V Číně opět nejrychlejší Hamilton
Velká cena Číny - 2. trénink
Vítejte zpátky! V Šanghaji se právě začíná druhý trénink před Velkou cenou Číny. V prvním byl jednoznačně nejrychlejší Lewis Hamilton, následovaný týmovým kolegou Nicem Rosbergem a vítězem VC Malajsie, Sebastianem Vettelem. Tento trénink začnou jezdci na středně tvrdých pneumatikách, ale jakmile bude na trati dostatečné množství gumy, přejdou na rychlejší měkkou směs, kterou v TV rozeznáte díky výraznému žlutému označení.
Na závodní dráhu opět jako první dorazil Roberto Merhi, který si dopoledne připsal pouze 2 měřená kola. Opět jsme tak mohli obdivovat vůz téměř zcela očištěný o sponzorská loga a nápisy. Toto si v minulosti mohla dovolit Honda, ale z čeho to platí malý soukromý tým z Dinningtonu?
K monorům se rychle připojili piloti Ferrari, ani jeden z nich však nebyl se svojí jízdou spokojen. Kimi Räikkönen si stěžoval na brzdy a Sebastian Vettel svůj vůz poslal do přetáčivého smyku. Vozu se nic nestalo, ale zablokování kol a štěrková zóna jistě neprospěla pneumatikám. Räikkönen pokračoval v jízdě a na chvíli mu patřilo nejrychlejší kolo, ale jeho technický problém přetrvával. Na vrcholu tabulky nejrychlejších časů ho pak vystřídal Rosberg.
Alonso hned v prvních kolech zvýšil tempo předvedené v prvním tréninku a zajel čas jen o 1.7 sekundy pomalejší než Lewis Hamilton, který právě téměř přesně zopakoval své nejrychlejší kolo. Brit se v čele usadil s časem 1:39.058.
Pak jsme byli prostřednictvím televizních obrazovek svědky mimořádně hloupého činu, kterého se nejspíš dopustil některý z členů organizačního týmu. Člověk v tmavém oblečení se rozhodl přeběhnout křížem přes cílovou rovinku - mezi dvěma naplno akcelerujícími vozy!
Zatímco McLarenu se podařilo zamíchat doprostřed výsledkové tabulky, jezdci Force India zůstali opuštěni někde mezi Manorem a časy středu pole. Sekundu za mercedesy začal očekávaný souboj Ferrari a Williamsu, rychlý čas opět předvedl také Nasr. Red Bull jsme během první půlhodiny vůbec neviděli, oba vozy zůstaly v garáži.
Jako první ze špičky přešel na měkké pneumatiky Räikkönen a okamžitě si připsal čas 1:37.662 - o 1.4 sekundy rychlejší než Hamiltonův. Vettel se po pár minutách zařadil těsně za něj. Rosberg své první rychlé kolo pokazil smykem, Hamilton se vrátil do čela časem 1:37.219.
Rychlý pokus Felipeho Massu nedopadl dobře. V brzdné zóně dlouhé zadní rovinky se dostal do masivního smyku a diváky musely zabolet ušní bubínky od pískání pneumatik. Vůz nakonec přišel jenom o kousek předního křídla, ale Brazilci se ho už nepodařilo rozhýbat a musela být vyvěšena červená vlajka. Všechny vozy se musely vrátit do boxů, na což téměř doplatil Nico Rosberg. Při nájezdu do boxové uličky si nedal pozor a téměř zamířil do štěrkové zóny. Do té, v níž zůstal v roce 2007 trčet jeho nynější týmový kolega Lewis Hamilton. Teď je tam ale plocha nového asfaltu.
Po restartu tréninku se Danielu Ricciardovi podařilo zamíchat mezi jezdce Mercedesu a Ferrari. Rosberg už své zkažené kolo neopravoval a v čele pořadí tak zůstal Hamilton, avšak Räikkönen na jeho čas ztratil míň než půl sekundy. Pokud bude Ferrari opět lepší během dlouhých stintů než v kvalifikaci, mohlo by se opět postavit do cesty jinak dominantnímu Mercedesu. Rychlost Red Bullu Podtrhnul šestým místem Daniil Kvjat. Bottas průběžně až sedmý.
McLarenu a Lotusu se podařilo dostat na hranici první desítky, nestačily však na rychlého Nasra. Toro Rosso bylo dopoledne i odpoledne zcela neviditelné, tato trať a podmínky jim zřejmě nesedí. Evidentně pomalejší jsou již pouze vozy Force Indie a Manoru.
Red Bull se po Malajsii snažil odstranit problém s brzdami, v chladné Číně však musí řešit další. Projevil se na voze Daniila Kvjata, který dostal pokyn, aby vůz pomalu dovedl do boxů. Rus to však nedokázal a na konci dlouhé zadní rovinky vrazil do bariér. Jeho brzdy totálně selhaly, naštěstí nejel naplno.
Před koncem tréninku diváky pobavili "souboje" mezi jezdci Mercedesu a Ferrari, kteří si vzájemně překáželi během dlouhých stintů. V čele pořadí tedy zůstal Hamilton a mercedesy pravděpodobně v kvalifikaci opět obsadí první řadu, Ferrari však může být v neděli zdatným soupeřem.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:37.219 | 32 | |
2 | Raikkonen | Ferrari | 1:37.662 | 0.443 | 35 |
3 | Ricciardo | Red Bull | 1:38.311 | 1.092 | 24 |
4 | Vettel | Ferrari | 1:38.339 | 1.120 | 30 |
5 | Rosberg | Mercedes | 1:38.399 | 1.180 | 35 |
6 | Kvjat | Red Bull | 1:38.737 | 1.518 | 10 |
7 | Bottas | Williams | 1:38.850 | 1.631 | 27 |
8 | Nasr | Sauber | 1:39.032 | 1.813 | 26 |
9 | Grosjean | Lotus | 1:39.142 | 1.923 | 32 |
10 | Button | McLaren | 1:39.275 | 2.056 | 29 |
11 | Maldonado | Lotus | 1:39.444 | 2.225 | 30 |
12 | Alonso | McLaren | 1:39.743 | 2.524 | 27 |
13 | Ericsson | Sauber | 1:39.751 | 2.532 | 33 |
14 | Verstappen | Toro Rosso | 1:39.894 | 2.675 | 32 |
15 | Sainz | Toro Rosso | 1:39.971 | 2.752 | 28 |
16 | Hulkenberg | Force India | 1:40.151 | 2.932 | 28 |
17 | Massa | Williams | 1:40.423 | 3.204 | 7 |
18 | Perez | Force India | 1:40.868 | 3.649 | 24 |
19 | Merhi | Marussia | 1:42.973 | 5.754 | 27 |
20 | Stevens | Marussia | 1:44.564 | 7.345 | 8 |