Mercedes nezlepší motor tak rychle jako Ferrari
Změna možná přijde až v druhé polovině sezóny.
Ferrari by podle zatím nepotvrzených informací, mělo do Velké ceny Kanady nasadit vylepšenou verzi své letošní pohonné jednotky s výkonem vyšším o 20 až 30 koňských sil. To by mělo výrazně podpořit konkurenceschopnost Ferrari v kvalifikacích i v závodech. Mercedes se tak může ocitnout pod tlakem a dalo by se přepokládat, že co nejdříve nasadí vlastní vylepšení. Nevýkonný ředitel týmu Mercedes však novinářům prozradil, že Mercedes svou pohonnou jednotku nevylepší tak rychle jako Ferrari. Jeho snahy směřují k druhé polovině sezóny.
"Co se teď třeba jeví jako nevýhoda, se v druhé polovině sezóny může projevit jako velká výhoda," řekl Niki Lauda.
Mercedes má vlastní strategii vývoje PJ během sezóny, který neomezuje pouze počet zbývajících žetonů, ale i omezený počet pohonných jednotek na sezónu. Podle současných pravidel by měl každý jezdec během sezóny použít pouze 4 pohonné jednotky, i když týmy navrhly návrat k pěti jednotkám na sezónu a jezdce. S vylepšením je proto nutné přijít ve správný čas.
Pokud tedy Ferrari nyní homologuje o 25 koňských sil výkonnější motor, bude to pro něj dočasná výhoda. Mercedes však nejspíš bude pokračovat ve vývoji a své žetony využije, až když bude připraven motor vylepšit tak, aby se soupeřům opět vzdálil. Do té doby mu nic nebrání ve vylepšování vozu a jeho chování k pneumatikám.
"Nejlepší je držet se svého programu. Do Barcelony pojedeme s hodně změněným vozem,“ dodal Lauda.