GTech - Lamborghini Huracán GT3
Představení novinky určené pro závody oblíbené třídy vozů GT.
Italský výrobce si dával s představením nástupce letitého Gallarda načas, nicméně 20. prosince 2013 se fanoušci dočkali odhalení podoby silniční verze. Nejnovější dílo italských mistrů se do posledních chvil skrývalo pod označením Cabrera, nakonec však dostalo do vínku jméno Huracán podle býka, který v roce 1879 proslul svoji odvahou.
Po konstruktérech ze Sant´Agaty Bolognese si býčka vzali do parády specialisté ze spřízněné společnosti Squadra Corse. Loni v září představili vydání určené pro pohárové závody.
Zároveň Giorgio Sanna, který je v italské společnosti odpovědný za testování závodních verzí, naznačil chystané představení varianty pro GT3. V té době znovu běžel její vývoj na plné obrátky po jarním váhání kvůli nejasnostem připravovaných technických předpisů.
Ve středu 21. ledna bylo dokončené Lamborghini Huracán GT3 představeno v sídle italského výrobce novinářům, zákazníkům a partnerům z celého světa.
Základ tvoří šasi z hliníku a karbonu, jehož součástí se stala také ochranná klec. Upravené pomocné rámy poskytují více prostoru pro výkonnější chladič (vpředu) a vhodnější umístění převodovky (vzadu). Rozložení váhy je 42:58 ve prospěch zadní části. Tento poměr platí u výsledné pohotovostní hmotnosti 1 239 kg, jejíž hodnota se může změnit po testech vyvážení výkonnosti.
Ve spolupráci s Dallarou probíhalo ladění aerodynamiky. Cílem bylo dosáhnout příznivého obtékání proudícího vzduchu, maximální stability a trakce za jakýchkoliv podmínek. Potřebná účinnost byla docílena použitím obvyklých závodních prvků v podobě nastavitelného zadního křídla anebo předního difuzoru. Specialistům na aerodynamiku se podařilo také vylepšit chlazení brzd.
Nemenší pozornost byla věnována také bezpečnosti použitím předepsaných dílů, mj. nádrže na palivo splňující normu FT3, uzávěry otevíratelných dílů karoserie s možností rychlého otevření bez použití nářadí. Pilot je v závodní sedačce s karbonovým rámem upoután bezpečnostními pásy od firmy OMP. Italská firma dodala také hasicí systém. Novinkou jsou ve střeše umístěné speciální otvory pro snazší přístup záchranářů k pilotovi.
Nad zadní poháněnou nápravou dřímá upravený vidlicový desetiválec o objemu 5 204 cm3. Základem je sériová pohonná jednotka s neuvedeným navýšením výkonu (z hodnoty 449 kW). Je spojena se šestistupňovou sekvenční převodovkou, která byla vybavena účinnějším chlazením oleje.
Výše uvedené součásti ovládá řídící jednotka firmy Bosch, jenž se stará též o ovládání trakční kontroly anebo přístrojové desky. Závodník ovládá vůz prostřednictvím multifunkčního volantu, který byl upraven ve spolupráci s OMP.
Ke krocení rozvášněného býka slouží brzdy s ocelovými kotouči o průměru 380 mm vpředu a 355 mm vzadu. Ty jsou vpředu obloženy šestipístkovými třmeny, vzadu čtyřpístkovými. Jejich zablokování brání ABS od firmy Bosch s možností volby z dvanácti režimů.
Pneumatiky s obvyklým průměrem závodního obutí 18 palců mají vpředu rozměry 315/680 a vzadu 325/705.
Evropští zákazníci zaplatí za nejnovější počin Squadra Corse italskému úpravci nejméně 369 000 euro bez daně.
Spolu s novým reprezentantem italského výrobce byl představen nový technický partner - Pertamina, indonéským státem vlastněná petrolejářská a energetická společnost. Zveřejněn byl také program pro letošní sezonu.
Nové vozy se objeví již na jaře v barvách týmu Grasser v celé sezoně Blancpain Endurance Series. Do prvního z nich usednou tovární jezdci Fabio Babini a Adrian Zaugg, které doplní Mirko Borlotti. V druhém dostanou příležitost mladí talenti: Giovanni Venturini, Jeroen Mul a Andrew Palmer.
Auto fotogalerie: Umberto Guizzardi/Lamborghini