Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Renault ještě neodkryl všechny karty

Renault ještě neodkryl všechny karty

V rukávu má ještě vylepšení motoru i turba.

Renault přiznává, že jeho pohonná jednotka se ještě zdaleka nevyrovná jednotce Mercedesu, ale během poslední série předsezónních testů plánuje nasadit balík vylepšení motoru i turbodmychadla.

"Jelikož jsme již prověřili všechny systémy, cítíme se už být dostatečně připraveni na Melbourne," řekl Rémi Taffin, provozní ředitel Renault Sport F1. "Stále jsme však ještě nedosáhli úrovně, na které bychom chtěli být. Soustředíme se na to během poslední série předsezónních testů, ale jisté je, že máme solidní základ.

Průběžně jsme přidávali nové díly a pohonná jednotka stále více dostává podobu té, kterou chceme použít v Melbourne. Pár dílů a určitý software však zůstaly bokem a pohonná jednotka proto ještě nepodává optimální výkon. Zatím jsme se soustředili na ERS (systém rekuperace energie), ale hodně práce jsme odvedli i v oblasti spalovacího motoru a turba. A právě poslední dvě zmíněné věci ještě čekají na nové díly a software.

Jsme si vědomi, že kromě toho se mohly během prvních testů objevit nějaké problémy s jízdními vlastnostmi, protože tuto oblast jsme dosud nebyli schopni zmapovat. Budeme se tomu věnovat současně v Barceloně a v továrně.

Cyril Abiteboul, generální ředitel Renault Sport F1, nadále trvá na tom, že jejich cílem je ještě před prvním závodem sezóny zkřesat ztrátu na Mercedes na polovinu.

"Pokud jde o výkon, je samozřejmě ještě brzy na dělání nějakých závěrů," řekl Abiteboul. "Zlepšení je vždy relativní a nevíme, jak je na tom konkurence. Mohu říct, že my jsme zbytečně nenaháněli nejlepší časy na kolo. Kromě toho máme agresivní a nekompromisní vývojový program zahrnující šasi i pohonnou jednotku a rovněž i nové části vyrobené na poslední chvíli, takže je opravdu těžké odhadnout, jak na tom nakonec budeme.

Nezměněný však zůstává náš cíl. Před první velkou cenou chceme snížit ztrátu naší pohonné jednotky na Mercedes o polovinu. Naše posílené partnerství s Red Bullem směřuje správným směrem a celkově vypadá současná situace povzbudivě."