Uruguay ePrix vyhrál Sébastian Buemi
Elektrické monoposty se proháněly jihoamerickým Monakem.
Uruguayské město Punta del Este si usilovně buduje pověst jihoamerického Monaka. Kasina i přístav s jachtami už nějaký čas má a letos se jeho ulicemi začaly prohánět monoposty. Namísto turbo motorů F1 však bylo slyšet pískot elektromotorů. Do Punta del Este dorazily vozy Formule E. Jihoamerické město ale jakoby to s imitováním Monaka až přehánělo a svou ePrix uspořádalo na klikaté trati, kde se jezdcům zřídka naskytla příležitost k předjížděcímu manévru a příliš mnoho výjezdů bezpečnostního vozu způsobilo, že ePrix byla tentokrát spíše dramatická než pěkná a zábavná.
Po kvalifikaci se na první místo na startu postavil jezdec většině z nás dobře známý - Jean-Eric Vergne. Francouz po vyhazovu z juniorského týmu Red Bullu v F1 přijal nabídku Michaela Andrettiho a v Uruguayi jezdil za jeho ePrix tým. Vergneho podpořili i fanoušci tzv. fan boostem, který dostal i další bývalý jezdec F1 Nick Heidfeld a Mexičan Salvador Durán, který ve voze Amlin Aguri nahradil Katherine Legge. Vedle Vergna svůj monopost zaparkoval Nelson Piquet mladší z China Racing a za ně se postavily vozy e.dams-Renault pilotované Nicolasem Prostem a Sebastianem Buemim. Jezdce čekal start na křivé startovní rovince (a poslední musely startovat v poslední zatáčce okruhu) a 31 kol v blízkosti pobřeží Atlantského oceánu.
Start se obešel bez kolize, a ačkoliv byla hned první šikana dost úzká, nikdo nevyjel mimo koridor vymezený bílými čarami. Start se vydařil Piquetovi, který se kolem Vergna protáhl do čela pelotonu. Na třetím místě se usadil Buemi před Prostem. Technické problémy krátce po startu zpomalily Daniela Abta.
První výjezd bezpečnostního vozidla přišel již na konci 4. kola, když svůj monopost nezvládl Sam Bird, jehož vůz po smyku nadskočil na vysokém obrubníku. Byl první, zdaleka však ne poslední. Za safety carem se seřadili Piquet, Vergne, Buemi, Prost, Heidfeld, Alguersuari, di Grassi a Trulli. Jak jsme se dozvěděli v cíli, Piqueta až do výměny monopostů zpomalovalo poškození jeho vozu a jen díky klikaté trati se dokázal bránit pobízejícímu Vergnovi. Francouzovo snažení v 9. kole opět přerušil safety car (dále už raději jen SC), aby bylo možné odklidit da Costův monopost.
Po zajetí SC se konečně daly věci do pohybu, Karun Chandhok jako první zamířil do boxů a vpředu se Vergne konečně dostal před Piqueta a další manévry předvedli jezdci ve středu pole. Technický problém se opět projevil na voze Daniela Abta, ale Němec svůj stroj rozhýbal. V následujících kolech se Vergne pokusil vybudovat náskok, jenže jak on tak i Piquet měli problém. Ve vzájemném souboji příliš vyčerpali své baterie a teď museli šetřit. Piquet se ještě před zastávkou v boxech nechal předběhnout Buemim i Prostem a Vergne musel do boxu zamířit už v 16. kole. Krátce po jeho zastávce byla opět vyhlášena SC fáze, neboť obrubník tentokrát katapultoval Sarrazina. Každý kdo mohl, zabočil do boxů a kamery napjatě sledovaly, kdo vyjede jako první.
Zdálo se, že svou zastávku nejlépe zvládl Nick Heidfeld, který se dostal hned za SC. Za ním se v 17. kole seřadili Buemi, Vergne, Piquet, Prost, di Grassi, d'Ambrosio a Trulli. Až na desátém místě se ocitl Alguersuari. SC opustil trať v 18. kole. Smolař Heidfeld si první místo neužil dlouho, za porušení pravidel o využitelném množství energie dostal trest průjezdu boxovou uličkou. Stejně se provinil Prost a Michaela Cerruti s Alguersuarim dostali tresty za překročení povolené rychlosti v boxové uličce.
Trať byla chvíli volná a pole se začalo trhat na skupinky. Na čele jedné z nich se stejně jako v minulém závodě držel Jarno Trulli, který sice nestačil tempu čtvrtého di Grassiho, ale Brabhama, Alguersuariho i Sennu držel s přehledem za sebou.
V 27. kole musel vyjet SC znovu. Viníkem byl tentokrát 20letý Matthew Brabham jezdící za Andrettiho tým. Po smyku i jeho vůz nadskočil na obrubníku a nekompromisně zamířil do bariéry. Brabham zůstal sedět vedle tratě s přilbou na hlavě a evidentně velmi litoval zahozené příležitost. Co bylo pro Michaela Andrettiho ještě horší, Vergna dvě kola před cílem zradila technika a monopost musel nechat odstaven na trati. Organizátoři už nechali řidiče bezpečnostního vozu odpočívat a kolem Vergneho vozu se pouze usilovně mávalo žlutými vlajkami.
Z vítězství se tedy radoval Švýcar Sebastian Buemi, spokojený nakonec mohl být i Nelson Piquet a Lucase di Grassiho z týmu Audi Sport ABT těšila třetí účast na stupních vítězů a zvýšení bodového náskoku v hodnocení šampionátu. Jean-Eric Vergne dostal alespoň 3 body za pole position a 2 body za nejrychlejší kolo si odnesl Daniel Abt.
Jezdec | Tým | Kola | Odstup | Body | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Sébastien Buemi | e.dams-Renault | 31 | 49:08.990 | 25 |
2 | Nelson Piquet | China Racing | 31 | +0.732 | 18 |
3 | Lucas di Grassi | Audi Sport ABT | 31 | +2.635 | 15 |
4 | Jarno Trulli | Trulli GP | 31 | +4.163 | 12 |
5 | Jaime Alguersuari | Virgin Racing | 31 | +4.698 | 10 |
6 | Bruno Senna | Mahindra Racing | 31 | +5.197 | 8 |
7 | Nicolas Prost | e.dams-Renault | 31 | +6.514 | 6 |
8 | Jérôme d'Ambrosio | Dragon Racing | 31 | +7.567 | 4 |
9 | Oriol Servia | Dragon Racing | 31 | +8.646 | 2 |
10 | Nick Heidfeld | Venturi Grand Prix | 31 | +10.563 | 1 |