Ricciardo doufá v záchranu pohonné jednotky
Red Bull zuří.
Daniel Ricciardo po druhém tréninku poznamenal, že "věří" v záchranu pohonné jednotky, která se pokazila během prvního tréninku na VC Austrálie. Ricciardo dnes dopoledne absolvoval pouze 9 kol a do druhého tréninku vůbec nenastoupil, protože mechanici Red Bull Racingu nestihli včas vyměnit nový model pohonné jednotky od Renaultu.
"Kvůli problému s ICE (spalovacím motorem) jsme nemohli absolvovat druhý trénink, ale to je problém, který můžeme do zítřka odstranit," řekl optimistický Australan. "Ještě máme dost času, abychom udělali vše, co potřebujeme, takže není důvod k obavám. Nemělo smysl uspěchat to (výměnu pohonné jednotky), abychom pak stihli 5 kol. Nemyslíme si, že by to odrovnalo jednu z našich čtyř pohonných jednotek, takže to až tak nebolí. Podívám se, co zjistil během druhého tréninku Daniil a od toho se zítra odrazím. Okruh se zdál být dobře pogumovaný už dopoledne, takže bych už zítra měl být schopen nabrat rychlost."
Helmut Marko, poradce Red Bullu pro motorsport, je však z jiného těsta jako Ricciardo. Porucha po pár kilometrech, zlé jízdní vlastnosti a nedostatek výkonu ho pořádně vytočily.
"Motor se porouchal po 50 kilometrech," rozčiloval se Marko během rozhovoru pro ORF. "Ve středu máme setkání v Anglii. Vedení Renaultu tu ještě není, přiletí až dnes v noci, ale takhle to už dál nejde. Znova a znova nás krmí stejnými sliby: "Příště to bude lepší… Výsledky testů jsou povzbudivé…“ Ale jak si máme vysvětlit fakt, že motor selhal po 50 kilometrech?
Všechny motory (Red Bullu a Toro Rosso) mají horší jízdní vlastnosti než při testech. Chtěli jsme zlepšení a namísto toho jsme o krok zpět. Ztráta na nejlepší je děsivá."
Svou troškou do ohně přispěl také Christian Horner, šéf Red Bull Racingu, který marně hledal přislíbené nové koňské síly. Nová pohonná jednotka je prý stejně výkonná jako jednotky z konce loňské sezóny.
Red Bull Racing a Renault loni podepsaly dohodu o exkluzivní spolupráci, ale takto si ji asi ani jedna ze stran nepředstavovala.