Team Brazil se dočkal historicky prvního triumfu
Martin s Müllerem vítězí v hlavním závodě. Salaquarda sedmý.
Pořadí na roštu hlavního závodu určil včerejší kvalifikační závod (více Zde). Pouze mladíci z týmu ISR byli posunuti o tři místa na roštu ze sedmé příčky.
Start dnešního závodu se obešel bez větších problémů. První kolo bylo na delší dobu rozhodující pro stanovení pořadí. Klíčovým okamžikem bylo protáhnutí Martina (č. 77, Team Brazil, BMW) okolo vedoucího Richelmiho (č. 3, WRT, Audi) v úvodních zatáčkách. Ke změně pořadí došlo také mezi Schneiderem (č. 70 - PAM, GT Russian, Mercedes) a Seefriedem (č. 333, Rinaldi, Ferrari).
Pole osmnácti jezdců rozdělil Wagner (č. 911 - PAM, Fach Auto, Porsche), za nímž se vytvořil zástup nedočkavých zkušenějších jezdců. Švýcarský amatér odolával do doby, než se přes něj s lehkým vystrčením dostal Ricardo Sperafico (č. 0, Team Brazil, BMW). Následně se propadal postupně pořadím dolu.
Druhého Richelmiho (č. 3, WRT, Audi) snadno překonal týmový kolega Mies (č. 2), jenž se vydal stíhat ujíždějícího Martina (č. 77, Team Brazil, BMW). Náskok rychlého Belgičana se ustálil okolo čtyř a půl vteřiny, s nimiž vůz předával Müllerovi.
Váhavé opuštění boxového stání a precizní práce konkurenčních mechaniků se po dokončení rozhodujících výměn projevila ztrátou dvou vteřin německého pilota na vedoucího Ideho (č. 2, WRT, Audi). Zezadu se navíc blížil nebezpečný Ortelli (č. 3, WRT, Audi).
Müllerovi se podařilo zdolat Ideho v nájezdu do první zatáčky, když využil zaváhání při přiblížení k pomalu jedoucímu Morimu (č. 54 – PAM, Attempto, McLaren). Mladý Belgičan ponechal německému jezdci dostatečný prostor na vnitřní straně zatáčky. Po chvíli se přes Ideho snadno propracoval Ortelli.
Zatímco si Salaquarda (č. 75, ISR, Audi) snadno poradil v sedmé zatáčce s Rodrigem Speraficem (č. 0, Team Brazil, BMW), po přiblížení k šestému Karachevovi (č. 70 - PAM, GT Russian, Mercedes) se jeho postup opět na několik kol zpomalil. Zároveň si musel dávat pozor na Stipplera (č. 4, WRT, Audi), jenž zdolal Sperafica ve stejném okamžiku jako český jezdec.
Německý závodník se později propracoval přes Karacheva s lehkým postrčením jeho mercedesu v druhé zatáčce. Podobně si počínal také při překonání na chvostu jezdícího Moriho (č. 54 – PAM, Attempto, McLaren). Po jeho vystrčení mimo dráhu následovaného defektem pravé zadní pneumatiky ukončil japonský amatér působení v závodě po dojetí k mechanikům.
Müller (č. 77, Team Brazil, BMW) si na čele většinou udržoval dostatečný odstup. Pouze v samotném závěru si pustil Ortelliho (č. 3, WRT, Audi) na vzdálenost, z níž by mohl monacký pilot zaútočit. Po dokončení 41 kola však mohly propuknout živelné oslavy v brazilské stáji naplno.
Aktualizace: Druhý vůz brazilské stáje se po přičtení 30vteřinové penalizace propadl z původní desáté příčky na současnou sedmnáctou pozici.
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce
Vozy: Audi R8 LMS ultra (Ar8u), BMW Z4 GT3 (Bz4), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Lamborghini Gallardo LP 560-4 R-EX (LgEX), Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Msls), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 997 GT3R (P997)
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
PRO
|
M.Martin/D.Müller | Team Brazil |
Bz4
|
1:01:09.932
|
2.
|
PRO
|
S.Richelmi/S.Ortelli | Belgian Audi |
Ar8u
|
+ 0.368
|
3.
|
PRO
|
C.Mies/E.Ide | Belgian Audi |
Ar8u
|
+ 8.322
|
4.
|
PRO
|
V.Abril/M.Buhk | HTP |
Bcon
|
+ 20.798
|
5.
|
PRO
|
M.Seefried/N.Siedler | Rinaldi |
F458
|
+ 23.766
|
6.
|
PRO
|
J.Nash/F.Stippler | Belgian Audi |
Ar8u
|
+ 46.772
|
7.
|
PRO
|
A.Bonanomi/F.Salaquarda | ISR |
Ar8u
|
+ 50.188
|
8.
|
PRO
|
N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock | Phoenix |
Ar8u
|
+ 50.856
|
9.
|
PAM
|
A.Vasilyev/C.Bouchut | GT Russian |
Msls
|
+ 59.041
|
10.
|
PAM
|
B.Schneider/A.Karachev | GT Russian |
Msls
|
+ 1:09.516
|
11.
|
SC
|
A.Fjordbach/T.Fjordbach | ISR |
Ar8u
|
+ 1:09.667
|
12.
|
PRO
|
R.Bell/K.Estre | Attempto |
M650
|
+ 1:10.844
|
13.
|
SC
|
O.Lombard/J.Szymkowiak | HTP |
Bcon
|
+ 1:13.007
|
14.
|
PRO
|
S.Walkinshaw/C.Dolby | MRS GT |
Ngtr
|
+ 1:15.461
|
15.
|
PAM
|
M.Wagner/M.Ragginger | Fach Auto |
P997
|
+ 1:16.289
|
16.
|
PRO
|
A.Von Thurn Taxis/N.Catsburg | Reiter |
LgEX
|
+ 1:16.742
|
17.
|
PRO
|
R.Sperafico/R.Sperafico | Team Brazil |
Bz4
|
+ 1:37.740
|
18.
|
PAM
|
P.Wlazik/Y.Mori | Attempto |
M650
|
+ 8 kol
|
Místem dalšího podniku bude ve dnech 9. - 10. května okruh v Brands Hatch.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Series (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.