Vanthoor při cestě za titulem nezaváhal
Zároveň triumfem zajistil titul pro tým WRT.
Na závěrečný podnik na německém Nürburgringu vytrvalostní BES se dostavilo celkem 40 účastníků (14 profesionálních, 17 smíšených a 9 amatérských).
Během větší části závodu účastníkům nepřálo počasí, když byl závod kvůli množství vody na dráze odstartován za bezpečnostním vozem. Dlouhou dobu mokrá dráha, v poslední třetině závodu osychající anebo zcela suchá dráha se postarala o řadu dramatických situací.
Již v sedmém kole skončily naděje nejvážnějších konkurentů mladého Belgičana (č. 1, PRO, WRT, Audi), když Sandström (č. 26, PRO, Sainteloc, Audi) skončil po kontaktu s Parentem (č. 98, PRO, ART, McLaren) mimo dráhu. Oba vozy poté zamířily k mechanikům.
Vanthoorovi cestu za titulem nekomplikovala ani pořadím propadající se posádka Bentley č. 7 (Kane/Smith/Meyrick). Obavy nemusel vzbuzovat v týmu WRT ani průnik dvou mercedesů stáje HTP na čelo, neboť náskok Belgičanů oproti Němcům v klasifikaci byl více než dostatečný. Nicméně německá stáj si významně polepšila v týmovém hodnocení, když se z pátého místa posunula na stříbrnou pozici zásluhou spolehlivější posádky vozu č. 85 (Afanasiev, Buhk, Dusseldorp).
Větší drama se odehrávalo mezi smíšenými posádkami, když v souboji bývalých kolegů si vedla lépe posádka vozu č. 52 (Castellacci). Již po první výměně se situace obrátila ve prospěch kandidátů týmu Villorba (č. 90, Gai, Rizzoli). Definitivní konec nadějí pro Castellacciho přišel uvíznutím v kačírku následujícím po kontaktu s bentley č. 7.
Připomínku loňského úspěšnějšího tažení týmu GT Academy navodilo vedení nissanu pilotovaného Buncombem (č. 80, PAM). Britský pilot vedl nejen ve třídě, ale 24 kol také celkově.
Velmi těsně skončil souboj v týmovém hodnocení díky triumfu dvojice Hassid/Catsburg z týmu TDS. Zástupci týmu Villorba totiž dokončili závod na poslední možné pozici (3. ve třídě), která jim nakonec zajistila titul.
V amatérské kategorii muselo vedoucí dvojici Mann/Guedes zatrnout po výletu Barreirose (č. 51, AF Corse, Ferrari) do kačírku. Nakonec jim dostatečný náskok umožnil dokončit až na sedmé příčce, zatímco rivalové v boji o titul z týmu GT Corse (Ehret/Mattschull) dokončili druzí.
V hodnocení stájí získal titul italský tým s rozdílem jediného bodu.
Výsledky po ujetí 158 kol již zahrnují úpravu výsledků po půlminutové penalizaci Faiscy (PAM, č. 35, GT Academy, Nissan).
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
PRO
|
Ramos/Mies/Vanthoor | Belgian Audi |
A
|
6:00:07.848
|
2.
|
PRO
|
Dusseldorp/Afanasiev/Buhk | HTP |
MB
|
+ 57.089
|
3.
|
PRO
|
Haupt/Al Faisal/Simonsen | Black Falcon |
MB
|
+ 1:17.232
|
4.
|
PAM
|
Hassid/Catsburg | TDS Racing |
B
|
+ 1 kolo
|
5.
|
PRO
|
Soucek/Korjus/Estre | ART GP |
Mc
|
+ 1 kolo
|
6.
|
PAM
|
Modell/Fjordbach/Lunkin | Black Falcon |
MB
|
+ 2 kola
|
7.
|
PAM
|
Kemenater/Gai/Rizzoli | Villorba |
F
|
+ 2 kola
|
8.
