Williams nepotřebuje být továrním týmem
Šampionát může vyhrát i jako zákazník Mercedesu.
Williams je třetím nejstarším týmem Formule 1 a během své dlouhé historie již získal 9 pohárů konstruktérů a jeho jezdci se 7krát stali mistry světa. Tuto sezónu se týmu z Grove po delším období neúspěchů opět daří a na kontě už má i několik pódií. Tým v takové pozici ani nemůže mít jiný cíl, než v další sezóně opět vyhrávat velké ceny a připravit se na návrat do bojů o mistrovské tituly. Tentokrát by to však musel dokázat jako zákaznický tým, bez podpory, jaké se mu v minulosti dostávalo od Hondy či Renaultu.
Právě k Hondě se příští rok přesouvá McLaren, který si s Japonci vyjednal exkluzivní smlouvu a věří, že právě plná pozornost velké automobilky mu pomůže s návratem do bojů o vítězství. Williams však do F1 žádnou automobilku nelanaří, plánuje dodržet 7 letý kontrakt s německou automobilkou a na vrchol se dostat jako zákaznický tým.
"Jsme odhodláni opět vyhrát mistrovství světa", řekl Rob Smedley, šéf výkonnosti vozu. "Je pravda, že nejsme tovární tým, ale je Red Bull opravdovým továrním týmem? Mercedes je takovým týmem a samozřejmě i Ferrari, které má vše pod jednou střechou. Tyto týmy pracují rozdílným způsobem, takže zde není něco, co by jim zajistilo vítězství jen proto, že mají podporu automobilky."
Claire Williams, zástupkyně šéfa týmu, věří, že dlouhodobý kontrakt s Mercedesem je jedním z klíčových faktorů, které Williamsu umožnily návrat mezi špičku Formule 1.
"Mít ve voze motor Mercedesu je velkou výhodou a nepochybně se to odrazilo i na naší rychlosti. S Andym Cowellem a jeho týmem v Mercedes HPP (High Performance Powertrains) máme skvělé vztahy, takže jsme nyní s naší situací dokonale spokojeni."
Smlouva mezi Williamsem a Mercedesem vyprší až v roce 2020, což by měl být i poslední rok současné generace motorů.