Prvnímu tréninku panoval Rosberg
Velká cena Malajsie - 1. trénink
Dobré časné ráno, v Malajsii již skončil první trénink na druhou velkou cenu sezóny 2015. Po fiasku z Austrálie nás zajímala především aktivita v garáži Manoru, spolehlivost motorů Renault a Honda, zdravotní stav Fernanda Alonsa i Valtteriho Bottase a v neposlední řadě rozdíl v rychlosti mezi jezdci Mercedesu a zbytkem světa. V tréninku se představil také Raffaele Marciello, který se posadil do monopostu Sauber dočasně uvolněném Felipe Nasrem.
Livetiming nahlásil teplotu vzduchu 29°C a tratě 39°C, live záběry dali vědět o silném větru a předpověď počasí informovala, že Sepang čeká deštivý víkend. Jezdci během tohoto tréninku otestovali tvrdou směs pneumatik Pirelli, v 2. tréninku očekáváme nasazení středně tvrdé směsi.
Jako první vyrazil na trať Marcus Ericsson, ale pozornost kamer si získal Will Stevens, který absolvoval první kolo v staronovém monopostu Manoru.
Po instalačních kolech přišla několik minutová přestávka vyplněná především sledováním Roberta Merhiho - druhého jezdce Manoru. Monopost téměř úplně očištěn od sponzorů měl zřejmě technický problém, první dlouhou rovinkou malajského okruhu projel velmi pomalu a zabočil do boxů. Jezdci ostatních týmů však potřebovali využít bonusovou sadu pneumatik, určenou pouze pro první půlhodinu prvního tréninku a využít suchou trať, takže ji brzy zaplnili.
Na nejvyšší příčce tabulky se usadil Nico Rosberg s časem 1:40.973. Během posledních dvou let jsme neviděli suchou malajskou kvalifikaci, ale když se vrátíme do roku 2012, najdeme na pole position Lewise Hamiltona s časem 1:36.219, samozřejmě na měkčích pneumatikách.
Nedařilo se vítězi VC Austrálie Lewisu Hamiltonovi. V jeho voze nefungovala telemetrie a krátce před uplynutím první půlhodiny zůstal stát na trati. Pneumatiky krutě přebrzdil Fernando Alonso, časy ještě neměli Hamilton, Sebastian Vettel a jezdci Manoru.
Po předání bonusové sady inženýrům Pirelli následovala další přestávka věnovaná vyhodnocení dat a úpravách v nastaveních monopostů. Rušno bylo kolem monopostu Sebastiana Vettela, mechanici se evidentně snažili odstranit nějaký technický problém, zatímco Vettel čekal v zadní části garáže. Mimo vůz jsme viděli také Fernanda Alonsa. Pro Španěla to byl první trénink sezony 2015.
Krátce po polovině tréninku získal Stevens pro Manor první měřené kolo a hned druhým se zařadil pouze sekundu a půl za Alonsa. Dost dobrý výkon na vůz, který se poprvé podařilo nastartovat až včera odpoledne.
Po téměř hodině trénování patřil nejrychlejší čas stále Rosbergovi, druhý Romain Grosjean ztrácel téměř vteřinu a na třetím se držel Carlos Sainz. Lotus ani Toro Rosso v závodě takto vysoko neočekáváme. Až za nimi zůstával Kimi Räikkönen, Vettelův vůz konečně opustil garáž Ferrari.
Zástava Ferrari byla zvednuta během následujících minut, když se jeho jezdci přesunuli na druhé a třetí místo. Na opačném konci tabulky zůstávali Stevens s Marciellem a jezdci McLarenu a Force Indie. Nezdá se, že by se McLarenu a Hondě podařilo odemknout více výkonu než v Austrálii. Na přechodné ztráty výkonu se začal stěžovat Daniil Kvjat.
Na nejvyšších příčkách chyběl Williams, jeho jezdci z nějakého důvodu dupali na brzdový pedál mnohem dříve než piloti konkurenčního Ferrari. Manoru se podařilo opravit Merhiho vůz a Španěl si mohl připsat první měřené kolo. Bez času tak zůstal pouze Hamilton.
Mercedes oznámil, že v jeho voze objevil problém s motorem. O pár minut dříve skončil trénink pro Daniela Ricciarda, mechanici se okamžitě pustili do rozebírání vozu a hledání problému.
První trénink jednoznačně ovládl Rosberg s velkým odstupem následovaný oběma piloty Ferrari. Za červenými monoposty by to mohlo být těsné a na opačné straně bojiště se Manor jistě pokusí kvalifikovat do závodu.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
1 | Rosberg | Mercedes | 1:40.124 | 20 | |
2 | Raikkonen | Ferrari | 1:40.497 | 0.373 | 17 |
3 | Vettel | Ferrari | 1:40.985 | 0.861 | 13 |
4 | Grosjean | Lotus | 1:41.543 | 1.419 | 14 |
5 | Sainz | Toro Rosso | 1:41.596 | 1.472 | 26 |
6 | Ricciardo | Red Bull | 1:41.787 | 1.663 | 15 |
7 | Verstappen | Toro Rosso | 1:41.803 | 1.679 | 23 |
8 | Bottas | Williams | 1:41.882 | 1.758 | 23 |
9 | Kvjat | Red Bull | 1:42.055 | 1.931 | 18 |
10 | Ericsson | Sauber | 1:42.064 | 1.940 | 16 |
11 | Massa | Williams | 1:42.103 | 1.979 | 23 |
12 | Maldonado | Lotus | 1:42.567 | 2.443 | 19 |
13 | Marciello | Sauber | 1:42.621 | 2.497 | 13 |
14 | Alonso | McLaren | 1:42.885 | 2.761 | 20 |
15 | Hulkenberg | Force India | 1:42.893 | 2.769 | 13 |
16 | Perez | Force India | 1:43.054 | 2.930 | 15 |
17 | Button | McLaren | 1:43.100 | 2.976 | 19 |
18 | Stevens | Marussia | 1:46.686 | 6.562 | 8 |
19 | Merhi | Marussia | 1:47.683 | 7.559 | 8 |
20 | Hamilton | Mercedes | No Time | 4 |