Hamiltona na první pozici vystřídal kolega Rosberg
Velká cena Malajsie - 2. trénink
Mercedes se i nadále drží na čele volných tréninků Formule 1 na Velkou cenu Malajsie, když nejrychlejší čas druhého tréninku si na své konto připsal Nico Rosberg před Kimim Räikkönenem na ferrari a Sebastianem Vettelem z Red Bullu.
Němec byl jedním z prvních jezdců, kteří se rozhodli přezout z tvrdé na střední směs pneumatik. Krátce poté už sesazoval z první pozice Felipeho Massu z Williamsu. Brazilec se předtím dostal do čela také na měkčí směsi pneumatik Pirelli.
Za Rosberga se zařadil jeho týmový kolega z Mercedesu Lewis Hamilton. Brit měl rychlost na to dostat se i do čela, ovšem prostřední sektor se mu příliš nepovedl.
Duo Mercedesů na čele bylo následně rozděleno Räikkönenem, který na Rosberga nestačil o pouhých 35 tisícin sekundy.
Před Hamiltona se dokázal dostat následně ještě Vettel. Pilot Red Bullu zajel svůj nejrychlejší čas ve druhém měřeném kole na střední směsi.
Fernando Alonso uzavřel nejlepší pětku se ztrátou pěti setin na Hamiltona a o devět tisícin před Felipem Massou na williamsu.
Alonso byl na čele v úvodu, kdy piloti jezdili na tvrdé směsi pneumatik, a zaznamenal čas 1:40.737.
Za sedmým Danielem Ricciardem z Red Bullu, který na konci tréninku na malou chvíli vycestoval mimo trať, se umístil Jenson Button. McLaren do Malajsie přivezl balík vylepšení, který v sobě skrývá také upravený nos vozu.
Do nejlepší desítky se dále vešli ještě devátý Valtteri Bottas a desátý Nico Hülkenberg.
Obtížný den má za sebou Kevin Magnussen z McLarenu. Dán musel v prvním tréninku zastavit, když se ozval senzor teploty ve výfuku. Odpoledne pak loňský šampion Světové série Formule Renault 3.5 zajel jen pár instalačních kol, než nazul střední směs pneumatik. Z pohledu časů skončil dvanáctý.
Také druhý trénink s sebou přinesl řadu momentů, kdy se piloti trápili s malou přilnavostí zadní části vozu.
V poslední zatáčce se roztočil Jean-Eric Vergne, zatímco Hülkenberg ve stejném místě probrzdil a se svou force indií projel únikovou zónou.
Krátce po začátku tréninku se ve třetí zatáčce dostal do smyku Max Chilton z Marussie. Britovi se sice nepodařilo vrátit se zpět na trať, za pomoci traťových komisařů se však i se svým vozem vrátil do boxů a znovu vyjel na trať.
Ani odpoledne toho příliš nenajezdili jezdci Lotusu. Pastora Maldonada vyřadil z jízd problém s turbem, který zřejmě stál už za jeho ranními problémy.
Jeho týmový kolega Romain Grosjean se sice dostal na trať, ovšem problém s převodovkou jej po 14 kolech vrátil zpět do garáže.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kol |
1.
|
N.Rosberg | Mercedes |
1:39.909
|
|
30
|
2.
|
K.Räikkönen | Ferrari |
1:39.944
|
+ 0.035
|
30
|
3.
|
S.Vettel | Red Bull |
1:39.970
|
+ 0.061
|
30
|
4.
|
L.Hamilton | Mercedes |
1:40.051
|
+ 0.142
|
32
|
5.
|
F.Alonso | Ferrari |
1:40.103
|
+ 0.194
|
29
|
6.
|
F.Massa | Williams |
1:40.112
|
+ 0.203
|
34
|
7.
|
D.Ricciardo | Red Bull |
1:40.276
|
+ 0.367
|
29
|
8.
|
J.Button | McLaren |
1:40.628
|
+ 0.719
|
28
|
9.
|
V.Bottas | Williams |
1:40.638
|
+ 0.729
|
35
|
10.
|
N.Hülkenberg | Force India |
1:40.691
|
+ 0.782
|
34
|
11.
|
J.Vergne | Toro Rosso |
1:40.777
|
+ 0.868
|
33
|
12.
|
K.Magnussen | McLaren |
1:41.014
|
+ 1.105
|
20
|
13.
|
A.Sutil | Sauber |
1:41.257
|
+ 1.348
|
28
|
14.
|
D.Kvjat | Toro Rosso |
1:41.325
|
+ 1.416
|
32
|
15.
|
E.Gutiérrez | Sauber |
1:41.407
|
+ 1.498
|
34
|
16.
|
S.Pérez | Force India |
1:41.671
|
+ 1.762
|
25
|
17.
|
R.Grosjean | Lotus |
1:42.531
|
+ 2.622
|
14
|
18.
|
M.Chilton | Marussia |
1:43.638
|
+ 3.729
|
20
|
19.
|
J.Bianchi | Marussia |
1:43.752
|
+ 3.843
|
29
|
20.
|
M.Ericsson | Caterham |
1:45.703
|
+ 5.794
|
31
|
21.
|
K.Kobajaši | Caterham |
žádný čas
|
|
0
|
22.
|
P.Maldonado | Lotus |
žádný čas
|
|
0
|