byly tam i světlé chvilky, tak snad to už bude lepší."