Hamilton nejrychlejší, Rosbergovi chybělo půl desetiny
Velká cena Číny - kvalifikace
V sobotu 11. dubna jsme měli možnost sledovat kvalifikaci na Velkou cenu Číny. Nespornými favority byli jezdci Mercedesu, hlavně Lewis Hamilton, který byl nejrychlejší ve všech třech trénincích. Dnešní ranní příprava naznačila, že pokud interní souboj Mercedesu dokáže někdo narušit, měli by to být piloti Ferrari, překvapit však mohly také Red Bull a Williams. Ještě předtím měl však McLaren zabojovat o postup z první části kvalifikace.
Okamžitě po rozsvícení zeleného světla vyrazily na trať dva vozy. Prvním byl manor Roberta Merhiho, druhým mclaren Fernanda Alonsa. Kameru samozřejmě více zajímal dvojnásobný mistr světa. Než tato dvojice dokončila in-lap, byl již na trati hustý provoz, jelikož většina jezdců vyrazila za prvními, pojistnými pokusy. Už první pokusy vyšly nejlépe oběma jezdcům Mercedesu a nebylo jisté, zda se ještě vůbec na trať vrátí dřív než v Q2. Za nimi se však překvapivě umístili jezdci Force Indie a Sauberu, Ferrari zůstalo na hranici první desítky.
Dlouho se čekalo na časy pilotů Williamsu, oba se však bezpečně dostali mezi 10 nejrychlejších, Bottas dokonce na první místo. Tam ho však rychle vystřídal Räikkönen a následně Vettel, mercedesy už zůstaly v boxech. Manor se pokoušel pouze kvalifikovat do závodu, dalšími horkými kandidáty na vypadnutí najednou byly oba vozy Lotusu a Toro Rosso, jelikož Force India a McLaren zajely výrazně rychlejší časy.
O všem však měly rozhodnout závěrečné pokusy. Merhi předstihl pouze Stevense, Verstappen a Grosjean se nečekaně vyhoupli do první desítky a Černý Petr opět zůstal v rukou jezdců McLarenu! Spolu s nimi vypadl Nico Hülkenberg, který za svým týmovým kolegou zaostal o 3 desetiny sekundy. Stevens i Merhi se vešli do 107 procentního limitu.
Po vypadnutí Manoru nebylo nikoho, kdo by se extra spěchal na trať, ticho však chvíli po otevření druhé části kvalifikace přerušily motory Ferrari umístěné ve vozech Sauberu. Švýcarský tým v trénincích ukazoval, že to s pravidelným bodovaním myslí vážně, má však tvrdou konkurenci v podobě Lotusu a Toro Rosso. Ericssonův první čas měl hodnotu 1:39.2s, Nasr zaostal o téměř půl sekundy. Hned po nich přišel na řadu Bottas a laťku snížil o tři čtvrtě vteřiny. To jsme však už sledovali jízdu Lewise Hamiltona, který ji posunul až na 1:36.4. Rosberg zaostal o 3 desetiny sekundy.
Grosjean ztratil na Hamiltona vteřinu a půl, co v té době stačilo na třetí místo. Překonal tak Daniela Ricciarda i Valtteriho Bottase. Na řadě byli opět piloti Ferrari. Iceman se zařadil 3 desetiny za Rosberga a Vettel mezi ně.
Mercedes a Ferrari si mohly dovolit strávit závěr Q2 v garážích, ostatní se vrátili do boje. Časy ještě neměli na kontě Pérez a Kvjat, poslední příčky patřily Sauberu, který je však zajel ještě na méně pogumované trati. Ericssonův pokus skončil průběžným osmým a Nasrův dokonce šestým místem.
Do bezpečné zóny se přesunuli jezdci Williamsu, povinné kolo absolvoval Pérez a největším překvapením nakonec byla nepostupová 12. příčka Daniila Kvjata. Za ním skončili jezdci Toro Rosso a zmíněný Pérez, z jedenáctého místa odstartuje Pastor Maldonado. To znamená, že místo Kvjata do finálové části postoupil Romain Grosjean a oba vozy Sauberu.
Po krátké přestávce došlo na lámání nejvoňavějšího chleba, 10 nejrychlejších jezdců vyjelo bojovat o pole position. Na trať spěchali všichni kromě Sauberu. Lewis Hamilton zajel fantastický čas 1:35.782s, Rosberg se nedokázal dostat pod 1:36s a ostatní zůstali nad 1:37s.
S druhými pokusy začal Räikkönen a posunul se na třetí místo, Ricciardo jeho tempu nestačil. Vzápětí si třetí místo vzal Bottas, jehož zase odsunul Massa. Hamilton už svůj čas vylepšit nedokázal, zatímco Rosberg ano! Na týmového kolegu mu chybělo jenom půl desetiny sekundy. Pole position však patří Hamiltonovi a třetí místo nakonec vybojoval Vettel. Vedle něj odstartuje Massa, za ním Bottas a Räikkönen.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:35.782 | 6 | |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:35.824 | 0.042 | 6 |
3 | Vettel | Ferrari | 1:36.687 | 0.905 | 6 |
4 | Massa | Williams | 1:36.954 | 1.172 | 6 |
5 | Bottas | Williams | 1:37.143 | 1.361 | 6 |
6 | Raikkonen | Ferrari | 1:37.232 | 1.450 | 6 |
7 | Ricciardo | Red Bull | 1:37.540 | 1.758 | 6 |
8 | Grosjean | Lotus | 1:37.905 | 2.123 | 6 |
9 | Nasr | Sauber | 1:38.067 | 2.285 | 3 |
10 | Ericsson | Sauber | 1:38.158 | 2.376 | 3 |
11 | Maldonado | Lotus | 1:38.134 | ||
12 | Kvjat | Red Bull | 1:38.209 | ||
13 | Verstappen | Toro Rosso | 1:38.393 | ||
14 | Sainz | Toro Rosso | 1:38.538 | ||
15 | Perez | Force India | 1:39.290 | ||
16 | Hulkenberg | Force India | 1:39.216 | ||
17 | Button | McLaren | 1:39.276 | ||
18 | Alonso | McLaren | 1:39.280 | ||
19 | Stevens | Marussia | 1:42.091 | ||
20 | Merhi | Marussia | 1:42.842 |