Podmíněný triumf Aston Martinu na domácí půdě
Thiim vítězí v druhém podniku BEC v Silverstone
K druhému podniku Blancpain Endurance Series v Silverstone dorazilo rovných pět desítek účastníků. V porovnání s předchozím závodem byla úbytkem soutěžících postižena třída smíšených posádek. Chyběly ARC Bratislava a 961 Corse, k nimž se přidaly německý Car Collection a Kessel Racing (zranění Broniszewskiho). Beze změn zůstal počet 34 vozů v celkovém hodnocení (včetně devíti v Silver Cupu) a šesti v amatérské kategorii.
V kvalifikaci docílila nejlepšího času posádka týmu R-Motorsport (č. 76, Vaxivierre/Dennis/Thim). Na základě oznámení technických komisařů, kteří při kontrole po kvalifikaci nenašli žádné údaje v zařízení určeném pro sběr dat, byly odebrány vítěznému vozu všechny dosažené časy. Start z konce roštu odvrátil švýcarský tým odvoláním proti tomuto rozhodnutí.
Druhé místo obsadil s mercedesem tým AKKA ASP (č. 88 Vautier/Christodoulou/Marciello) a třetí lexus týmu Emila Freye (č. 14, Seefried/Klien/Costa).
Při startu do zatáčky Copse se ještě na rovince dokázal posunout čtvrtý Kirchhöfer (č. 62, R-Motorsport) před Kliena (č. 14, Emil Frey). Úvod byl velkou příležitostí pro Abrila (č. 8, M-Sport, Bentley), startujícího ze 49. místa. V prvním kole se dokázal pilot s monackou licencí probojovat až na 34. pozici, přičemž v pomalejším tempu pokračoval v postupu i nadále (na 23. pozici).
Potíže potkaly mercedesy týmu AKKA ASP. Nejprve odstoupil Manchester (SC č. 90) po havárii následující po defektu levé zadní pneumatiky. V kačírku u zatáčky Abbey se zahrabal Ricci (PAM č. 87).
V první desítce se pořadí neměnilo až do zastávek v boxech. Rušněji bylo v druhé desítce, kde se obětí rychlejších pilotů stali Fontana (z 10., č. 54, Emil Frey, Jaguar) nebo výborně odstartovavší Leonard (z 19. postup na 11., č. 17, Belgian Audi).
Jelikož rozestupy na špičce nebyly velké, zastávky pořadím ve dvou případech zamíchaly. O vedení přišel Dennis (č. 76, R-Motorsport, Aston Martin, čas v uličce 1:08,806) ve prospěch Vautiera (č. 88, AKKA ASP, Mercedes-AMG, 1:08,381). Propad ze čtvrtého místa na sedmé potkal Seefrieda (č. 14, Emil Frey), jehož lexus strávil v uličce 1:16,180.
Dennis, který vyjel těsně za Vautierem, jej po famózním průjezdu závěrečnou technickou pasáží zdolal ve Woodcote. Okamžitě si budoval náskok, který navýšil na bezmála šestnáct vteřin. Nad Vautierem se začala stahovat mračna kvůli vyšetřování jeho odjezdu od mechaniků. Potrestán nakonec nebyl.
Méně se dařilo třetímu Brundleovi (č. 62, R-Motorsport, Aston Martin), který podlehl v 52. kole Palttalovi (č. 114, Emil Frey, Lexus). Následně svedl urputnější souboj se Stolzem (č. 4, Black Falcon, Mercedes-AMG), ale i německý pilot jej předjel. Podařilo se mu udržet za zádí svého vozu pouze Riberase (č. 1, Belgian Audi). Ke změně pořadí došlo až po druhém kole zastávek rychlejším odbavením belgického vozu.
V závěrečném úseku panovalo napětí v týmu Emila Freye, když Siedler (č. 114, Lexus) hájil bronzovou příčku. Do jeho blízkosti se dostali dva rychlí Belgičané Vanthoor (č. 1, Belgian Audi) a Martin (č. 62, R-Motorsport, Aston Martin).
Aktualizace: Dle rozhodnutí belgického odvolacího soudu z 9. července je vítězství vozu týmu R-Motorsport v závodě (i v kvalifikaci) platné. Více Zde.
