Pirelli vylepšuje svůj odhad
Monoposty mohou zrychlit až o 3 sekundy.
Pirelli při vývoji svých pneumatik pro Formuli 1 musí komunikovat s týmy a hlavně v zimním období získávat informace a odhady o rychlosti nových vozů. Jinak by mohlo pro novou sezónu nechtěně vyvinout příliš měkké, málo odolné pneumatiky nebo naopak příliš tvrdé, které by vydržely celý závod a ochudily ho o různé strategie zastávek v boxech. Pirelli už od začátku zimní přestávky počítalo s 1 až 2 sekundovým zrychlením, ale v rozhovoru pro Autosport jeho sportovní ředitel upravil odhad na 2 až 3 sekundy. Takové zrychlení by monoposty dostalo na úroveň předloňských monopostů s lehčími motory V8 a jednoduchým KERS-em.
"Vycházíme z dat, které naznačují, že musíme očekávat velký skok," řekl Paul Hembery Autosportu. "Během zimy dokáží týmy změnit mnoho věcí, zejména v oblasti pohonného ústrojí. V Melbourne nebo nejpozději v Číně přijde velký skok. Musíme mířit na pohyblivý cíl, ale řekl bych, že vozy oproti minulé sezoně zrychlí o 2 až 3 sekundy na kolo. Pro nás je to masivní změna. Znamená to, že co bylo loni konzervativní (z pohledu tvrdosti pneumatik), může být letos poměrně agresivní volbou."
Kvůli dešti v kvalifikacích a mokré trati se loňské časy z Austrálie, Malajsie ani Číny nedají porovnat s časy z roku 2013, ale v Bahrajnu získal pole position Nico Rosberg s časem 1:33.185s, přičemž rok předtím vyhrál kvalifikaci tentýž jezdec díky času 1:32.330s. Rekord okruhu drží Michael Schumacher, který se jím v roce 2004 přehnal za 1 minutu a 30.139s. Bahrajnský okruh však patří k nejrychlejším v kalendáři, na klikatějších tratích s kratšími rovinkami bude pro nové monoposty úspěch i to, když se vyrovnají časům z roku 2013, kdy se jezdilo s větším množstvím přítlaku a lehčími vozy.