Riskantní strategie napomohla vítězství týmu Von Ryan
Salaquardu penalizace sesadila z pódia na čtvrté místo.
Do Velké Británie se dostavilo celkem 62 zájemců, kteří obsadili 25 vozů profesionály, 23 smíšenými posádkami a 14 amatérskými. Na startu však chybělo jedno z ferrari týmu Kessel (č. 111, AM) trápící se již v dopolední kvalifikaci.
Vytrvalci si mohli zavzpomínat na doby minulé, neboť obsadili původní boxy a zánovní budova Wing osiřela. S touto změnou souvisel také start do zatáčky Copse.
Pro převážnou většinu startujících se obešel bez potíží, velkou porci smůly si však vybrali ze středu pole startující bmw brazilského týmu. Zatímco Jimenez (č. 0, PRO) po výměně pravé zadní pneumatiky ihned opustil mechaniky, Abreu (č. 77, PRO) byl s poškozením levé přední části zatlačen do garáže. Takřka dvě kola trvalo v Maggotts vyprošťování dalšího aktéra kolize, Broniszewskeho (č. 11, PAM, Kessel, Ferrari). Závod definitivně skončil pro Engela a mercedes týmu Black Falcon (č. 18, PAM, z 21. pozice) a po návštěvě u mechaniků také pro Baumanna (č. 120, PRO, BMW, Schubert) .
Přestože se jednalo o tříhodinový závod, první třetina celou řadou předjížděních manévrů připomínala spíše krátké klání. Kupředu se prodíral Lapierre (č. 59, PRO, Von Ryan, McLaren, z 33. místa) anebo Abril (č. 84, PRO, HTP, Bentley, z 20. místa). Jízda francouzského pilota se však neobešla bez obtíží, když do efektních hodin poslal v Maggotts Kondakova (č. 50, AM, AF Corse, Ferrari). Nebohý Rus později přidal několik dalších smyků.
Na malé rozestupy naopak doplácel ze 14. místa startující Hassid (č. 12, PAM, TDS, BMW). Během jediného kola jej zdolali Abril (č. 84, PRO, HTP, Bentley), Basseng (č. 35, PRO, Sainteloc, Audi) anebo Meadows (č. 32, PAM, Leonard, Aston Martin). Podobně na tom byl Fjordbach (č. 74, PRO, ISR, Audi, z 15. příčky), za nímž se vytvořila šňůra asi desítky dychtivých soupeřů. Jejich tlaku postupně podléhal, takže vůz předával Rodovi na 26. příčce.
Po půlhodině závodu byl zaznamenán v okolí dráhy déšť, vrásky stratégům nakonec nenadělal.
Klíčovým okamžikem se stalo zdánlivě nevinné odstavení poškozeného Barthezova ferrari (č. 16, AM, AKKA ASP) v únikové zóně u zatáčky Brooklands. Blížící se možnost střídání využila během vyhlášení plné žluté asi třetina posádek. Z profesionálů se odvážná volba nejvíce vyplatila týmu Von Ryan. Van Giesbergen (č. 58) přebíral vůz od Bella z 2. pozice, po dokončení výměn byl ve vedení s více jak čtyřiceti vteřinami! I přes zdržení při odjezdu se po Lapierově úseku posunul Quiaffe-Hobbs (č. 59) ze šestnácté na čtvrtou příčku.
Přestože je nově zavedený režim šetrný k vybudovaným rozestupům, po skončení opustilo štěstí dosud pohodlně ve vedení jedoucího Reipa (č. 23, PRO, GT Academy, Nissan). V zatáčce Loop kolidoval s ferrari pilotovaným Badeyem (č. 10, PAM, AKKA ASP). Kromě propadu z vedení o tři pozice musel do boxů.
Mechanici narychlo páskou opravili uvolněné díly karoserie v pravé přední části, výjezd ze stání blokovalo ferrari týmu Insight (č. 17, PAM). Po slibném úvodu ztratil během chvilky střídající Chiyo asi minutu na přímé soupeře a po ukončených prvních výměnách byl devatenáctý. Později byl navíc Reip uznán za viníka kolize, takže následoval ještě průjezd boxy.
