Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Dennis: S těmito motory nemůžeme vyhrávat

Dennis: S těmito motory nemůžeme vyhrávat

Proč může vyhrát pouze tovární tým?

Na konci roku 2009 prohrál McLaren jednu bitvu, když přišel o podporu Mercedesu. Německá automobilka chtěla víc kontroly a koupila vítězný Brawn GP. Trvalo to sice 4 roky, ale letos Stříbrné šípy dominují šampionátu i téměř každé kvalifikaci a závodu. Tým z Wokingu naopak ustoupil z pozice favorita a poslední dva roky podává výkony na úrovni Lotusu či Force India. Do týmu se však na začátku tohoto roku vrátil Ron Dennis a ten je přesvědčen, že v éře hybridních pohonných jednotek už budou vyhrávat pouze tovární týmy. Letos je McLaren znevýhodněn, protože je v pozici obyčejného zákazníka.

"Jsou týmy, které jsou šťastné z třetího, čtvrtého, pátého, šestého či sedmého místa v kvalifikaci, ale nikdy nevyhrají," řekl během rozhovoru Dennis. "Když se podíváte na čísla z letošních kvalifikací, musíte si všimnout jednu věc - rozdíl mezi továrním týmem a jeho zákazníky. Často je to více než sekunda a může to být i víc, pokud se cítí být někým zahnáni do kouta.

A co z toho plyne? Podle mě a dalších lidí z McLarenu je jasné, že nemůžete šampionát vyhrát, pokud vám výrobce neposkytuje své nejlepší motory. Moderní motory F1 nejsou jen o hrubé síle, důležitou roli hraje rekuperace použité energie a její efektivní ukládání. Pokud k těmhle věcem nemáte přístup, tím myslím až k "zdrojovému kódu", váš vůz bude méně stabilní v nájezdech do zatáček atd. a ztratíte velké množství času."

Lewis Hamilton - McLaren

Dennis je samozřejmě přesvědčen, že exkluzivní smlouva s Hondou McLarenu pomůže smazat tuto nevýhodu, ale také upozorňuje, že může nějaký čas trvat, než se její pohonná jednotka stane plně konkurenceschopná.

"Nejde jen o to, mít motory některé značky, ale potřebujete i možnost motor optimalizovat. Chceme se dostat do pozice, ve které budeme dostávat nejlepší motory, a to by se nám mělo podařit už v nejbližších letech."