Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Další jezdec si připsal třetí výhru v sezóně

Další jezdec si připsal třetí výhru v sezóně

Bristol Motor Speedway

Závodní týden začal již ve středu se sérií Camping World Truck. Závod, který byl poznamenán pouze čtyřmi přerušeními, vyhrál Brad Keselowski. Ten měl tak rozhodně důvod slavit, na Victory Lane se totiž v rámci trucků podíval vůbec poprvé a to v této sérii účinkuje již desátým rokem (odjel 61 závodů).





Druhý dojel Darrell Wallace Jr. a třetí Ron Hornaday. V šampionátu stále vede Sauter, ani druhá příčka zůstala nezměněna a stále patří Craftonovi, na třetí pozici se posunul Ron Hornaday.

Pole Position na páteční závod série Nationwide si vysloužil Kyle Busch (již čtyřicátý první Pole). Vedle něj se při startu postavil Ryan Blaney. Během závodu byly žluté vlajky v pohybu celkem desetkrát. Za všechna přerušení se podívejme na konflikt mezi Pole Sitterem Ryanem Blaneym a Kylem Larsonem.



Po kontaktu se Larson dostal do smyku kvůli poškozené pneumatice a téměř amputoval kolo dalšímu vozu. K tomuto konfliktu přitom došlo pouhých devatenáct kol před cílem.



Závod nakonec vyhrál Ryan Blaney, při posledním rozhodujícím restartu totiž ukázal Pole Sitterovi Bushovi záda. Pro tohoto dvacetiletého mladíka je to teprve druhé vítězství jeho tříleté kariéry. Poprvé vyhrál v roce 2012 ve Virginii.

Přesto tato výhra ani zdaleka nezasahuje do čela tabulek průběžného pořadí. První ani druhá příčka se od posledního závodu nezměnily, stále patří Elliottovi a Smithovi, nově je třetí Brian Scott, který v závodě dojel jedenáctý.

Během tréninku na velké finále v podobě již dvacátého čtvrtého závodu série Sprint Cup, se nejlépe vedlo Kylu Larsonovi. Právě on zajel nejrychlejší čas. Ale samotná kvalifikace už nebyla tak veselá a Larson nakonec do závodu startoval až ze čtyřicáté příčky. Příčinou ale nebyla nešikovnost, ale fakt, že Larson do závodu nastoupil v záložním voze.

Na čelo závodu se při startu postavil Harvick, Gordon, Edwards, Kyle Busch a Joey Logano. První kola strávil ve vedení Harvick. O vedení s ním sváděl bitvu Gordon a kola z pětistovky naplánovaných ubývala a ubývala. Během padesátky kol se do jednokolové ztráty dostalo již deset vozů.

V padesátém třetím kole se do vedení dostal Gordon. V šedesátém kole přišla ke slovu Competition Yellow a jezdci tak poprvé zavítali ke svým mechanikům. Nejrychleji opustil Pit Road čtyřlístek těchto jezdců: #18, #20, #1 a #88. Týmy těchto jezdců totiž zvolily výměnu pouze dvou pneumatik. Následující týmy už přezouvaly všechna čtyři kola. Kyle Busch a Jimmie Johnson byli penalizováni za příliš vysokou rychlost na Pit Lane.

Restart proběhl v šedesátém osmém kole, z první řady restartoval Kenseth a McMurray. Další přerušení přislo ke slovu poměrně záhy. V druhé zatáčce došlo ke konfliktu mezi Joshem Wisem a J.J. Yeleym. Po restartu a několik dalších odjetých kolech se začal objevovat kouř z pod #24, vše díky konfliktu s #4 – Gordon měl defekt na pneumatice. Tým #24 se ale rozhodl neunáhlovat se a tak čmoudík Gordon kroužil dál.

Po devadesáti odkroužených kolech opět došlo ke změně na čele závodu. Leaderem se stal Logano, který předjel Kensetha potom, co ho popošťouchl, předjet tak jezdce, který bojuje s tancujícím vozem, není umění, ale také způsob.

Ve sto dvacátém kole kroužilo v Lead lap pouze dvacet šest vozů. Na čele závodu kroužil stále Logano, Harvick, Kenseth, Gordon, Kurt Busch.

Třetí přerušení přišlo ve sto dvacátém šestém kole. Ve třetí zatáčce došlo k velké nehodě. Vše začalo u Briana Vickerse a Kyla Larsona. Zapleteno bylo nakonec pět vozů.



#43 musela být odtažena a #18 byla pečlivě opravována na Pit Lane. Následovalo čištění tratě a také Pit Stopy. Nečekaně si další penalizaci přidal do sbírky Jimmie Johsnon.

Po restartu se na čela závodu objevilo další jméno – Hamlin. Druhý kroužil Harvick a třetí Logano.

O trochu jisker na trati se postaral Michael Annett a jeho neposlušná pneumatika, která se prostě rozhodla, že již nechce být na ráfku. Annett tak zamířil ke svým mechanikům a nechal vyměnit rovnou všechna kola. Ke stejnému se uchýlil i Marcos Ambrose.

Ve sto šedesátém prvním kole se po čtvrté mávalo žlutými vlajkami. Kevin Harvick dost nešetrně poslal do smyku Leadera Dennyho Hamlina. Ten se vydal vstříc lemující zdi, po těžkém nárazu se #11 odrazila a namířila si to přímo do kolem projíždějícího Earnhardta Jr.

