Marciello a Meadows vítězi závodu i šampionátu
Na Nürburgringu skončila sprintová část BGTS
Na Nürburgringu se odehrávaly dramatické okamžiky nejen na dráze, ale také při jednání komisařů. Nejprve byla vítězná posádka včerejšího závodu potrestána přičtením 30 vteřin kvůli neuchycení ramen zařízení HANS bezpečnostními pásy. Engelhart si byl své chyby vědom a pokusil se ji vyřešit zničením záznamu v kameře. Jeho jednání bylo později odhaleno, takže jej čekaly pokuta pět tisíc eur, diskvalifikace posádky z víkendu a své jednání bude ještě muset vysvětlovat před činovníky německého DMSB.
Dle výsledků včerejší kvalifikace obsadily první řadu na roštu mercedesy, Stolz (SC č. 6, Black Falcon) byl o šest tisícin vteřiny rychlejší než Marciello (č. 88, Akka ASP). Třetí místo vybojoval Vanthoor (č. 2, Belgian Audi Club).
Mladý Belgičan se pokusil po startu v Mercedes Areně zaútočit na Marciella, ale došlo ke kontaktu. Po něm se propadl do hloubi pole a po strkanici se Siedlerem (č. 114, Emil Frey, Lexus) musel zamířit do boxů s defektem pneumatiky.
Z třináctého místa startující Mies (č. 1, Belgian Audi Club) se dokázal během prvního kola probojovat na bodované příčky. Svůj postup završil na sedmé pozici, pak předal vůz Riberasovi.
V boxech se francouzským rivalům podařilo zúročit zkušenosti mechaniků Akka ASP z celé sezony oproti vedoucímu mercedesu příležitostného účastníka z týmu Black Falcon (SC č. 6, 54,134 v boxové uličce). Meadows (č. 88, 50,143) tak vyrážel na dráhu jako vedoucí muž závodu a dočasně i klasifikace.
Riberasovi se mezitím podařilo usadit na pátém místě a začal si brousit zuby na Schothorsta (č. 66, Attempto, Audi). Posunem na čtvrté místo by zajistil pro sebe a Miese dostatek bodů pro zisk titulu bez ohledu na výsledek dvojice Marciello - Meadows. Po prvním pokusu o útok, který Schothorst sveřepě odrazil, se ale za nizozemským závodníkem trápil.
Zabojovat zkusil i jeho šéf Vincent Vosse, který se vydal na návštěvu garáže německé stáje. Zde příliš nepochodil a uplatnit svůj vliv na dojednání „týmové“ režie nehodlal ani vedoucí sportovního oddělení Audi Chris Reinke.
Španělský pilot se s blížícím závěrem odhodlal k riskantnímu předjetí v první zatáčce. Souboj probíhal ještě před pátou zatáčkou, kdy se ke dvojici bojujících pilotů přidal Companc (č. 19, Grasser, Lamborghini). Argentinec byl úspěšný, naopak Riberas chyboval ve vlásence Dunlop a projel kačírkem.
Napjatá atmosféra v garáži týmu Akka ASP polevila, neboť nejvážnější soupeř se začal propadat pořadím dolů. Následně zajel zklamaný Španěl k mechanikům a za potlesku členů belgické stáje zamířil do zázemí.
Výsledky závodu po ujetí 31 kol
p. | kat. | posádka | tým | vůz | čas/ztráta |
---|---|---|---|---|---|
1.
|
M.Meadows/R.Marciello | AKKA-ASP Team |
Mercedes-AMG
|
1:01:20.296
|
|
2.
|
H.Haupt/L.Stolz | Black Falcon |
Mercedes-AMG
|
+ 0.547
|
|
3.
|
S.Gachet/C.Haase | Sainteloc Racing |
Audi
|
+ 5.327
|
|
4.
|
S.Schothorst/K.Van der Linde | Attempto Racing |
Audi
|
+ 10.659
|
|
5.
|
E.P.Companc/A.Caldarelli | Grasser Racing |
Lamborghini
|
+ 11.833
|
|
6.
|
N.Jamin/A.Christodolou | AKKA-ASP Team |
Mercedes-AMG
|
+ 13.687
|
|
7.
|
A.Costa/C.Klien | Emil Frey Racing |
Lexus
|
+ 15.207
|
|
8.
|
N.Siedler/M.Palttala | Emil Frey Racing |
Lexus
|
+ 21.242
|
|
9.
|
S.Leonard/R.Frijns | Belgian Audi Club |
Audi
|
+ 30.597
|
|
10.
|
R.Salichov/D.Perel | Rinaldi Racing |
Ferrari
|
+ 42.935
|
|
11.
|
V.Atojev/A.Kornějev | SMP Racing |
Mercedes-AMG
|
+ 44.284
|
|
12.
|
P.Schothorst/P.Kaffer | Attempto Racing |
Audi
|
+ 57.637
|
|
13.
|
P.Bhirombhakdi/C.Van Dam | TP12 Kessel Racing |
Ferrari
|
+ 1:11.380
|
|
14.
|
L.Moraes/D.Dupont | 3Y Technology |
BMW
|
+ 2:05.678
|
|
15.
|
N.Stievenart/M.Winkelhock | Sainteloc Racing |
Audi
|
- 1 kolo
|
|
16.
|
A.Riberas/C.Mies | Belgian Audi Club |
Audi
|
- 2 kola
|
|
17.
|
N.Bastian/J.Manchester | AKKA-ASP Team |
Mercedes-AMG
|
- 6 kol
|
|
N
|
W.Stevens/D.Vanthoor | Belgian Audi Club |
Audi
|
- 14 kol
|
|
N
|
A.de Leener/R.Feller | Belgian Audi Club |
Audi
|
- 18 kol
|
Šampioni krátkých závodů BGTS v roce 2018. U přídě mercedesu je vlevo šéf týmu Jerome Policand, vpravo Raffaelle Marciello. Michael Meadows na snímku není přítomen.
Foto: SRO/Patrick Hecq Photography
Další krátké závody v seriálu Blancpain GT Series jsou na programu až na jaře příštího roku. Na okruhu v britském Brands Hatch se uskuteční ve dnech 4. - 5. května 2019 první z pěti podniků s krátkými závody seriálu BGTS.
Další informace o šampionátu
Odkazy na články s doplňujícími údaji o Blancpain Sprint Cupu i seriálu BGTS jsou v níže uvedené tabulce. V časti s kalendářem krátkých závodů budou doplňovány odkazy na články s popisy uskutečněných závodů.
obsah článku | odkaz |
---|---|
Historie a držitelé titulů Blancpain Sprint a FIA GT Series | Zde |
Historie a držitelé titulů Blancpain GT Series | Zde |
Pořadatelská organizace SRO (vydáno v 2015) | Zde |
Oslavy 25 let aktivit Stéphane Ratela (2017) | Zde |
Pravidla a přehled změn | Zde |
Startovní listina - Zolder | Zde |
Přehled týmů a vozidel a jejich rozdělení do tříd | Zde |
06.04. – 08.04. Zolder | 1. závod 2. závod |
05.05. – 06.05. Brands Hatch | 1. závod 2. závod |
22.06. – 24.06. Misano | 1. závod 2. závod |
31.08. – 02.09. Hungaroring | 1. závod 2. závod |
14.09. – 16.09. Nürburgring | 1. závod |
Konečné výsledky | září 2018 |