Kvalifikace přinesla další těsný souboj favoritů
VC Číny - kvalifikace
Před dvěma týdny se z vítězství v prvním závodě sezóny radoval Sebastian Vettel ve voze Ferrari, k čemuž mu ale velmi pomohla lepší strategie zastávek v boxech. Až do té doby jezdil za zády Lewise Hamiltona, který ve voze Mercedesu dominoval australské kvalifikaci. V dnešním třetím tréninku ale předvedl nejrychlejší kolo Sebastian Vettel. Tito dva jezdci a jejich týmoví kolegové byli dnes připraveni pustit se do souboje o pole position. Red Bull se v jediném tréninku neznehodnoceném počasím ani smogem nepředvedl v nejlepším světle a jeho jezdci se dostali mezi jezdce Williamsu s více než 1.5 sekundovou ztrátou na Vettela. Další jezdci se připravovali hlavně na boj o účast ve finálové části kvalifikace, kam postupuje pouze 10 nejrychlejších. Ještě předtím ale museli projít přes Q1, kde vypadává 5 nejpomalejších jezdců.
Ferrari poslalo své jezdce na trať na měkkých pneumatikách a Vettel byl přesto v první vlně pokusů nejrychlejší a Kimi Räikkönen se zařadil na třetí místo. Ferrari tak ušetřilo jednu sadu super-měkkých pneumatik. Mercedes neriskoval, Hamilton obsadil druhou a Bottas čtvrtou příčku na super-měkké sadě. Daniel Ricciardo na pátém místě už na Vettela ztrácel téměř sekundu, Max Verstappen si stěžoval na divný zvuk motoru a své kolo nedokončil.
Romain Grosjean pokazil výjezd z poslední zatáčky a jeho vůz se nekontrolovaně klouzal v blízkosti bariéry, ale nakonec si to odnesly pouze pneumatiky.
3 minuty před koncem Q1 byli na dně tabulky Verstappen a Grosjean bez rychlého kola. Z nepostupových míst se potřebovali dostat Stroll, Ocon a Palmer. Stroll dalším pokusem vyskočil až na páté místo, ale stálo ho to sadu super-měkkých pneumatik. Na nepostupové šestnácté místo klesl Vandoorne, nad ním se drželi Giovinazzi, Magnussen a Ericsson. Verstappenovy problémy přetrvávaly a prvním měřeným kolem si nezajistil postupové místo.
Spousta jezdců přišla o svůj poslední pokus kvůli Giovinazzimu. Mladý Ital přišel o kontrolu nad svým vozem ve stejném místě jako před ním Grosjean, ale výsledek byl zásadně odlišný. Sauber vrazil do bariéry a s polámanými závěsy kol zůstal stát uprostřed trati.
Začátek Q2 byl odložen o 10 minut kvůli odstraňování menších úlomků z Giovinazziho vozu. Své zastoupení mělo všech 10 týmů, McLaren, Haas, Renault, Red Bull, Force India a Sauber měli ve hře pouze jednoho jezdce. Kromě Giovinazziho museli v této části kvalifikace vypadnout ještě další čtyři.
V Q2 už i Ferrari použilo super-měkké pneumatiky. Po první vlně pokusů byl nejrychlejší Vettel, Hamilton někde ztratil 15 tisícin sekundy. Třetí příčku obsadil Bottas a čtvrtou Räikkönen. Pátý Ricciardo byl rychlejší než Massa se Strollem. Osmé a deváté místo vybojovali jezdci Toro Rosso a desáté Pérezovi, takže mimo postupových míst se ocitly Alonso, Hülkenberg, Magnussen a Ericsson.
Druhé vlny se nezúčastnili Hamilton, Bottas a Ricciardo. Jezdci Ferrari pouze kontrolovali situaci, další rychlé kolo už nepotřebovali. Hülkenberg se nečekaně vyhoupl až na šestou příčku a Kvjat na osmou. Magnussen nebyl tak úspěšný a zařadil se na průběžné jedenácté místo, odkud ho vzápětí vytlačil Sainz. Alonso s Ericssonem zůstali na dně tabulky.
Do Q3 nepostoupili C. Sainz, K. Magnussen, F. Alonso, M. Ericsson a A. Giovinazzi. Sainz prohrál boj se Strollem o 6 setin sekundy.
A boj o pole position mohl začít. Do Q3 se dostali oba jezdci týmů Ferrari, Mercedes a Williams spolu s Ricciardem, Hülkenbergem, Pérezem a Kvjatem. První vlnu pokusů vynechali Pérez a Stroll.
Z favoritů byl na cílové čáře první Hamilton. Bottas na něj ztratil 0.6 sekundy, což umožnilo Vettelovi dostat se na druhé místo. Pokud ale chtěl Hamiltona porazit, potřeboval někde najít minimálně dvě desetiny sekundy. Čtvrté místo obsadil Räikkönen nespokojený s přilnavostí zadní části vozu. Pod ním se seřadili Ricciardo, Hülkenberg, Massa a Kvjat.
Druhé vlny se nezúčastnil Hülkenberg, který po dokončení svého prvního kola vystoupil z kokpitu. Z favoritů byl na trati opět první Hamilton. V prvním sektoru vylepšil svůj vlastní čas o 4 setiny sekundy a nejrychlejší byl i ve druhém. Jeho stopky se zastavily na čase 1:31.678s. Bottas byl pomalejší o téměř dvě desetiny sekundy a Räikkönen o čtyři. Kamera se soustředila na Vettela, ale ani on dnes nedokázal porazit Hamiltona. Přesto může mluvit o štěstí, Bottase porazil o 0.001 sekundy a díky tomu bude zítra startovat z první řady. Třetí řadu obsadí Ricciardo a Massa.
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:31.678 | |
2 | Vettel | Ferrari | 1:31.864 | 0.186 |
3 | Bottas | Mercedes | 1:31.865 | 0.187 |
4 | Raikkonen | Ferrari | 1:32.140 | 0.462 |
5 | Ricciardo | Red Bull | 1:33.033 | 1.355 |
6 | Massa | Williams | 1:33.507 | 1.829 |
7 | Hulkenberg | Renault | 1:33.580 | 1.902 |
8 | Perez | Force India | 1:33.706 | 2.028 |
9 | Kvjat | Toro Rosso | 1:33.719 | 2.041 |
10 | Stroll | Williams | 1:34.220 | 2.542 |
11 | Sainz | Toro Rosso | 1:34.150 | |
12 | Magnussen | Haas | 1:34.164 | |
13 | Alonso | McLaren | 1:34.372 | |
14 | Ericsson | Sauber | 1:35.046 | |
15 | Giovinazzi | Sauber | bez času |
|
16 | Vandoorne | McLaren | 1:35.023 | |
17 | Grosjean | Haas | 1:35.223 | |
18 | Palmer | Renault | 1:35.279 | |
19 | Verstappen | Red Bull | 1:35.433 | |
20 | Ocon | Force India | 1:35.496 |