Přestože vedoucí mcLaren musel kvůli brzké zastávce šetřit palivo, Frijnsovi (č. 1, PRO, WRT, Audi) se k Van Giesbergenovi (č. 58, PRO, Von Ryan) výrazněji přiblížit nepodařilo. V závěru svého úseku začala stávkovat převodovka jeho audi. Jak se později ukázalo, jednalo se naštěstí o dočasný problém, takže Vanthoor mohl navázat na kolegy dobře rozjetý závod.
Rychlý Parente (č. 59, PRO) za volantem druhého mclarenu týmu Von Ryan představoval pro novozélandský tým šanci na vylepšení dočasné bronzové pozice získané šikovně uskutečněnou zastávkou. Nakonec se Portugalec ne vlastní vinou ve svém úseku nadmíru trápil. Nejprve se vyhýbal přes trávu Jensenovi (č. 17, PAM, Insight), jenž nezvládl své ferrari. Větší následky měl náraz desátého Soucka (č. 8, PRO, M-Sport, Bentley) do pravé zadní části Parenteho mclarenu v zatáčce Becketts.
Španěl z kolize vyšel s trestem, po jehož odpykání se později propadl ze sedmé na osmou příčku. Parente musel vléci svůj vůz takřka přes celý okruh k mechanikům. Cestou průběžně ztrácel části pošramocené karoserie, takže se postaral o druhé vyhlášení plné žluté. V boxech se zdržel asi minutu, následně pokračoval až do odstoupení v 77. kole z 24. příčky.
Šikovné načasování do této fáze katapultovalo z osmé na druhou příčku audi týmu ISR. Bonanomi (č. 75, PRO) však zpravidla jezdil pomaleji než rivalové se stejnou technikou za ním. Jestliže jej Vanthoor (č. 1, PRO, WRT, Audi) zdolal v přímém souboji, Ortelli (č. 3, PRO, WRT, Audi) se před Itala posunul až po přičtení pětivteřinové penalizace za nerespektování jízdy po vyznačené dráze.
Komisaři měli v Silverstone svůj vlastní závod s celou řadou hříšníků. Nyní již spíše neviditelní dostávali tresty za získání výhody zkrácenými anebo širšími výjezdy. Mezi nimi byl bohužel pro české audi také Bonanomi (č. 75, PRO, ISR), jehož pět vteřin srazilo z dokončené třetí pozice.
Kromě průběžného posuzování kolizí a přešlapů byl několikrát potrestán vůz týmu Kessel (č. 11; Broniszewski/Bonacini/Lyons – předjíždění pod žlutými vlajkami a pochybení při zastávce) anebo mercedes týmu Car Collection (č. 33; Heyer/Toril/Seyffarth – pochybení při zastávce, rychlost v boxech).
Dramatickým momentům v první desítce nebyl konec. Siedler (č. 333, PRO, Rinaldi, Ferrari) se v 76. kole snažil zdolat Zaugga (č. 63, PRO, Grasser, Lamborghini) v zatáčce Abbey. O kolo zpět jedoucí Mowle (č. 888, PAM, Triple Eight) mu se svým bmw zavřel dveře, takže německý pilot po divokém manévru kolidoval se Souckem (č. 8, PRO, M-Sport). Od levého předního kola Španělova bentley se začal valit kouř signalizující část blatníku drhnoucího pneumatiku. Naštěstí pro Soucka se poškození neukázalo jako příliš vážné, protože po chvíli pokračoval již bez viditelného kouře.
Jihoafričan v zeleném lamborghini si mohl na chvíli oddechnout. Postupně jej zdolali jak Siedler, tak Soucek v zatáčce Stowe.
