Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Lopez: F1 brzdí archaické vedení

Lopez: F1 brzdí archaické vedení

Ecclestone nerozumí marketingu ani Facebooku.

Gérard Lopez si opět nebral servítky a za hlavní problém Formule 1 označil "archaický management", čímž zřejmě narážel především na 84 letého šéfa Formula One Management, Bernieho Ecclestona. Právě jeho přístup k vedení sportu má stát za klesající TV sledovaností, prázdnými místy na tribunách i prázdnými kapsami menších týmů.

"TV sledovanost Formule 1 klesá, přestože na trati předvádíme skvělou show, i když by se dala ještě zlepšit," řekl šéf Lotusu. "Tenhle sport si potřebuje najít cestu k mladšímu publiku a kromě televize musíme zapojit především internet a sociální média.

A co víc, F1 nemá ani jen skutečné marketingové oddělení a mezi prsty nám tak protéká značný nevyužitý potenciál. Pravidelně se setkávám s experty, kteří investují v jiných sportech a ty nepochybují, že Formule 1 zůstává jedinou vhodnou globální platformou a má potenciál zaujmout velké nadnárodní společnosti. Momentálně to ale někde vázne.

Tito potenciální sponzoři by si F1 mohli dovolit, tak proč zůstávají mimo? Není důvodem archaický management a organizace? Formule 1 každý rok rozděluje 900 milionů dolarů, ale podle systému, který dává příliš mnoho bohatým a příliš málo chudým. Rozdíly se každým rokem zvětšují, což nakonec poškozuje image celého sportu. Potenciální sponzoři jsou proto velmi opatrní a dobře si rozmyslí, zda chtějí investovat do takového sportu. Dalo by se to rychle napravit, ale jednotlivé týmy mají různé vize a drží se vlastní agendy.