Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Janišův manažer není spokojen s týmem série ChampCars

Janišův manažer není spokojen s týmem série ChampCars

Buď dostane stejný vůz co kolega, nebo v Mexiku nepojede.

Jarek Janiš předvedl při prvním startu českého jezdce v sérii ChampCar sympatický a bojovný výkon, jeho snahu však v polovině závodu ukončilo selhání techniky. Předposlední závod sezony CampCar v Surfers Paradise nabídnul divákům na trati i u televizních obrazovek akční podívanou, ze které vyšel vítězně Bruno Junqueira, který tak udržel šanci na zisk letošního titulu.

V barvách týmu Dale Coyne Racing v závodu debutoval český jezdec Jarek Janiš, kterého však pronásledovala smůla. Již před startem do zahřívacího kola měl tým problém vůz nastartovat a český jezdec tak přišel o své 16. místo na startu. Po startu z konce startovního pole se Janiš dostal před domácího Davida Besnarda a loňského vítěze Le Mans Guye Smitha. O tuto pozici však přišel kvůli problémům s tankováním po sérii prvních zastávek v boxech, které proběhla při žluté fázi kvůli troskám na trati a otočenému vozu Rodolfa Lavina. Janiš poté bojoval znovu se Smithem, jenže jeho snahu ukončila porucha převodového ústrojí.

O pořadí na čele závodu rozhodla druhá žlutá fáze, při níž se podařilo Junqueirovi přeskočit při zastávce v boxech Sebastiena Bourdaise a chvíli poté udělal od počátku vedoucí Paul Tracy chybu. Junqueira už vedení nepustil, ačkoliv Bourdais byl celou dobu těsně za ním. Právě tato dvojice je ještě ve hře o titul, o teoretickou naději přišel Patrick Carpentier, který v závěru závodu tvrdě havaroval. Otřesený jezdec byl převezen do nemocnice, kde vyšetření neukázala žádná zranění, preventivně tam však zůstane přes noc na pozorování.

Jarek Janiš: „Asi nemusím říkat, že jsem zklamaný, protože jsem nedokončil závod. Při nájezdu do zahřívacího kola jsme měli problém s nastartováním a tým proto resetoval palubní počítač a taky jsme vyměnili volant. V té době jsem se ještě mohl zařadit na své místo, ale pro jistotu jsem musel zajet na kontrolu do boxů a pak už nebyla jiná možnost než vyjet jako poslední. Úvod závodu byl dobrý, měl jsem několik dobrých soubojů a postoupil jsem dopředu. Při zastávce v boxech jsme bohužel měli problém při tankování, nešel nasadit tankovací ventil, což stálo čas a pozice. Asi o 10 kol později jsem musel vůz odstavit kvůli problémům s převodovým ústrojím. Celkově vzato to byla určitě zajímavá zkušenost, je to výkonná a rychlá formule, která se dobře řídí. Závodní víkend provázela hezká atmosféra, bohužel jsme měli v průběhu víkendu až příliš mnoho technických problémů.“

Antonín Charouz, Janišův manažer: „Nejsem spokojený s tím, jak byl vůz připraven a nemám tím na mysli jen technické problémy, ale i to, že Jarek měl horší specifikaci vozu než týmový kolega Servia. Několikrát jsem volal šéfovi týmu Dale Coynovi a snažil se tuto situaci vyřešit. O Jarkově startu v Mexiku rozhodne to, zda dostane identický vůz s týmovým kolegou. Pokud by tomu tak nebylo, pak tam Jarek nepojede. Rozhodnout by se mělo v nejbližších dnech.“