Uvidíme po Bianchiho nehodě safety car častěji?
Osobnosti F1 varují před unáhlenými změnami pravidel.
Velkou cenu Japonska ukončila havárie Julese Bianchiho, který havaroval na stejném místě, jako kolo před ním Adrian Sutil. Francouz měl velkou smůlu a jeho monopost nenarazil do bariér, ale do mobilního jeřábu odvážejícího monopost Sauberu. Jezdec Marussie utrpěl vážné poranění hlavy, má za sebou operaci v nemocnici nedaleko závodního okruhu a nyní leží na jednotce intenzivní péče. V F1 se okamžitě začaly ozývat hlasy žádající vyšší bezpečnost, přičemž nejhlasitěji se ozvali Felipe Massa a Jacques Villeneuve. Mistr světa z roku 1997 navrhl, aby Formule 1 probrala americká pravidla a co nejčastěji posílala na trať bezpečnostní vozidlo.
Větší část významných osobností Formule 1 však varuje před unáhlenými kroky.
Niki Lauda: "Sutilova nehoda nebyla nebezpečná a za normálních okolností by jí nikdo nevěnoval pozornost. K vozu se rychle dostal jeřáb a hned vedle byla výjezdová cesta, kudy mohl odjet. Z tohoto úhlu pohledu bylo správné, že nepovolali safety car. Teď už samozřejmě každý ví, že to nedopadlo dobře. Nyní můžeme říct, že se to dalo udělat i lépe. Jenže během tohoto závodu nebyl déšť opravdovým problémem.
Motorsport je nebezpečný. Víme o tom, ale i tak jsme vždy překvapeni, když se něco opravdu stane. Každý si musí být vědom toho, že motorsport je nebezpečný a dnes to byla nešťastná shoda okolností. Jedno auto vyletělo z dráhy, přijel stroj, aby ho dostal pryč a v té chvíli dostalo ve stejném místě smyk i další auto."
Jackie Stewart: "Pokud bychom volali safety car po každém malém incidentu, znamenalo by to strašně moc přerušení v každém závodě. Nemyslím, že bychom měli ukazovat prstem na organizátory. Pouze strašná náhoda zařídila, že dva vozy měly po smyku téměř totožnou trajektorii.
Z hlediska potlačování rizik je Formule 1 nejvyspělejším sportem na světě. Je to již 20 let, 5 měsíců a 4 dny odkdy naposledy přišel o život některý ze sportovců a to o sobě nemůže říct ragby, horolezectví ani závody motocyklů či koní.“
Max Mosley: „Po každé nehodě jsou v okolí nehody vyvěšeny žluté vlajky, což je taková první linie obrany proti tomu, aby ve stejném místě havarovaly dva vozy za sebou. Kromě vyvěšených vlajek, máme také signály mávání žlutou vlajkou a dvojité žluté vlajky, které jezdce upozorní, aby byli ještě opatrnější. Dvojité mávání žlutou vlajkou je pro jezdce signálem, aby zpomalil a byl připraven i úplně zastavit. Safety car přijde na řadu, když ani dvojité žluté vlajky neumožní bezpečné odstranění následků nehody. Myslím, že to co se stalo v Suzuce je prostě smůla. Neobvyklá nehoda, ze které nemůžeme vinit maršály ani ředitelství závodu. Postupovali správně a neudělali žádnou chybu."