Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Konkurenti stopli návrat Marussie!

Konkurenti stopli návrat Marussie!

34 milionů liber si raději rozdělí mezi sebou.

Plány na návrat Marussie mezi týmy Formule 1 byl nejspíš zmařen hlasováním Strategické skupiny F1. Marussia během minulé sezóny nedokázala splácet své dluhy a z rukou původních majitelů přešla pod dohled správcovské společnosti. Hlavní správce už loni ukončil činnost mateřské společnosti a zorganizoval dražbu. Majetek, který nebyl nezbytně potřebný k fungování týmu, jakož i továrna v Banbury již byly prodány, v lednu se ale přece jen našel zájemce.

Marussia tedy zaplatila Mezinárodní automobilové federaci vstupní poplatek, dohodla se s Berniem Ecclestonem a připravovala se na dohodu s věřiteli, mělo to však jeden háček. Během posledních měsíců nikdo nepracoval na přípravě nového vozu a do fabriky v Banbury se již vrátit nemůže. Musela by proto jezdit s loňským modelem MR03 nevyhovujícím technickým předpisům sezóny 2015, k čemuž potřebovala kromě souhlasu FIA i souhlas Strategické skupiny F1.

Strategická skupina je složena ze 6 zástupců FIA, 6 zástupců FOM a po jednom zástupci mají letos Mercedes, Red Bull, Williams, Ferrari, McLaren a Force India. O změně pravidel pro další sezony se hlasuje, ale výjimka pro Marussii by musela mít 100% podporu.

"Chtěli soutěžit s loňským vozem, ale byli odmítnuti," řekl Bernie Ecclestone, šéf Formula One Management. "Byl potřebný souhlas všech týmů, ale 3 nebo 4 z nich byly proti.

Možná (v případě odsouhlasení výjimky) by i jiné týmy chtěly jezdit s loňským vozem. Problém je v tom, že taková věc se nedá udělat pouze pro jeden tým, musela by platit pro všechny."

Kromě tohoto však boss F1 nabídl i jiné vysvětlení. Marussia sice musela vynechat poslední 3 závody sezóny 2014, ale přesto skončila na 9. příčce Poháru konstruktérů. Díky tomu měla a má nárok podílet se na zisku Formule 1 a nový majitel by prý dostal 34 milionů britských liber. Pokud však Marussia zanikne, miliony si rozdělí zbývající týmy.

"Peníze, které měli dostat, budou rozděleny mezi ostatní týmy. Myslím, že to je silná motivace…“ dodal Ecclestone.
Zatímco Ecclestone nechtěl jmenovat "viníky", BBC přišla se zprávou, že plány na návrat Marussie zhatila Force India. Indický tým se nezúčastnil testu v Jerezu a v zákulisí se šeptá, že má vážné finanční problémy. Pár milionů navíc by se jí tedy jistě hodilo.

Během setkání se diskutovalo také o připravovaných změnách technických předpisů. Vozy by měly být již v roce 2016 hezčí a plánuje se i zavedení výkonnějších motorů a širších pneumatik. Návrat širších pneumatik chce Pirelli spojit až s podpisem nového kontraktu a začalo by je tedy dodávat až od roku 2017. Ohledně motorů jsou dvě možnosti. První je pokračování se současnými motory s menším omezením spotřeby paliva a většími nádržemi, co by se dalo stihnout do roku 2016, nebo se udělají větší změny ale až od roku 2017.