|
PRO
|
Kane/Meyrick/Smith | M-Sport |
BC
|
+ 2 kola
|
9.
|
PRO
|
Firth/Hughes/Sims | Triple 888 |
B
|
+ 2 kola
|
10.
|
PAM
|
Wilson/Leonard/Meadows | Leonard |
AM
|
+ 2 kola
|
11.
|
PAM
|
Smith/McCaig/Bryant | Ecurie Ecosse |
B
|
+ 3 kola
|
12.
|
PRO
|
D´Ambrosio/Tappy/Leclerc | M-Sport |
BC
|
+ 3 kola
|
13.
|
PAM
|
Reip/Faisca/Chiyo | GT Academy |
N
|
+ 3 kola
|
14.
|
PRO
|
Verdonck/Primat/Scheider | HTP |
MB
|
+ 3 kola
|
15.
|
PAM
|
Abra/Poole/Osborne | MP Motorsport |
AM
|
+ 3 kola
|
16.
|
PAM
|
Laursen/Seefried/Castellacci | AF Corse |
F
|
+ 3 kola
|
17.
|
GTR
|
Loggie/Westwood | Parker |
A
|
+ 5 kol
|
18.
|
PAM
|
Clément/Lariche/Armindo | TDS Racing |
B
|
+ 5 kol
|
19.
|
PRO
|
Gardel/Hirschi/Barth | Emil Frey |
J
|
+ 5 kol
|
20.
|
PAM
|
Broniszewski/Bonacini/Frezza | Kessel |
F
|
+ 5 kol
|
21.
|
GTR
|
Mattschull/Ehret/Schmickler | GT Corse |
F
|
+ 6 kol
|
22.
|
PAM
|
Kelders/Blanchemain/Richelmi | Belgian Audi |
A
|
+ 6 kol
|
23.
|
GTR
|
Talbot/Earle/Kremer | Kessel |
F
|
+ 7 kol
|
24.
|
PAM
|
Asmer/Al Alzhari/Vasiliev | GT Russian |
MB
|
+ 7 kol
|
25.
|
GTR
|
Grotz/Ojjeh | Boutsen |
B
|
+ 7 kol
|
26.
|
PRO
|
Nash/Basseng/Stippler | Belgian Audi |
A
|
+ 3 kola
|
27.
|
PAM
|
Andersen/Jensen | Insight |
F
|
+ 8 kol
|
28.
|
GTR
|
Albert/Delhez/Roux | Sport Garage |
F
|
+ 8 kol
|
29.
|
GTR
|
Vannelet/Surand/Petit | Sport Garage |
F
|
+ 9 kol
|
30.
|
GTR
|
Mann/Barreiros/Guedes | AF Corse |
F
|
+ 10 kol
|
31.
|
PAM
|
Strauss/McMillen/Buncombe | GT Academy |
N
|
+ 11 kol
|
32.
|
PRO
|
Caine/Al Harty/Osborne | Oman Racing |
AM
|
+ 11 kol
|
33.
|
PAM
|
Sonvico/Danyliw/Knap | AF Corse |
F
|
+ 12 kol
|
34.
|
PRO
|
Sandström/Ortelli/Guilvert | Sainteloc |
A
|
+ 26 kol
|
35.
|
GTR
|
Buffin/Gosselin/Rostan | Sainteloc |
A
|
+ 46 kol
|
36.
|
PAM
|
Grogor/Sarkissian/vd Drift | Boutsen |
Mc
|
+ 60 kol
|
37.
|
GTR
|
Bachelier/Blank/Mallegol | AF Corse |
F
|
+ 89 kol
|
38.
|
PRO
|
Premat/Demoustier/Parente | ART GP |
Mc
|
+ 89 kol
|
39.
|
PAM
|
Amos/Cerutti/Comandini | ROAL |
B
|
+ 98 kol
|
40.
|
PRO
|
Frey/Cuche/Muller | Experience |
A
|
+ 121 kol
|