Štědré francouzské Velikonoce aneb Maxi výhra pro HTP
Salaquarda desátý, Engeho kolega odstoupil.
Pořadí na roštu hlavního závodu určil včerejší kvalifikační závod (více Zde). V něm výsledky nejvíce ovlivnila diskvalifikace druhé posádky Ide/Rast, na níž dnes zbylo poslední, 19. místo na roštu.
Přestože nad francouzským okruhem se oproti včerejšku rozjasnilo, nad táborem Audi se stáhla mračna ještě před zahájením závodu. Již během zaváděcího kola kolidoval Ramos (č. 1, PRO, WRT) s Mayr-Melnhofem (č. 6, PRO, Phoenix). Pro brazilského pilota skončil závod okamžitě, když zamířil do boxů, kde již zůstal.
Mayr-Melnhof pokračoval nejprve bez světla, po čtvrthodině přišel o kapotu. Po střídání jeho kolega Winkelhock po necelých deseti minutách jízdy zamířil rovnou do garáže.
Ve vedení se ocitlo bmw pilotované Jimenezem (č. 0, PRO, Team Brazil, BMW), za nímž se vytvořila řada nedočkavých soupeřů. Buhk (č. 84, PRO, HTP, Mercedes), který jej po chvíli předjel, využil této skutečnosti k následnému navyšování rozhodujícího náskoku.
Oba čeští jezdci si dokázali udržet své pozice, respektive postoupili přes odstoupivšího Ramose (č. 1, PRO, WRT, Audi). Na výměnu dříve zajel Salaquarda (č. 90, PRO, Vilorba, Ferrari), nicméně střídající Montermini se opět vrátil na dráhu se ztrátou několika pozic. Enge (č. 27, PRO, Grasser, Lamborghini) vydržel na dráze co nejdéle, střídající Halek se však rychle propadal pořadím, než v závěru odstoupil.
Po výměnách dokázal Götz (č. 84, PRO, HTP, Mercedes) větší část svého úseku udržet čtyřvteřinový odstup od Ortelliho (místo již druhého Guilverta, č. 3, PRO, G-Drive, Audi), ten jej ke konci začal snižovat.
Bueno (č. 0, PRO, Team Brazil, BMW) si stejně jako kolega musel dlouho hájit svoji pozici. Trpělivý Abril (č. 4, SC, WRT, Audi) jej nakonec zdolal, totéž se nakonec podařilo i Afanasievovi (č. 85, PRO, HTP, Mercedes).
Suchá dráha umožnila urazit vítěznému Götzovi celkem 41 kol.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
PRO
|
M.Buhk/M.Götz | HTP |
MB
|
1:01:21.465
|
2.
|
PRO
|
G.Guilvert/S.Ortelli | G-Drive |
A
|
+ 1.721
|
3.
|
SC
|
M.Lisowski/V.Abril | Belgian Audi |
A
|
+ 29.602
|
4.
|
PRO
|
S.Dusseldorp/S.Afanasiev | HTP |
MB
|
+ 30.677
|
5.
|
PRO
|
S.Jimenez/C.Bueno | Team Brazil |
B
|
+ 32.513
|
6.
|
PRO
|
H.Proczyk/J.Bleekemolen | Grasser |
L
|
+ 33.589
|
7.
|
PRO
|
E.Ide/R.Rast | Belgian Audi |
A
|
+ 34.031
|
8.
|
PRO
|
F.Onidi/G.Pantano | Bhai Tech |
Mc
|
+ 37.858
|
9.
|
PRO
|
A.Latif/M.Basseng | Phoenix |
A
|
+ 52.727
|
10.
|
PRO
|
F.Salaquarda/A.Montermini | Vilorba |
F
|
+ 1:00.637
|
11.
|
SC
|
D.Fumanelli/S.Colombo | ROAL |
B
|
+ 1:01.284
|
12.
|
SC
|
M.Toril/N.Bastian | Fortec |
MB
|
+ 1:01.559
|
13.
|
PRO
|
A.Zanardi | ROAL |
B
|
+ 1:06.487
|
14.
|
PRO
|
S.Pentus/D.Lloyd | Bhai Tech |
Mc
|
+ 1:22.142
|
15.
|
PRO
|
M.Stumpf/N.Piquet jr. | Team Brazil |
B
|
+ 2:12.774
|
16.
|
PRO
|
T.Enge/S.Halek | Grasser |
L
|
+ 4 kola
|
17.
|
PRO
|
N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock | Phoenix |
A
|
+ 20 kol
|
Místem dalšího podniku bude ve dnech 16. - 18. května okruh v Brands Hatch.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Series (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.