Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Štědré francouzské Velikonoce aneb Maxi výhra pro HTP

Štědré francouzské Velikonoce aneb Maxi výhra pro HTP

Salaquarda desátý, Engeho kolega odstoupil.

Pořadí na roštu hlavního závodu určil včerejší kvalifikační závod (více Zde). V něm výsledky nejvíce ovlivnila diskvalifikace druhé posádky Ide/Rast, na níž dnes zbylo poslední, 19. místo na roštu.

Přestože nad francouzským okruhem se oproti včerejšku rozjasnilo, nad táborem Audi se stáhla mračna ještě před zahájením závodu. Již během zaváděcího kola kolidoval Ramos (č. 1, PRO, WRT) s Mayr-Melnhofem (č. 6, PRO, Phoenix). Pro brazilského pilota skončil závod okamžitě, když zamířil do boxů, kde již zůstal.

Mayr-Melnhof pokračoval nejprve bez světla, po čtvrthodině přišel o kapotu. Po střídání jeho kolega Winkelhock po necelých deseti minutách jízdy zamířil rovnou do garáže.

Ve vedení se ocitlo bmw pilotované Jimenezem (č. 0, PRO, Team Brazil, BMW), za nímž se vytvořila řada nedočkavých soupeřů. Buhk (č. 84, PRO, HTP, Mercedes), který jej po chvíli předjel, využil této skutečnosti k následnému navyšování rozhodujícího náskoku.

Oba čeští jezdci si dokázali udržet své pozice, respektive postoupili přes odstoupivšího Ramose (č. 1, PRO, WRT, Audi). Na výměnu dříve zajel Salaquarda (č. 90, PRO, Vilorba, Ferrari), nicméně střídající Montermini se opět vrátil na dráhu se ztrátou několika pozic. Enge (č. 27, PRO, Grasser, Lamborghini) vydržel na dráze co nejdéle, střídající Halek se však rychle propadal pořadím, než v závěru odstoupil.

Po výměnách dokázal Götz (č. 84, PRO, HTP, Mercedes) větší část svého úseku udržet čtyřvteřinový odstup od Ortelliho (místo již druhého Guilverta, č. 3, PRO, G-Drive, Audi), ten jej ke konci začal snižovat.

Bueno (č. 0, PRO, Team Brazil, BMW) si stejně jako kolega musel dlouho hájit svoji pozici. Trpělivý Abril (č. 4, SC, WRT, Audi) jej nakonec zdolal, totéž se nakonec podařilo i Afanasievovi (č. 85, PRO, HTP, Mercedes).

Suchá dráha umožnila urazit vítěznému Götzovi celkem 41 kol.

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
PRO
 M.Buhk/M.Götz   HTP
MB
1:01:21.465
2.
PRO
 G.Guilvert/S.Ortelli   G-Drive
A
+ 1.721
3.
SC
 M.Lisowski/V.Abril   Belgian Audi
A
+ 29.602
4.
PRO
 S.Dusseldorp/S.Afanasiev   HTP
MB
+ 30.677
5.
PRO
 S.Jimenez/C.Bueno   Team Brazil
B
+ 32.513
6.
PRO
 H.Proczyk/J.Bleekemolen   Grasser
L
+ 33.589
7.
PRO
 E.Ide/R.Rast   Belgian Audi
A
+ 34.031
8.
PRO
 F.Onidi/G.Pantano   Bhai Tech
Mc
+ 37.858
9.
PRO
 A.Latif/M.Basseng   Phoenix
A
+ 52.727
10.
PRO
 F.Salaquarda/A.Montermini   Vilorba
F
+ 1:00.637
11.
SC
 D.Fumanelli/S.Colombo   ROAL
B
+ 1:01.284
12.
SC
 M.Toril/N.Bastian   Fortec
MB
+ 1:01.559
13.
PRO
 A.Zanardi   ROAL
B
+ 1:06.487
14.
PRO
 S.Pentus/D.Lloyd   Bhai Tech
Mc
+ 1:22.142
15.
PRO
 M.Stumpf/N.Piquet jr.   Team Brazil
B
+ 2:12.774
16.
PRO
 T.Enge/S.Halek   Grasser
L
+ 4 kola
17.
PRO
 N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock   Phoenix
A
+ 20 kol

Místem dalšího podniku bude ve dnech 16. - 18. května okruh v Brands Hatch.

Profil šampionátu

Blancpain Sprint Series (Zde)

Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.