Dnešní ráno patřilo Hamiltonovi
Velká cena Číny - 1. trénink
Dobré časné ráno, v Šanghaji již skončil 1. trénink na Velkou cenu Číny. Formule 1 zavítala do nejlidnatější země světa už podvanácté a jediný, komu se ji podařilo vyhrát třikrát je Lewis Hamilton, úřadující mistr světa a první muž průběžného pořadí šampionátu 2015. Po malajském vítězství Sebastiana Vettela se jedním z nejdiskutovanějších témat stalo počasí. Vůz Ferrari je prý totiž vynikající v jemném zacházení s pneumatikami, ale za chladného počasí může mít problém s jejich zahřátím. Bude tedy Scuderia schopna konkurovat Mercedesu také v Číně? Teploměr před zahájením tréninku ukazoval 13°C, trať měla 27°C.
Z boxové uličky jako první vyjel Roberto Merhi následovaný většinou kolegou mířících do instalačního kola. Hned v první minutě tréninku způsobila zmatky čínská technika, jeden z panelů signalizoval červenou vlajku. První měřené kolo si připsal Nico Rosberg. Trénink otevřel časem 1:40.412, loni mělo jeho nejrychlejší kolo v závodě hodnotu 1:40.402.
Ve voze Lotusu se na trať dostal loňský šampion GP2 Jolyon Palmer a inženýři si nejspíš zavzpomínali na časy, kdy se prostřednictvím rádia snažili komunikovat s Kimim Räikkönenem.
Inženýr: "Jolyon, jaké to bylo?"
Jolyon Palmer: "Dobré!"
Za chvíli to však už nebylo až tak "dobré", Palmer ztratil kontrolu nad E23 a bokem vyjel z trati. Dokázal se však vrátit.
Když se blížil konec první půl hodiny a jezdci se připravovali na vrácení bonusové sady středně tvrdé směsi pneumatik, Lewis Hamilton pokazil své rychlé kolo a Rosberg čekal v boxech, než mechanici dokončí velké změny v nastavení. Ty čekaly také Brita, kterému Mercedes vyměnil přední křídlo. Jediným, kdo nevyužil první sadu pneumatik, byl Stevens, který se na trať dostal až po 32 minutách tréninku. V čele nejrychlejších časů zůstal Rosberg následovaný Maldonaden a Vettelem.
Jedním z prvních pilotů zpátky na trati byl Rosberg a také on si však udělal výjezd mimo trať. Na konci předlouhé zadní rovinky je však samozřejmě dostatek asfaltu. Němec požádal svého inženýra o vysvětlení zablokování kol a ten mu musel vysvětlit, že zablokování bylo způsobeno přílišným zatlačením na brzdový pedál. Takový dialog byste očekávali spíše ve voze autoškoly. Poslední momentálně Hamilton.
Po polovině tréninku Rosberga na vrcholu tabulky vystřídal Hamilton s časem 0:39.033. Do jeho času z roku 2013 (1:34.484), kterým získal pole position, mu však ještě pár vteřin chybělo.
Vpředu se sekundovým odstupem jezdili piloti Mercedesu, vzadu s více než 6 vteřinovým nováčci Manoru. Nezdá se, že by dvě dlouhé čínské rovinky dokázaly Force Indii pomoct až k dalším bodům a mimo první desítku se držely i oba vozy Sauberu. Když se Sebastian Vettel zařadil mezi Räikkönena a Rosberga, vypadalo to, že největší hrozbou pro Mercedes budou opět červené vozy z Maranella. Za ně se zařadili Ricciardo a Kvjat.
Během poslední čtvrthodiny se před oba red bully dostal Nasr. Daniil Kvjat se do rádia stěžoval, že se na zadní rovince dostává až na absolutní maximálku a vůz už pak nemá sílu dál zrychlovat. Button se držel na slibném 12. místě a oba vozy MP4-30 bezchybně fungovaly až do konce tréninku.
Ke konci jinak klidného tréninku přišlo několik výjezdů mimo trať. Do problémů se dostali Hamilton, Verstappen, Massa, Pérez i Palmer, žádný z vozů však nebyl poškozen. Teprve po uplynutí hodiny a půl přišlo nejrychlejší kolo Sebastiana Vettela. Za Rosbergem díky němu zaostal pouze o 6 desetin sekundy, na Hamiltona mu však scházela více než sekunda.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:39.033 | 21 | |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:39.574 | 0.541 | 21 |
3 | Vettel | Ferrari | 1:40.157 | 1.124 | 18 |
4 | Raikkonen | Ferrari | 1:40.661 | 1.628 | 27 |
5 | Nasr | Sauber | 1:41.012 | 1.979 | 18 |
6 | Ricciardo | Red Bull | 1:41.029 | 1.996 | 21 |
7 | Kvjat | Red Bull | 1:41.097 | 2.064 | 24 |
8 | Sainz | Toro Rosso | 1:41.112 | 2.079 | 23 |
9 | Bottas | Williams | 1:41.303 | 2.270 | 23 |
10 | Massa | Williams | 1:41.304 | 2.271 | 17 |
11 | Maldonado | Lotus | 1:41.335 | 2.302 | 23 |
12 | Verstappen | Toro Rosso | 1:41.575 | 2.542 | 28 |
13 | Button | McLaren | 1:41.845 | 2.812 | 19 |
14 | Ericsson | Sauber | 1:41.918 | 2.885 | 24 |
15 | Palmer | Lotus | 1:41.967 | 2.934 | 25 |
16 | Perez | Force India | 1:42.141 | 3.108 | 22 |
17 | Alonso | McLaren | 1:42.161 | 3.128 | 20 |
18 | Hulkenberg | Force India | 1:42.184 | 3.151 | 19 |
19 | Stevens | Marussia | 1:45.379 | 6.346 | 18 |
20 | Merhi | Marussia | 1:46.443 | 7.410 | 2 |