Nejrychlejší kolo 1. tréninku patří Rosbergovi
Velká cena Malajsie - 1. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování prvního tréninku na Velkou cenu Malajsie! Do konce sezony zbývá 6 závodů a Formule 1 pokračuje ve svém asijském turné. Jezdce čeká další závodní víkend v náročných podmínkách jihovýchodní Asie. Horko a vysilující vlhkost vzduchu se skloňovali už před dvěma týdny v Singapuru, kde se ale jel noční závod. V Sepangu si jezdci vychutnají tropické podmínky, což obvykle znamená strašné horko nebo pořádný liják. Šampionát je přitom mimořádně těsný, Nico Rosberg má pouze o 8 bodů více než Lewis Hamilton. Rosberg ale v Malajsii ještě nikdy nevyhrál.
I Pirelli se obává náročných podmínek a také nového asfaltu, přičemž tuto příležitost majitelé okruhu využili i k menším úpravám, které se dotkly hlavně obrubníků. Italský výrobce pneumatik proto přivezl své nejodolnější pneumatiky - tvrdé označené oranžovým pruhem, středně-tvrdé s bílým a měkké se žlutým pruhem. V Sepangu je před startem tréninku téměř 30°C. Max Verstappen už není 18letým jezdcem F1, dnes má narozeniny.
Po rozsvícení zeleného světla na semaforu na konci boxové uličky bylo na trati chvíli rušno, ale jezdci absolvovali pouze instalační kola na novém asfaltovém koberci. Sergio Pérez se na trať vydal s halo a Kevin Magnussen byl rád, že ho neměl. Po návratu do boxové uličky totiž ze žlutého vozu vyšlehly plameny a Magnussen opouštěl kokpit ve velkém spěchu. Takové situace občas vídáme a bývá to záležitost pár vteřin, ale s tímto si mechanici Renaultu nemohli poradit celé minuty. Z přehřátého vozu unikalo palivo! To samozřejmě bránilo v přesunutí vozu do garáže. Velmi neobvyklá situace. Trénink přerušila červená vlajka a celý vůz pokryla vrstva bílého prášku.
Mechanici Renault museli z Magnussenova vozu odčerpat palivo, až potom bylo bezpečné odtlačit vůz do garáže. Pak se ještě čekalo na odstranění hrubé vrstvy hasicího prášku z místa, kde stál hořící vůz.
Jezdci takto přišli o téměř půlhodinu tréninku, takže trať se opět zaplnila a vozy tentokrát zůstaly na trati. Většina jezdců jela na žlutých pneumatikách. Na první příčku tabulky nejrychlejších kol se dostal Rosberg, Hamilton byl pouze o 5 tisícin sekundy pomalejší. Daniel Ricciardo dal přednost bílým pneumatikám. Carlos Sainz byl prvním jezdcem, který nezvládl náročnou jedenáctou zatáčku, což jezdce automaticky posílá křížem přes štěrkový kačírek.
Třetí a čtvrté místo tabulky obsadili Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel, přestože Němec si stěžoval na tak silné vibrace, že prý ani neviděl na trať. Hamilton při tvrdém brzdění zablokoval levé přední kolo a na pneumatice mu vznikla velká ploška, se kterou zamířil k mechanikům. Rosberg během jeho nepřítomnosti na trati vylepšil nejrychlejší kolo o polovinu sekundy. Jolyon Palmer si na první část tohoto tréninku vzal tvrdé oranžové pneumatiky, Hülkenberg se i na bílých dokázal dostat na šestou příčku, z které ho odsunul až týmový kolega Pérez. Průběžné páté místo patřilo Verstappenovi.
Přizpůsobit se novému povrchu, obrubníkům a zúžené poslední zatáčce nebylo jednoduché. Pascal Wehrlein Manoru oznámil, že vůz je zároveň přetáčivý i nedotáčivý. Jenson Button si stěžoval na velmi nepříjemnou oscilaci a Romain Grosjean na "dvě podivné věci v zatáčkách 12 a 15". Hamilton se na trať vrátil až po úpravě nastavení a na nové bílé sadě pneumatik. Vozu dal zabrat výjezdem daleko na vnější obrubník upravené poslední vlásenky.
Po hodině tréninku patřila pátá příčka, pod jezdci Mercedesu a Ferrari, Fernandu Alonsovi. Šestý Verstappen a sedmý Ricciardo ale zajeli své nejlepší kola na bílých pneumatikách. Velmi konkurenceschopně vypadala Force India, na dně tabulky se usadili piloti Manoru.
Ricciardo svůj čas zlepšil 23 minut před koncem tréninku na oranžových pneumatikách. 15 minut před koncem se chybě v 10. zatáčce nevyhnul Rosberg a také on si vyzkoušel jízdu křížem přes malajský štěrk. Jeden z jeho mechaniků pak musel štěrk ze spodní části vozu vybírat ručně.
I díky Hamiltonovým problémům byl v prvním tréninku nejrychlejší Nico Rosberg. Jezdci Ferrari byli o více než sekundu pomalejší. Pro McLaren je pozitivní páté místo Fernanda Alonsa, jezdci Red Bullu se neukázali na nejměkčích pneumatikách.
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
1 | Rosberg | Mercedes | 1:35.227 | 25 | |
2 | Hamilton | Mercedes | 1:35.721 | 0.494 | 25 |
3 | Räikkonen | Ferrari | 1:36.315 | 1.088 | 16 |
4 | Vettel | Ferrari | 1:36.331 | 1.104 | 18 |
5 | Alonso | McLaren | 1:36.510 | 1.283 | 18 |
6 | Ricciardo | Red Bull | 1:36.753 | 1.526 | 27 |
7 | Verstappen | Red Bull | 1:36.973 | 1.746 | 26 |
8 | Hulkenberg | Force India | 1:37.513 | 2.286 | 26 |
9 | Perez | Force India | 1:37.601 | 2.374 | 27 |
10 | Button | McLaren | 1:37.613 | 2.386 | 20 |
11 | Kvjat | Toro Rosso | 1:37.847 | 2.620 | 29 |
12 | Bottas | Williams | 1:37.861 | 2.634 | 17 |
13 | Grosjean | Haas | 1:37.886 | 2.659 | 22 |
14 | Gutierrez | Haas | 1:37.921 | 2.694 | 20 |
15 | Sainz | Toro Rosso | 1:38.055 | 2.828 | 25 |
16 | Nasr | Sauber | 1:38.184 | 2.957 | 18 |
17 | Ericsson | Sauber | 1:38.313 | 3.086 | 20 |
18 | Massa | Williams | 1:38.339 | 3.112 | 24 |
19 | Palmer | Renault | 1:39.148 | 3.921 | 23 |
20 | Ocon | Manor | 1:40.036 | 4.809 | 28 |
21 | Wehrlein | Manor | 1:40.627 | 5.400 | 26 |
22 | Magnussen | Renault | bez času | 2 |