Palivo v nádrži oranžového mclarenu vydrželo, takže Estre mohl připsat na konto McLarenu 650S významný triumf po ujetí 84 kol.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
PRO
|
Bell/Van Giesbergen/Estre | Von Ryan |
M650
|
3:01:44.827
|
2.
|
PRO
|
Vernay/Frijns/Vanthoor | Belg. Audi |
Ar8u
|
+ 23.281
|
3.
|
PRO
|
Stippler/Ortelli/Richelmi | Belg. Audi |
Ar8u
|
+ 44.793
|
4.
|
PRO
|
Bonanomi/Salaquarda/Vervisch | ISR |
Ar8u
|
+ 48.407
|
5.
|
PRO
|
Walkinshaw/Plowman/Dolby | MRS GT |
Ngtr
|
+ 56.787
|
6.
|
PRO
|
Buhk/Soulet/Soucek | M-Sport |
Bcon
|
+ 59.627
|
7.
|
PRO
|
Salikhov/Seefried/Siedler | Rinaldi |
F458
|
+ 1:04.614
|
8.
|
PRO
|
Venturini/Zaugg/Bortolotti | Grasser |
Lhur
|
+ 1:08.715
|
9.
|
PRO
|
Kane/Meyrick/Smith | M-Sport |
Bcon
|
+ 1:09.644
|
10.
|
PRO
|
Graf/Bastian/Dusseldorp | ROWE |
Msls
|
+ 1:26.319
|
11.
|
PRO
|
Sylvest/Dontje/Juncadella | ROWE |
Msls
|
+ 1:26.864
|
12.
|
PRO
|
Basseng/Sandström/Guilvert | Sainteloc |
Ar8u
|
+ 1:53.991
|
13.
|
PRO
|
Chiyo/Reip/Buncombe | GT Acad. |
Ngtr
|
+ 1:58.591
|
14.
|
PAM
|
Wilson/Leonard/Meadows | Leonard |
Avan
|
+ 1 kolo
|
15.
|
PAM
|
Paletou/Sanchez/Mardenborough | GT Acad. |
Ngtr
|
+ 1 kolo
|
16.
|
PAM
|
Gardel/Frey/Barth | Emil Frey |
Jef
|
+ 1 kolo
|
17.
|
PRO
|
Palmer/Babini/Mul | Grasser |
Lhur
|
+ 1 kolo
|
18.
|
PAM
|
Cameron/Griffin | AF Corse |
F458
|
+ 1 kolo
|
19.
|
PRO
|
Adam/Al Harty/Lloyd | Oman |
Avan
|
+ 1 kolo
|
20.
|
PAM
|
Karachev/Waszek/Bouchut | GT Russian |
Msls
|
+ 1 kolo
|
21.
|
PAM
|
Dermont/Hassid/Perrera | TDS Racing |
Bz4
|
+ 1 kolo
|
22.
|
PAM
|
Koebolt/Bottemanne/Schothorst | Belg. Audi |
Ar8u
|
+ 1 kolo
|
23.
|
PRO
|
Haupt/Al Faisal/Buurman | Blk Falcon |
Msls
|
+ 1 kolo
|
24.
|
PAM
|
Vasilyev/Al Azhari/Asmer | GT Russian |
Msls
|
+ 1 kolo
|
25.
|
PAM
|
De Leener/Sbirrazuoli | AF Corse |
F458
|
+ 1 kolo
|
26.
|
PRO
|
Fraga/Bueno/Jimenez | T. Brazil |
Bz4
|
+ 1 kol0
|
27.
|
PAM
|
Ratcliffe/Mowle/Osborne | Triple Eight |
Bz4
|
+ 1 kolo
|
28.
|
PAM
|
Giauque/Beaubelique/M. Traffort | AKKA ASP |
F458
|
+ 1 kolo
|
29.
|
PRO
|
Heyer/Toril/Seyffarth | Car Coll. |
Msls
|
+ 1 kolo
|
30.
|
PAM
|
Sardarov/Machitski/Cocker | T. Russia |
Bz4
|
+ 1 kolo
|
31.
|
PAM
|
Modell/McCaig/Bryant | Ec. Ecosse |
Bz4
|
+ 1 kolo
|
32.
|
PAM
|
Guibbert/Vannelet/Santamato | Sp. Garage |
F458
|
+ 1 kolo
|
33.
