Renault se obává nákladů na další změnu motorů
Další velkou změnu by soukromé týmy nepřežily.
Velkým tématem posledních měsíců je změna přístupu Formule 1 k závodění a návrat k "velkým číslům", což má zahrnovat zadní pneumatiky široké alespoň 40 centimetrů a motory s výkonem alespoň 1000 koňských sil. Někteří zástupci týmů by chtěli prosadit velké změny už pro sezóny 2016 a 2017, Renault však vyzývá k opatrnosti.
"Mně osobně se to líbí, ale potřebuji někoho, kdo to zaplatí," řekl nový šéf Renault Sport F1, Cyril Abiteboul. Nepromyšlená změna by mohla být extrémně drahá a soukromé týmy přitom ještě neměly čas vzpamatovat se z přechodu na hybridní pohonné jednotky. Rozpočet Renaultu je zřejmě také napjatý k prasknutí a francouzské automobilce se do další velké investice ještě nechce.
"Často slýchám, že malé nezávislé týmy nejsou schopné platit za pohonné jednotky a ve stejnou dobu se mluví o zvýšení výkonu o nějakých 200 koňských sil. Jak to jde dohromady?
Pokud najdete někoho, kdo za to bude schopen zaplatit, tak budu nadšený. Rád bych viděl současné vozy a současné piloty jak se snaží zvládnout 1000 koní, ale při současných pravidlech to bude náročné a drahé."
Výrobci motorů při první poradě dospěli k závěru, že 1000 koní mohou při určitých změnách vytáhnout i ze současných malých hybridních turbo motorů. Muselo by se však upravit omezení průtoku paliva a velikost palivových nádrží, a to by se také neobešlo bez zásadního zvýšení nákladů.
"Musí se udělat drastické změny v distribuci paliva a to už bude úplně jiná hra. Nevyhnutelně se pak musí změnit velikost některých vnitřních komponentů spalovacího motoru, a pokud se to stane, bude třeba změnit i dimenzování baterií a MGU. Nakonec se změní celá pohonná jednotka, takže je k tomu třeba přistupovat opatrně."
Týmy pokračují v diskusích o možných změnách a Komise F1 by mohla nové směrování Formule 1 odhlasovat již 18. února.