Výsledky po ujetí 89 kol
p. | kat. | posádka | tým | vůz | čas/ztráta |
---|---|---|---|---|---|
1.
|
M.Vaxiviere/J.Dennis/N.Thiim | R-Motorsport |
Aston Martin
|
3:00:17.323
|
|
2.
|
T.Vautier/A.Christodoulou/R.Marciello | AKKA-ASP |
Mercedes
|
+ 10.942
|
|
3.
|
M.Palttala/S.Ortelli/N.Siedler | Emil Frey |
Lexus
|
+ 25.652
|
|
4.
|
D.Vanthoor/C.Mies/A.Riberas | Belgian Audi |
Audi
|
+ 26.178
|
|
5.
|
A.Brundle/M.Martin/M.Kirchhöfer | R-Motorsport |
Aston Martin
|
+ 28.569
|
|
6.
|
M.Engel/L.Stolz/Y.Buurman | Black Falcon |
Mercedes
|
+ 29.329
|
|
7.
|
M.Aljošin/M.Molina/D.Rigon | SMP Racing |
Ferrari
|
+ 30.384
|
|
8.
|
D.Fumanelli/M.Buhk/M.Götz | Strakka |
Mercedes
|
+ 32.050
|
|
9.
|
M.Seefried/C.Klien/A.Costa | Emil Frey |
Lexus
|
+ 33.422
|
|
10.
|
A.Caldarelli/C.Engelhart/M.Bortolotti | Grasser |
Lamborghini
|
+ 45.201
|
|
11.
|
D.Werner/F.Makowiecki/R.Dumas | Manthey |
Porsche
|
+ 57.938
|
|
12.
|
M.Fässler/S.Van der Linde/S.Leonard | Belgian Audi |
Audi
|
+ 59.674
|
|
13.
|
J.Krohn/C.de Phillippi/J.Klingmann | Rowe Racing |
BMW
|
+ 1:04.377
|
|
14.
|
V.Abril/A.Soucek/M.Soulet | M-Sport |
Bentley*
|
+ 1:07.610
|
|
15.
|
A.Watson/C.Ledogar/B.Barnicoat | Garage 59 |
McLaren
|
+ 1:46.125
|
|
16.
|
M.Parry/L.Ordonez/A.Buncombe | Team RJN |
Nissan
|
+ 1:46.851
|
|
17.
|
P.Keen/R.Ineichen/F.Perera | Grasser |
Lamborghini
|
+ 1:58.652
|
|
18.
|
A.Al Faisal/H.Haupt/G.Piana | Black Falcon |
Mercedes
|
- 1 kolo
|
|
19.
|
P.Schothorst/S.Schothorst/Van der Linde | Attempto |
Audi
|
- 1 kolo
|
|
20.
|
D.Burke/S.Yoluc/E.Hankey | Ram Racing |
Mercedes
|
- 1 kolo
|
|
21.
|
G.Smith/J.Gounon/S.Kane | M-Sport |
Bentley*
|
- 1 kolo
|
|
22.
|
N.Pohler/P.Kaffer/J.Schmidt | Attempto |
Audi
|
- 1 kolo
|
|
23.
|
M.Siljehaug/L.Marioneck/P.Niederhauser | Reiter Young |
Reiter Lambo
|
- 1 kolo
|
|
24.
|
C.Buncombe/N.Leventis/L.Williamson | Strakka |
Mercedes
|
- 1 kolo
|
|
25.
|
A.West/C.Harris/C.Goodwin | Garage 59 |
McLaren
|
- 1 kolo
|
|
26.
|
D.Cameron/M.Griffin | AF Corse |
Ferrari
|
- 1 kolo
|
|
27.
|
G.Cipriani/M.Ramos/F.Crestani | Lazarus |
Lamborghini
|
- 2 kola
|
|
28.
|
K.Lendoudis/S.Al Faisal/R.Aguas | Black Falcon |
Mercedes
|
- 2 kola
|
|
29.
|
J.Witt/R.Sanchez/S.Moore | Team RJN |
Nissan
|
- 2 kola
|
|
30.
