Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

V Číně opět nejrychlejší Hamilton

V Číně opět nejrychlejší Hamilton

Velká cena Číny - 2. trénink

Vítejte zpátky! V Šanghaji se právě začíná druhý trénink před Velkou cenou Číny. V prvním byl jednoznačně nejrychlejší Lewis Hamilton, následovaný týmovým kolegou Nicem Rosbergem a vítězem VC Malajsie, Sebastianem Vettelem. Tento trénink začnou jezdci na středně tvrdých pneumatikách, ale jakmile bude na trati dostatečné množství gumy, přejdou na rychlejší měkkou směs, kterou v TV rozeznáte díky výraznému žlutému označení.

Na závodní dráhu opět jako první dorazil Roberto Merhi, který si dopoledne připsal pouze 2 měřená kola. Opět jsme tak mohli obdivovat vůz téměř zcela očištěný o sponzorská loga a nápisy. Toto si v minulosti mohla dovolit Honda, ale z čeho to platí malý soukromý tým z Dinningtonu?

K monorům se rychle připojili piloti Ferrari, ani jeden z nich však nebyl se svojí jízdou spokojen. Kimi Räikkönen si stěžoval na brzdy a Sebastian Vettel svůj vůz poslal do přetáčivého smyku. Vozu se nic nestalo, ale zablokování kol a štěrková zóna jistě neprospěla pneumatikám. Räikkönen pokračoval v jízdě a na chvíli mu patřilo nejrychlejší kolo, ale jeho technický problém přetrvával. Na vrcholu tabulky nejrychlejších časů ho pak vystřídal Rosberg.

Alonso hned v prvních kolech zvýšil tempo předvedené v prvním tréninku a zajel čas jen o 1.7 sekundy pomalejší než Lewis Hamilton, který právě téměř přesně zopakoval své nejrychlejší kolo. Brit se v čele usadil s časem 1:39.058.
Pak jsme byli prostřednictvím televizních obrazovek svědky mimořádně hloupého činu, kterého se nejspíš dopustil některý z členů organizačního týmu. Člověk v tmavém oblečení se rozhodl přeběhnout křížem přes cílovou rovinku - mezi dvěma naplno akcelerujícími vozy!

Zatímco McLarenu se podařilo zamíchat doprostřed výsledkové tabulky, jezdci Force India zůstali opuštěni někde mezi Manorem a časy středu pole. Sekundu za mercedesy začal očekávaný souboj Ferrari a Williamsu, rychlý čas opět předvedl také Nasr. Red Bull jsme během první půlhodiny vůbec neviděli, oba vozy zůstaly v garáži.

Jako první ze špičky přešel na měkké pneumatiky Räikkönen a okamžitě si připsal čas 1:37.662 - o 1.4 sekundy rychlejší než Hamiltonův. Vettel se po pár minutách zařadil těsně za něj. Rosberg své první rychlé kolo pokazil smykem, Hamilton se vrátil do čela časem 1:37.219.

Rychlý pokus Felipeho Massu nedopadl dobře. V brzdné zóně dlouhé zadní rovinky se dostal do masivního smyku a diváky musely zabolet ušní bubínky od pískání pneumatik. Vůz nakonec přišel jenom o kousek předního křídla, ale Brazilci se ho už nepodařilo rozhýbat a musela být vyvěšena červená vlajka. Všechny vozy se musely vrátit do boxů, na což téměř doplatil Nico Rosberg. Při nájezdu do boxové uličky si nedal pozor a téměř zamířil do štěrkové zóny. Do té, v níž zůstal v roce 2007 trčet jeho nynější týmový kolega Lewis Hamilton. Teď je tam ale plocha nového asfaltu.

Po restartu tréninku se Danielu Ricciardovi podařilo zamíchat mezi jezdce Mercedesu a Ferrari. Rosberg už své zkažené kolo neopravoval a v čele pořadí tak zůstal Hamilton, avšak Räikkönen na jeho čas ztratil míň než půl sekundy. Pokud bude Ferrari opět lepší během dlouhých stintů než v kvalifikaci, mohlo by se opět postavit do cesty jinak dominantnímu Mercedesu. Rychlost Red Bullu Podtrhnul šestým místem Daniil Kvjat. Bottas průběžně až sedmý.

McLarenu a Lotusu se podařilo dostat na hranici první desítky, nestačily však na rychlého Nasra. Toro Rosso bylo dopoledne i odpoledne zcela neviditelné, tato trať a podmínky jim zřejmě nesedí. Evidentně pomalejší jsou již pouze vozy Force Indie a Manoru.

Red Bull se po Malajsii snažil odstranit problém s brzdami, v chladné Číně však musí řešit další. Projevil se na voze Daniila Kvjata, který dostal pokyn, aby vůz pomalu dovedl do boxů. Rus to však nedokázal a na konci dlouhé zadní rovinky vrazil do bariér. Jeho brzdy totálně selhaly, naštěstí nejel naplno.

Před koncem tréninku diváky pobavili "souboje" mezi jezdci Mercedesu a Ferrari, kteří si vzájemně překáželi během dlouhých stintů. V čele pořadí tedy zůstal Hamilton a mercedesy pravděpodobně v kvalifikaci opět obsadí první řadu, Ferrari však může být v neděli zdatným soupeřem.

  Jezdec Tým Čas Odstup Kola
1 Hamilton Mercedes 1:37.219
32
2 Raikkonen Ferrari 1:37.662 0.443 35
3 Ricciardo Red Bull 1:38.311 1.092 24
4 Vettel Ferrari 1:38.339 1.120 30
5 Rosberg Mercedes 1:38.399 1.180 35
6 Kvjat Red Bull 1:38.737 1.518 10
7 Bottas Williams 1:38.850 1.631 27
8 Nasr Sauber 1:39.032 1.813 26
9 Grosjean Lotus 1:39.142 1.923 32
10 Button McLaren 1:39.275 2.056 29
11 Maldonado Lotus 1:39.444 2.225 30
12 Alonso McLaren 1:39.743 2.524 27
13 Ericsson Sauber 1:39.751 2.532 33
14 Verstappen Toro Rosso 1:39.894 2.675 32
15 Sainz Toro Rosso 1:39.971 2.752 28
16 Hulkenberg Force India 1:40.151 2.932 28
17 Massa Williams 1:40.423 3.204 7
18 Perez Force India 1:40.868 3.649 24
19 Merhi Marussia 1:42.973 5.754 27
20 Stevens Marussia 1:44.564 7.345 8