|
AM
|
Grotz/Ojjeh | Boutsen |
Bz4
|
+ 2 kola
|
34.
|
PRO
|
Thong/Lee/Winkelhock | Phoenix |
Ar8u
|
+ 2 kola
|
35.
|
PAM
|
Ricci/Badey | AKKA ASP |
F458
|
+ 2 kola
|
36.
|
PAM
|
Parrow/Kaffer | Black Pearl |
F458
|
+ 2 kola
|
37.
|
AM
|
Mancini/Birzhin/Mastronardi | Glorax |
F458
|
+ 2 kola
|
38.
|
AM
|
Hamon/Samon/Paillard | Sp. Garage |
F458
|
+ 3 kola
|
39.
|
PAM
|
Andersen/Jensen | Insight |
F458
|
+ 3 kola
|
40.
|
AM
|
Häring/Konstantinou/Schmickler | Attempto |
P997
|
+ 3 kola
|
41.
|
AM
|
Loggie/Westwood | Parker |
Ar8u
|
+ 3 kola
|
42.
|
PRO
|
Gitlin/Buri/Webb | Attempto |
M650
|
+ 3 kola
|
43.
|
PAM
|
Hallyday/Gaillard/Nash | Belg. Audi |
Ar8u
|
+ 3 kola
|
44.
|
AM
|
Bachelier/Blank/Mallegol | AF Corse |
F458
|
+ 3 kola
|
45.
|
AM
|
Ehret/Mattschull | Car Coll. |
Msls
|
+ 3 kola
|
46.
|
PAM
|
Broniszewski/Bonacini/Lyons | Kessel |
F458
|
+ 3 kola
|
47.
|
AM
|
Bordet/Viron/Orgeval | Delahaye |
P997
|
+ 4 kola
|
48.
|
AM
|
Blanchemain/Hirschi/Nicolle | C&M Rac. |
Bz4
|
+ 4 kola
|
49.
|
PAM
|
Hedman/Kemenater/Julian | Dragon |
F458
|
+ 5 kol
|
50.
|
AM
|
Gosselin/Lagniez/Rostan | Sainteloc |
Ar8u
|
+ 5 kol
|
51.
|
PAM
|
Perazzini/Potolicchio/Cioci | AF Corse |
F458
|
+ 6 kol
|
52.
|
AM
|
Lallemant/Buffin/Cabannes | Sainteloc |
Ar8u
|
+ 6 kol
|
53.
|
PRO
|
Lapierre/Q.Hobbs/Parente | Von Ryan |
M650
|
+ 7 kol
|
54.
|
AM
|
Kondakov/Moiseev/Ragazzi | AF Corse |
F458
|
+ 7 kol
|
55.
|
PRO
|
Fjordbach/Roda/Onidi | ISR |
Ar8u
|
+ 26 kol
|
56.
|
PRO
|
Ramos/Thurner/Armindo | Attempto |
M650
|
+ 36 kol
|
57.
|
PRO
|
Primat/Abril/Parisy | HTP |
Bcon
|
+ 62 kol
|
58.
|
AM
|
Pons/Barthez | AKKA ASP |
F458
|
+ 67 kol
|
59.
|
PRO
|
B.Filho/Abreu/Stumpf | T. Brazil |
Bz4
|
+ 82 kol
|
60.
|
PRO
|
Hürtgen/Sandritter/Baumann | Schubert |
Bz4
|
+ 83 kol
|
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulkách
Vozy: Audi R8 LMS ultra (Ar8u), BMW Z4 GT3 (Bz4), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Lamborghini Gallardo LP 560-4 R-EX (LgEX), Lamborghini Huracán (Lhur), Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Msls), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 997 GT3R (P997)
Následující podnik se uskuteční ve dnech 19. až 20. června ve Francii. Na okruhu Paul Ricard bude na programu 1 000 kilometrů, respektive šest hodin dlouhý závod.
Doplňující odkazy
Blancpain Endurance Series (Zde)
Profily šampionátu s odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních.
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.