|
R.Giammaria/E.P.Companc/G.Venturini | Grasser |
Lamborghini
|
- 2 kola
|
|
31.
|
M.Rostan/N.Stievenart/M.Winkelhock | Sainteloc |
Audi
|
- 2 kola
|
|
32.
|
P.Giaque/E.Debard/F.Barthez | AKKA-ASP |
Mercedes
|
- 2 kola
|
|
33.
|
J.Häring/E.L.Brauner/W.Triller | Herberth MS |
Porsche
|
- 2 kola
|
|
34.
|
R.Yoon/P.Ehret/R.Penttinen/ | Rinaldi |
Ferrari
|
- 2 kola
|
|
35.
|
F.Leo/A.Santamato/S.Gattuso | Lazarus |
Lamborghini
|
- 3 kola
|
|
36.
|
H.Walkenhorst/A.Ziegler/I.Vinke | Walkenhorst |
BMW
|
- 4 kola
|
|
37.
|
J.L.Beaubelique/M.Ricci/N.Jamin | AKKA-ASP |
Mercedes
|
- 5 kol
|
|
38.
|
T.Jäger/O.Rowland/A.Tambay | Strakka |
Mercedes
|
- 6 kol
|
|
39.
|
A.Al Harty/E.McKay/C.Eastwood | Oman Racing |
Aston Martin
|
- 7 kol
|
|
40.
|
M.Beretta/S.Mitchell/M.Kodric | Barwell MS |
Lamborghini
|
- 15 kol
|
|
41.
|
A.Mattschull/R.Salikhov/D.Keilwitz | Rinaldi |
Ferrari
|
- 15 kol
|
|
42.
|
J.Minshaw/A.Amstutz/L.Machitski | Barwell MS |
Lamborghini
|
- 18 kol
|
|
43.
|
N.Hommerson/L.Machiels/A.Bertolini | AF Corse |
Ferrari
|
- 19 kol
|
|
44.
|
A.Fontana/A.Zaugg/M.Grenier | Emil Frey |
Jaguar
|
- 23 kol
|
|
N
|
M.Meadows/V.Petrov/D.Bulatov | SMP Racing |
Mercedes
|
- 29 kol
|
|
N
|
A.Jung/S.Gachet/C.Haase | Sainteloc |
Audi
|
- 29 kol
|
|
N
|
R.Collard/N.Yelloly/J.Edwards | Rowe Racing |
BMW
|
- 31 kol
|
|
N
|
A.Rizzoli/R.Monti/A.Frassinetti | Ombra |
Lamborghini
|
- 42 kol
|
|
N
|
D.Pierce/R.Smith/S.Morris | Parker Racing |
Bentley
|
- 81 kol
|
|
N
|
J.Szymkowiak/J.Manchester/N.Bastian | AKKA-ASP |
Mercedes
|
- 87 kol
|
Již za dva týdny čeká na účastníky vytrvalostní větve šampionátu první z náročnějších závodů. Uskuteční se 1. a 2. června na francouzském okruhu Paula Ricarda a je vypsán na šest hodin nebo 1000 kilometrů.
Další informace o šampionátu
Odkazy na články s doplňujícími údaji o Blancpain Endurance Cup i seriálu BGTS jsou v níže uvedené tabulce. V části s kalendářem vytrvalostních závodů budou doplňovány odkazy na články s popisy uskutečněných klání.
obsah článku | odkaz |
---|---|
Historie a držitelé titulů Blancpain Endurance | Zde |
Historie a držitelé titulů Blancpain GT Series | Zde |
Pořadatelská organizace SRO (vydáno v 2015) | Zde |
Oslavy 25 let aktivit Stéphane Ratela (2017) | Zde |
Pravidla a přehled změn | Zde |
Startovní listina – Monza | Zde |
Přehled týmů a vozidel a jejich rozdělení do tříd | Zde |
20.04. – 22.04. Monza | Zde |
18.05. – 20.05. Silverstone | |
01.06. – 02.06. Paul Ricard | |
26.07. – 29.07. Spa-Francorchamps – 24 hodin | |
28.09. – 30.09. Barcelona | |
Konečné výsledky | září 2018 |