Preview GP Brazílie
Základní informace o velké ceně a okruhu Interlagos.
V Interlagosu se s přestávkami jezdí od roku 1973. Poprvé se zde ale
pojede poslední závod šampionátu. Pokud by se tu teprve rozhodovalo o titulu,
lámal by závod, vysílaný v Evropě v hlavním vysílacím čase, jisto-jistě divácké rekordy.
V Sao Paulu se jezdí proti směru otáčení hodinových ručiček, což v kombinaci
s rychlými levými zatáčkami představuje nezvyklé namáhání pro krční svaly
jezdců. Trať má velmi nekvalitní nerovný povrch. Táhlé stoupání do cílového
oblouku umožňuje přípravu předjížděcích manévrů na konci cílové rovinky
do klesání Descida do Sol.
Závod se jede ve 20:00 středoevropského času.
Délka kola: |
4,309 km |
Počet kol: | 71 |
Délka závodu: | 305,90 km |
Hlavní úseky předjíždění: |
Esíčko za cílovou rovinkou |
LEGENDA: |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
startovní rošt |
rychlostní stupeň |
rychlost (km/h) |
rychlost (mph) |
boční přetížení |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
číslo zatáčky |
měřený sektor |
čas sektoru |
čas na kolo |
cílová čára |

Nejrychlejší kolo: | Michael Schumacher (Ferrari F1-2000) - 1:14,755 |
![]() |
Rok | Vítěz | Vůz | Motor |
2003 | G.Fisichella | Jordan EJ13 | Ford Cos. RS1 3.0 V10 |
2002 | M.Schumacher | Ferrari F2002 | Ferrari 3.0 V10 |
2001 | D.Coulthard | McLaren MP4-16 | Mercedes 3.0 V10 |
2000 | M.Schumacher | Ferrari F1-2000 | Ferrari 3.0 V10 |
1999 | M.Häkkinen | McLaren MP4-14 | Mercedes 3.0 V10 |
1998 | M.Häkkinen | McLaren MP4-13 | Mercedes 3.0 V10 |
1997 | J.Villeneuve | Williams FW19 | Renault 3.0 V10 |
1996 | D.Hill | Williams FW18 | Renault 3.0 V10 |
1995 | M.Schumacher | Benetton B195 | Renault 3.0 V10 |
1994 | M.Schumacher | Benetton B194 | Ford Zetec-R 3.5 V8 |
1993 | A.Senna | McLaren MP4-8 | Ford HB 3.5 V8 |
1992 | N.Mansell | Williams FW14B | Renault 3.5 V10 |
1991 | A.Senna | McLaren MP4-6 | Honda 3.5 V12 |
1990 | A.Prost | Ferrari F1-90 | Ferrari 3.5 V12 |
1980 | R.Arnoux | Renault RE20 | Renault 1.5 V6T |
1979 | J.Laffite | Ligier JS11 | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1977 | C.Reutemann | Ferrari 312T2 | Ferrari 3.0 F12 |
1976 | N.Lauda | Ferrari 312T | Ferrari 3.0 F12 |
1975 | C. Pace | Brabham BT44B | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1974 | E.Fittipaldi | McLaren M23 | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |
1973 | E.Fittipaldi | Lotus 72D | Ford Cos. DFV 3.0 V8 |

Okruh z pohledu jezdců:
Giancarlo Fisichella - "První zatáčka je velmi těžká, protože musíme
opravdu tvrdě brzdit a potom prudce zrychlit."
Jacques Villeneuve - "Je to obtížná trať a jezdilo se mi zde vždy těžce."