Götz s Buhkem zaskočili v hlavním závodě favority
Salaquarda dokončil sedmý, Enge devátý.
Pořadí na roštu hlavního závodu určil včerejší kvalifikační závod (více Zde). V dnešním klání o štědřejší bodové příděly chybělo lamborghini týmu Grasser a s ním také jeden z českých zástupců, Tomáš Pivoda.
Včerejšího vítěze Ramose (č. 1, PRO, WRT, Audi) zdolala v první zatáčce dvojice vozů lamborghini pilotovaná Koxem (č. 95, PRO, NSC) a Proczykem (č. 28, PRO, Grasser). Dopředu se tlačil také ze šesté pozice startující Buhk (č. 84, PRO, HTP, Mercedes), který se po tlačenici v druhé zatáčce spokojil s udržením dobyté čtvrté příčky.
Méně štěstí měla trojice bmw, když Zanardi (č. 33, PRO, ROAL), Colombo (č. 34, SC, ROAL) a Jäger (č. 76, PRO, Schubert) zamířili hned v prvním kole do boxů. Pomoci mechaniků po divokém úvodním kole již nedokázali využít Ide (č. 2, PRO, WRT, Audi) anebo Pentus (č. 60, PRO, Bhai Tech, McLaren).
Nedlouho po první neutralizaci závodu musel bezpečnostní vůz na dráhu podruhé. Vasilyev (č. 177, PAM, GT Russian, Mercedes) okusil tvrdost bariéry v šikaně.
K dalšímu prořídnutí pole došlo již v době zastávek. U Koxova lamborghini (č. 95, PRO, NSC) selhal hydraulický zvedák potřebný k povinné výměně pneumatik a posádka musela odstoupit z nadějně rozjetého závodu.
Pozdější střídání umožnilo Buhkovi (č. 84, PRO, HTP, Mercedes) vytvořit dostatečný náskok, takže se Götz vrátil těsně před Bleekemolena (místo Proczyka, č. 28, PRO, Grasser, Lamborghini). Tlaku rozjetého Holanďana dokázal odolat a začal vytvářet nepatrný náskok.
Kvůli výjezdům bezpečnostního vozidla urazila dnes nejlepší posádka pouze 35 kol. Bedlivé komisaře nenadchl efektním výjezdem od mechaniků Buurman, jehož potrestali namísto průjezdu boxy přičtením 30 vteřin k dosaženému času. Posádka týmu Vita4One se tak propadla o tři místa z původní 13. pozice.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
PRO
|
M.Buhk/M.Götz | HTP |
MB
|
1:00:00.027
|
2.
|
PRO
|
H.Proczyk/J.Bleekemolen | Grasser |
L
|
+ 2.895
|
3.
|
PRO
|
C.Ramos/L.Vanthoor | Belgian Audi |
A
|
+ 4.251
|
4.
|
PRO
|
S.Dusseldorp/S.Afanasiev | HTP |
MB
|
+ 17.084
|
5.
|
PRO
|
A.Soucek/J.Adam | Beechdean |
AM
|
+ 18.140
|
6.
|
PRO
|
F.Onidi/G.Pantano | Bhai Tech |
Mc
|
+ 18.814
|
7.
|
PRO
|
F.Salaquarda/A.Balzan | Villorba |
F
|
+ 19.178
|
8.
|
PRO
|
C.Bueno/S.Jimenez | Team Brazil |
B
|
+ 20.330
|
9.
|
PRO
|
R.Rusinov/T.Enge | G-Drive |
L
|
+ 21.158
|
10.
|
PRO
|
S.Ortelli/S.Richelmi | Belgian Audi |
A
|
+ 26.424
|
11.
|
SC
|
V.Abril /M.Lisowski | Belgian Audi |
A
|
+ 35.001
|
12.
|
SC
|
L.Wolf/L.Stolz | HTP |
MB
|
+ 37.759
|
13.
|
PRO
|
A.Zanardi | ROAL |
B
|
+ 38.833
|
14.
|
SC
|
M.Toril/B.Hetherington | Fortec |
MB
|
+ 49.082
|
15.
|
PAM
|
A.Latif/M.Basseng | Phoenix |
A
|
+ 49.706
|
16.
|
PRO
|
M.Bartels/Y.Buurman | Vita4One |
B
|
+ 1:08.072
|
17.
|
SC
|
S.Colombo/D.Fumanelli | ROAL |
B
|
+ 10 kol
|
18.
|
PRO
|
N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock | Phoenix |
A
|
+ 11 kol
|
19.
|
PRO
|
P.Kox/N.Catsburg | NSC |
L
|
+ 21 kol
|
20.
|
PAM
|
A.Vasiliev/M.Asmer | GT Russian |
MB
|
+ 28 kol
|
21.
|
PRO
|
N.Piquet jr./M.Stumpf | Team Brazil |
B
|
+ 29 kol
|
22.
|
PRO
|
T.Jäger/D.Baumann | Schubert |
B
|
+ 34 kol
|
Závěrečný podnik proběhne v dalekém Baku ve dnech 1. -2. listopadu. Na městském okruhu se utkají v prestižním podniku tři desítky soupeřů.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Series (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.