BSS Nogaro: Richelmi vítězí před rychlým Martinem
Salaquarda si připisuje dva body.
Do Francie dorazilo celkem 19 účastníků. Jejich seznam naleznete Zde. Na startu kvalifikačního závodu se nakonec neobjevil jeden z favoritů, Laurens Vanthoor (č. 1, WRT, Audi). Jeho kolega vážně poškodil vůz v kvalifikaci.
První problémy nastaly již ve druhé zatáčce, když se shodně roztočili Buhk (č. 84, HTP, Bentley) a Winkelhock (č. 6 Phoenix, Audi). V nastalém zmatku Buhk poslal týmového kolegu Szymkowiaka (č. 83 - SC, HTP, Bentley) do kačírku, s poničenou přední částí mclarenu odjížděl z kolize Estre (č. 55, Attempto, McLaren). Pouze do boxů dovlekl svůj poškozený nissan Dolby (č. 73, MRS).
Úvodní kolize s odstraňováním dvou nepojízdných vozů se obešla pouze s deset minut vlajícími žlutými vlajkami v prvním sektoru. Ve zbytku okruhu zbylí účastníci mohli bojovat o pozic.
Pod drtivý tlak Estreho (č. 55, Attempto) se dostal Catsburg (č. 88, Reiter, Lamborghini), jenž se navzdory rozsáhlému poškození svého mclarenu dokázal probít dopředu. Následně velmi nekompromisně hájil získanou čtvrtou pozici.
Dopředu se propracovával také Ragginger (č. 911 – PAM, Fach Auto, Porsche). Nejprve si poradil se Salaquardou (č. 75, ISR, Audi) trápícím se za Karachevem (č. 70 – PAM, GT Russian, Mercedes), později zdolal i ruského jezdce. Karachev dokázal dlouho bránit svoji pozici, nicméně v závěru své části v sedmé zatáčce podlehl Salaquardovi a Buhkovi (č. 84, HTP, Bentley).
Při výměnách jezdců se déle zdržela bratrská dvojice Speraficů, když v tlačenici při výměně pneumatik Rodrigo příliš pozdě zahájil střídání.
K zajímavému souboji se schylovalo na čele, kde se šest vteřin za Richelmi (č. 3, WRT, Audi) vynořil z boxů Martin (č. 77, Brazil, BMW). Belgičan sice během chvíle výrazně stáhl náskok až na dvě vteřiny, ale mladý Monačan rychlému továrnímu jezdci bavorského výrobce nedal šanci na pokus o útok. Dokázal si poradit i s výjezdem bezpečnostního vozidla a dalšímu přiblížení Martina.
Důvodem šestiminutového působení bezpečnostního vozu byl výlet Von Thurn und Taxise (č. 88, Reiter, Lamborghini) do kačírku za třináctou zatáčkou. Záběr jediné kamery nedokázal určit, zda se jednalo o chybu německého pilota anebo mu nepomohl Bell (č. 55, Attempto, McLaren).
Třináct minut do konce s minimálními rozestupy slibovalo zajímavou podívanou. Částečně možnosti předjíždění dokázal utlumit o kolo zpět jedoucí Vasilyev pohybující se před většinou startovního pole.
V samotném závěru opustil pátou příčku Nash, který musel do boxů pro levou zadní pneumatiku. Technické problémy v závěru se nevyhnuly ani dnes velmi viditelnému mclarenu týmu Attempto pilotovanému Bellem. Výsledky závodu jsou po ujetí 39 kol.
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce
Vozy: Audi R8 LMS ultra (Ar8u), BMW Z4 GT3 (Bz4), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Lamborghini Gallardo LP 560-4 R-EX (LgEX), Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Msls), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 997 GT3R (P997)
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
PRO
|
S.Richelmi/S.Ortelli | Belgian Audi |
Ar8u
|
1:00:19.164
|
2.
|
PRO
|
M.Martin/D.Müller | Team Brazil |
Bz4
|
+ 0.552
|
3.
|
PRO
|
C.Mies/E.Ide | Belgian Audi |
Ar8u
|
+ 12.852
|
4.
|
PRO
|
M.Seefried/N.Siedler | Rinaldi |
F458
|
+ 21.482
|
5.
|
PAM
|
B.Schneider/A.Karachev | GT Russian |
Msls
|
+ 21.598
|
6.
|
PRO
|
A.Bonanomi/F.Salaquarda | ISR |
Ar8u
|
+ 22.482
|
7.
|
SC
|
A.Fjordbach/T.Fjordbach | ISR |
Ar8u
|
+ 23.611
|
8.
|
PRO
|
V.Abril/M.Buhk | HTP |
Bcon
|
+ 24.081
|
9.
|
PRO
|
R.Sperafico/R.Sperafico | Team Brazil |
Bz4
|
+ 24.663
|
10.
|
PAM
|
M.Wagner/M.Ragginger | Fach Auto |
P997
|
+ 30.604
|
11.
|
PRO
|
J.Nash/F.Stippler | Belgian Audi |
Ar8u
|
+ 53.876
|
12.
|
PRO
|
R.Bell/K.Estre | Attempto |
M650
|
+ 1 kolo
|
13.
|
PAM
|
P.Wlazik/Y.Mori | Attempto |
M650
|
+ 1 kolo
|
14.
|
PAM
|
A.Vasilyev/C.Bouchut | GT Russian |
Msls
|
+ 2 kola
|
15.
|
PRO
|
A.Von Thurn Taxis/N.Catsburg | Reiter |
LgEX
|
+ 13 kol
|
16.
|
PRO
|
S.Walkinshaw/C.Dolby | MRS GT |
Ngtr
|
+ 38 kol
|
Hlavní závod můžete sledovat zítra odpoledne Zde. Přenos začíná již v 12,25 připomenutím kvalifikačního závodu. Start do zahřívacího kola proběhne v 13,05.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Series (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.