Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Jsem rád, že stačíme nejlepším, říká Záruba

Jsem rád, že stačíme nejlepším, říká Záruba

Rozhovor s pilotem stáje Mičánek Motorsport

Během závěrečného podniku letošní sezony ESET V4 Cupu na Hungaroringu poskytl Josef Záruba rozhovor serveru FORMULE.cz. V něm se jezdec stáje Mičánek Motorsport powered by Buggyra zmínil kromě letošního ročníku Lamborghini Super Trofeo Europe například také o práci závodního kouče a nastínil i plány do budoucna.

V letošním roce společně se stájí Mičánek Motorsport powered by Buggyra a spolujezdcem Jakubem Knollem zažíváte premiérovou kompletní sezonu v evropském šampionátu Lamborghini Super Trofeo. Jak jste spokojen s jejím dosavadním průběhem?

Jsem rád, že rychlostně stačíme těm nejlepším. Na Silverstone jsme do sezony vstoupili dobře. V první kvalifikaci jsem se zde umístil na druhé příčce a i poté jsme se dokázali pohybovat v popředí. V posledních dvou závodech jsem navíc byl jedním z nejrychlejších jezdců na závodní dráze. Na začátku sezony se Kuba dlouho sžíval s vozem, což nás v závodech tak trochu limitovalo. Také mě mrzí, že startovní pole již letos není obsazeno tak hojně jako v loňském roce, kdy se během každého víkendu představilo 45 vozů. Stále ale ještě před sebou máme světové finále v Jerezu. Těším se na početné a vyrovnané startovní pole a doufám, že se nám podaří vybojovat dobrý výsledek.

Během své kariéry jste závodil již na mnoha závodních okruzích. I přesto se ale v kalendáři letošního ročníku Super Trofea nacházejí dvě tratě, na kterých jste se v minulosti ještě nepředstavil. Je to Misano a právě Jerez. Připravujete se tedy na španělský okruh nějakým odlišným způsobem?

Já jsem se na tomto okruhu měl svézt již roku 2015, kdy jsem chtěl otestovat vůz formule Renault 3.5. Tehdy jsem se připravoval na simulátoru. Touto cestou jsem již tedy měl možnost trať poznat a tak věřím, že se rychle dostanu do správného rytmu. Vypadá to na pěkný okruh a jelikož leží na jihu Španělska, tak to bude i hezké zakončení sezony.

Jak jsme již zmínili, vaším spolujezdcem je v letošním roce Jakub Knoll, který posílil řady stáje teprve před startem sezony. Jak se vám s novým parťákem spolupracuje?

Kuba je fajn kluk a spolupracuje se mi s ním dobře. Svou práci dělá tak, jak nejlépe umí a já se mu snažím pomáhat. Na začátku sezony jsme se pokoušeli zrychlit, což se nám celkem povedlo. Panuje mezi námi dobrý vztah a po závodech občas zajdeme i na pivo.

Spolupráci s novým týmovým kolegou Jakubem Knollem si Záruba pochvaluje (uprostřed obou jezdců šéf stáje Jiří Mičánek)

Foto: Micanek Motorsport powered by Buggyra ACCR National Team/Facebook

Vraťme se nyní ale zpátky k tomuto víkendu. Na Hungaroringu nejste ve své typické roli jezdce, ale jako závodní kouč. Mohl byste pro čtenáře popsat, co to obnáší?

Hodně se to prolíná s prací závodního inženýra. Přece jen jde ale o něco trochu jiného. Stejně jako inženýr i já procházím společně se svým svěřencem data nebo videozáběry. Hodně také využívám své znalosti o voze. Přidanou hodnotou pak je, že se dokážu lépe vžít do závodníkových pocitů a jelikož již mám nějaké zkušenosti, jsem schopen mu poradit, co udělat jinak. Když nastane nějaký problém, většinou vím, co za ním vězí a mohu pomoci při jeho řešení. A když mě závodník už hodně štve, sednu do vozu a předvedu mu, jak například danou zatáčku zajet (směje se).

A co plány na příští sezonu? Můžete již něco prozradit?

Oficiálně zatím není nic potvrzeno, ale pravděpodobně bychom chtěli pokračovat ve stejném programu jako letos. Je to však otázka spíše na manažera.

 

Titulní fotografie: Eros Maggi