Také Williams dumá nad chladným čínským počasím
Prvotřídní péči dostane levá přední pneumatika.
Jsme na začátku nové sezóny a týmy jsou ještě stále ve fázi poznávání silných a slabých stránek svých letošních vozů. Ferrari a McLaren samy sobě předpovídají pokles formy způsobený chladným čínským jarem a částečně se k nim přidává Williams. Ten se bude poctivě připravovat na rychlé zahřátí pneumatik během kvalifikace.
"Po mimořádně horkém závodě v Malajsii míříme do Číny, kde na nás čekají kompletně odlišné podmínky," řekl Rob Smedley, šéf výkonnosti vozů Williamsu. "V kvalifikaci bývá problémem zahřátí pneumatik, během závodu si pak třeba dávat velký pozor na opotřebení levé přední pneumatiky. Jelikož Pirelli změnilo konstrukci zadních pneumatik, čeká nás ještě větší boj než loni."
Správně zahřáté pneumatiky s vysokou přilnavostí budou mít v Šanghaji cenu zlata, protože oběma dlouhým rovinkám předcházejí náročné zatáčky, nemluvě o tvrdém brzdění na jejich konci.
"Je to náročný okruh, s náročnou zatáčkou na levou ruku následovanou dlouhou rovinkou a mimořádně náročná je i technická pasáž s první, druhou a třetí zatáčkou. K rychlému kvalifikačnímu a závodnímu kolu zde vedou dva velmi odlišné přístupy, takže stoupá důležitost páteční přípravy. Máme pár vylepšení, takže očekáváme zlepšení výkonnosti, ale musíme počítat také s vysokou pravděpodobností deště a musíme se připravit i na tuto možnost."
Felipe Massa se hodlá spoléhat na data ze zimních testů v Barceloně.
"Trať v Číně je podobná Barceloně, kde jsme absolvovali většinu naší předsezónní přípravy, takže máme spoustu dat, které použijeme při nastavování vozu," prozradil brazilský závodník. "Okruh je tvrdý k předním pneumatikám, což často vede k drolení. Je to dobrý okruh a díky dlouhé rovince s DRS zónou tam nebývá nouze o předjíždění."