Marussia se prý ještě nevzdává
Pod jménem Manor chce připravit nový vůz.
Bývalé vedení Marussie se ani po velkém škrtu přes rozpočet nevzdává a v roce 2015 chce své vozy postavit na starty velkých cen. Tým se vrátil k původnímu jménu Manor, pod kterým se přihlásil do sezóny 2010 a které se kvůli sponzorům nejprve změnilo na Virgin a pak na Marussia. Manor chtěl letos závodit s upravenými vozy z roku 2014, na což v prosinci dostal i povolení od FIA. Žádost však ještě musela být jednohlasně odsouhlasena členy Strategické skupiny F1 a tam narazila na Boba Fernleyho, zástupce šéfa týmu Force India. Ten výjimku vetoval s tím, že žádost není úplná a neuvádí důležité detaily.
Graeme Lowdon, bývalý prezident Marussia F1, odpověděl tiskovým prohlášením zveřejněným na Facebook i Twitter účtech Marussie a také na nově vytvořené webové stránce manorf1team.com. V něm píše, že prezentaci nového projektu neudělal jednoduše proto, že o to nebyl požádán. Odsouhlasení výjimky už možná považoval pouze za formalitu, neboť poukazuje na dopis, který dostal od Strategické skupiny již 5. ledna. V něm mají být jmenovány všechny úpravy vozu z roku 2014, které by musel Manor udělat, aby mohl startovat v Austrálii.
Za zatažením ruční brzdy přitom lze vidět i finanční motivaci Force Indie. Nakonec i Fernely musel přiznat, že krach Marussie by indickému týmu přinesl miliony dolarů. 34 milionů, které má Marussia v případě nastoupení do nového ročníku dostat za loňské 9. místo v Poháru konstruktérů, by se rovným dílem rozdělilo mezi 9 zbývajících týmů. Force Indii by tak na účet přibylo přibližně 3.8 milionu USD.
Lowdon tvrdí, že výjimka by byla beztak pouze dočasná a na voze splňujícím technické předpisy sezóny 2015 se už nějaký čas pracuje.
"Děláme vše pro to, abychom dodrželi proces našeho návratu v sezoně 2015. Toto je pro celý sport fantastická zpráva. My prostě chceme závodit," napsal Lowdon. Kde nový vůz vzniká, v jaké je fázi a jak chtějí zajistit, aby se dokázal kvalifikovat do závodu, jsme se však nedozvěděli.