Schůzka Ecclestona s týmy nic nevyřešila
Otázky příjmů a rozmrazení motorů zůstaly nezodpovězeny.
V Sao Paulo včera proběhla schůzka Bernieho Ecclestona se zástupci všech týmů. Na programu byla jednání o dvou důležitých problémech, ale ani jeden se nepodařilo vyřešit.
Před závodem v USA došly finance hned dvěma týmům. Marussia předevčírem oznámila bankrot, Caterham se ještě pokouší zachránit. Nejdůležitějším tématem se tedy stala finanční situace tří zbývajících malých týmů (Lotus, Force India a Sauber). Každý z nich je v červených číslech a na vině má být nespravedlivé rozdělování příjmů Formule 1 z prodeje televizních práv a od organizátorů velkých cen. Objevila se dokonce i hrozba stávky, ale Ecclestone ještě nemá připravené žádné řešení. Nejprve se prý bude muset dohodnout s Donaldem Mackenziem, předsedou společnosti CVC Capital, vlastnící kontrolní balík akcií Formule 1.
"Není pravděpodobné, že by se v nejbližší době podařilo udělat nějaký pokrok," oznámil Mallya, majitel týmu Force India. "Ani netušíme, jak dlouho se mohou vléct rozhovory mezi Berniem a Donaldem. On (Ecclestone) pouze řekl, že se příští týden setká s Donaldem a pak se opět setkáme. To je vše. My jsme řekli svůj názor, on řekl, že se setká s Donaldem a nyní můžeme jen sedět a čekat."
Druhým bodem programu bylo rozmrazení vývoje motorů. Ferrari a Renault otevřeně přiznaly, že Mercedes dokázal připravit mnohem lepší hybridní pohonnou jednotku než oni a příští rok by chtěly mít více prostoru na vývoj. Současná pravidla jim však umožňují upravit pouze necelou polovinu součástek pohonné jednotky a také to musí stihnout před koncem února. Mercedes, který původně nechtěl o úpravách pravidel ani slyšet, přišel s kompromisním návrhem, který by povolil vývoj i během sezóny, ale pouze ve velmi omezené míře (pár žetonů). Zástupcům Ferrari a Renaultu se nabídka nezdála férová a připravují se na prosazení velkých změn pravidel, avšak s platností až od sezony 2016, které Mercedes a jeho zákazníci nebudou moci vetovat.
"Nabídli jsme jim malý kompromis, který bychom mohli přijmout, aniž by se to projevilo na specifikaci a ceně motorů pro zákazníky, což je v současné situaci nejdůležitější podmínkou," prozradil Toto Wolff. "Návrh ale nebyl akceptován. Nejsem si jistý, jestli je to už konec, ale určitě ještě budeme diskutovat."