Hamlinovi po vystoupení z vozu létaly z očí blesky a všem bylo jasné, že Harvick má problém. Hamlin všem ještě ukázal, co znamená nesportovní chování a ve chvíli, kdy vozy projížděly kolem, hodil Hamlin po #4 své HANS. Zda-li si pánové ještě tuto nehodu vysvětlovali po konci závodu zatím netuším. #11 byla odtažena z trati a Earnhardt Jr. zamířil přímo do garáže, kde se na opravách vozu nepodíleli pouze mechanici #88, ale i týmový kolegové – mechanici #48.



Po restartu si vedení udržel Harvick. Druhý kroužil Kurt Busch a třetí žluťásek Logano. Po odkroužení dvou set kol, se do vedení probojoval Kahne.

Boží mlýny se zaměřili na Harvicka, protože ten se začal propadat a téměř v polovině závodu se Harvick přiblížil k lemující zdi až příliš.

Ve #14 v tomto závodě působil Jeff Burton. Tony Stewart tak chybí již po třetí. Okolo kariéry tohoto šampiona kolují všelijaké teorie a často se právě Stewart stává předmětem diskuzí. Kdy se vrátí za volant? Bude ještě vůbec závodit? Nezničilo mu neštěstí ohledně smrti závodníka Kevina Ward, Jr. kariéru?

Kvůli proplétání se mezi pomalejšími vozy docházelo ke konfliktům. Díky jednomu ztratil pozici Leadera Kahne. Do čela se tak dostal McMurray.

Páté přerušení přišlo po smyku Danicy Patrick. Tentokráte v tom byla Danica tak trochu nevinně. Otočil ji totiž Bowman. Jezdci měli možnost zajet ke svým mechanikům.

Po restartu se vedení ujal Keselowski. Do závodu se vrátil i Earnhardt Jr., jenomže na trati vydržel pouhých deset kol, potom byl oficiálně mimo závod. Napůl odhalená #88 už závodit prostě nemůže.

Tři sta kol bylo odkrouženo, ve vedení se vystřídal Keselowski s MicMurrayem. Kahne, který ve vedení strávil 40 kol, se zatím propadl až na dvacáté čtvrté místo. Dobře si vedl Larson (opět), kroužil totiž jedenáctý, v Lead Lap přitom kroužilo pouze dvacet jedna vozů. Leaders se stále museli proplétat pomalejšími vozy se ztrátami kol. Nic moc příjemného.

Nepořádek na trati donutil komisaře vyhlásit šesté přerušení. Když byla ta neidentifikovatelná, malá černá věc odnesena, mohlo se závodit dál. Díky rychlým zastávkám závod z první řady zrestartoval McMurray a Logano. Pit Strategie byla v tomto případě u všech týmů stejná. Všichni brali čtyři kola.

Sedmé přerušení přišlo na řadu díky Ambrosemu, který se seznámil s lemující zdí. Přerušení a možnosti zajetí mechanikům využil i Greg Biffle, kterému několik posledních kol plandal zadní nárazník – defekt, který si Biffle odnesl po kontaktu s jiným vozem.

Do konce závodu zbývalo sto kol. Bonusové body za nejvíce kol strávených ve vedení si téměř s jistotou mohl připsat Jamie McMurray, v ten moment totiž ve vedení odkroužil sto dvacet kol. Druhý kroužil Kenseth, třetí Logano, Keselowski, Edwards, Kurt Busch a Harvick.

V Lead Lap zbývalo šestnáct vozů. První se ztrátou kola kroužil Gordon. O druhé místo se neustále handrkovali Kenseth a Logano. Naposledy se žluté vlajky vytahovaly sedmdesát kol před cílem. Problémem byl opět nepořádek na trati – přesněji na přední rovince.

V následujících Pit Stopech již byla důležitá strategie a samotná rychlost Pit Stopů. Příliš rychlý byl Harvick, který byl penalizován za příliš vysokou rychlost. První pětka pro restart tak byla: #20, #99, #42, #27 a #48. Po několika kolech se do vedení probojoval Kenseth, ale o své se hlásil i Logano. Čtyřicet čtyři kol před cílem se tak vedení ujal právě on a začal k padesátce kol strávených ve vedení, přidávat další a další kola.

Pomalejší vozy komplikovaly jezdcům jakékoli možnosti na postup dopředu, nebo dokonce do čela závodu. Loganovi nakonec patřila bílá vlajka. Druhý Keselowski ale těsně před cílem ukázal neuvěřitelný manévr a všem z týmu #22 se zatajil dech.



Fešák Logano se (po sedmi letech) po šesté v kariéře podíval na Victory Lane a přitom právě letos již po třetí! Joey Logano letos opravdu chytá vlnu, snad mu bude štěstí přát i nadále a bude stále vyhrávat, protože právě o tom, je letošní Chase For the Cup formát.

Možná pro zmatek, který nový formát Chase vyvolal, natočil NASCAR reklamu, která vše vysvětluje. Takže pro ty, kteří možná tak ještě úplně nepochopili:



VÝSLEDKY ZÁVODU
POŘADÍ V ŠAMPIONÁTU
Sledujte aktuální dění na NASCAR CZ.



Příští týden nás čeká tentokráte již tradiční nedělní závod, a kde? V Atlantě na Atlanta Motor Speedway. Samozřejmě i z tohoto závodu Vám přineseme reportáž.