Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Podmíněný triumf Aston Martinu na domácí půdě

Podmíněný triumf Aston Martinu na domácí půdě

Thiim vítězí v druhém podniku BEC v Silverstone

K druhému podniku Blancpain Endurance Series v Silverstone dorazilo rovných pět desítek účastníků. V porovnání s předchozím závodem byla úbytkem soutěžících postižena třída smíšených posádek. Chyběly ARC Bratislava a 961 Corse, k nimž se přidaly německý Car Collection a Kessel Racing (zranění Broniszewskiho). Beze změn zůstal počet 34 vozů v celkovém hodnocení (včetně devíti v Silver Cupu) a šesti v amatérské kategorii.

V kvalifikaci docílila nejlepšího času posádka týmu R-Motorsport (č. 76, Vaxivierre/Dennis/Thim). Na základě oznámení technických komisařů, kteří při kontrole po kvalifikaci nenašli žádné údaje v zařízení určeném pro sběr dat, byly odebrány vítěznému vozu všechny dosažené časy. Start z konce roštu odvrátil švýcarský tým odvoláním proti tomuto rozhodnutí.

Druhé místo obsadil s mercedesem tým AKKA ASP (č. 88 Vautier/Christodoulou/Marciello) a třetí lexus týmu Emila Freye (č. 14, Seefried/Klien/Costa).

Při startu do zatáčky Copse se ještě na rovince dokázal posunout čtvrtý Kirchhöfer (č. 62, R-Motorsport) před Kliena (č. 14, Emil Frey). Úvod byl velkou příležitostí pro Abrila (č. 8, M-Sport, Bentley), startujícího ze 49. místa. V prvním kole se dokázal pilot s monackou licencí probojovat až na 34. pozici, přičemž v pomalejším tempu pokračoval v postupu i nadále (na 23. pozici).

Potíže potkaly mercedesy týmu AKKA ASP. Nejprve odstoupil Manchester (SC č. 90) po havárii následující po defektu levé zadní pneumatiky. V kačírku u zatáčky Abbey se zahrabal Ricci (PAM č. 87).

V první desítce se pořadí neměnilo až do zastávek v boxech. Rušněji bylo v druhé desítce, kde se obětí rychlejších pilotů stali Fontana (z 10., č. 54, Emil Frey, Jaguar) nebo výborně odstartovavší Leonard (z 19. postup na 11., č. 17, Belgian Audi).

Jelikož rozestupy na špičce nebyly velké, zastávky pořadím ve dvou případech zamíchaly. O vedení přišel Dennis (č. 76, R-Motorsport, Aston Martin, čas v uličce 1:08,806) ve prospěch Vautiera (č. 88, AKKA ASP, Mercedes-AMG, 1:08,381). Propad ze čtvrtého místa na sedmé potkal Seefrieda (č. 14, Emil Frey), jehož lexus strávil v uličce 1:16,180.

Dennis, který vyjel těsně za Vautierem, jej po famózním průjezdu závěrečnou technickou pasáží zdolal ve Woodcote. Okamžitě si budoval náskok, který navýšil na bezmála šestnáct vteřin. Nad Vautierem se začala stahovat mračna kvůli vyšetřování jeho odjezdu od mechaniků. Potrestán nakonec nebyl.

Méně se dařilo třetímu Brundleovi (č. 62, R-Motorsport, Aston Martin), který podlehl v 52. kole Palttalovi (č. 114, Emil Frey, Lexus). Následně svedl urputnější souboj se Stolzem (č. 4, Black Falcon, Mercedes-AMG), ale i německý pilot jej předjel. Podařilo se mu udržet za zádí svého vozu pouze Riberase (č. 1, Belgian Audi). Ke změně pořadí došlo až po druhém kole zastávek rychlejším odbavením belgického vozu.

V závěrečném úseku panovalo napětí v týmu Emila Freye, když Siedler (č. 114, Lexus) hájil bronzovou příčku. Do jeho blízkosti se dostali dva rychlí Belgičané Vanthoor (č. 1, Belgian Audi) a Martin (č. 62, R-Motorsport, Aston Martin).

Aktualizace: Dle rozhodnutí belgického odvolacího soudu z 9. července je vítězství vozu týmu R-Motorsport v závodě (i v kvalifikaci) platné. Více Zde.

Výsledky po ujetí 89 kol

p. kat. posádka tým vůz čas/ztráta
1.
M.Vaxiviere/J.Dennis/N.Thiim R-Motorsport
Aston Martin
3:00:17.323
2.
T.Vautier/A.Christodoulou/R.Marciello AKKA-ASP
Mercedes
+ 10.942
3.
M.Palttala/S.Ortelli/N.Siedler Emil Frey
Lexus
+ 25.652
4.
D.Vanthoor/C.Mies/A.Riberas Belgian Audi
Audi
+ 26.178
5.
A.Brundle/M.Martin/M.Kirchhöfer R-Motorsport
Aston Martin
+ 28.569
6.
M.Engel/L.Stolz/Y.Buurman Black Falcon
Mercedes
+ 29.329
7.
M.Aljošin/M.Molina/D.Rigon SMP Racing
Ferrari
+ 30.384
8.
D.Fumanelli/M.Buhk/M.Götz Strakka
Mercedes
+ 32.050
9.
M.Seefried/C.Klien/A.Costa Emil Frey
Lexus
+ 33.422
10.
A.Caldarelli/C.Engelhart/M.Bortolotti Grasser
Lamborghini
+ 45.201
11.
D.Werner/F.Makowiecki/R.Dumas Manthey
Porsche
+ 57.938
12.
M.Fässler/S.Van der Linde/S.Leonard Belgian Audi
Audi
+ 59.674
13.
J.Krohn/C.de Phillippi/J.Klingmann Rowe Racing
BMW
+ 1:04.377
14.
V.Abril/A.Soucek/M.Soulet M-Sport
Bentley*
+ 1:07.610
15.
A.Watson/C.Ledogar/B.Barnicoat Garage 59
McLaren
+ 1:46.125
16.
M.Parry/L.Ordonez/A.Buncombe Team RJN
Nissan
+ 1:46.851
17.
P.Keen/R.Ineichen/F.Perera Grasser
Lamborghini
+ 1:58.652
18.
A.Al Faisal/H.Haupt/G.Piana Black Falcon
Mercedes
- 1 kolo
19.
P.Schothorst/S.Schothorst/Van der Linde Attempto
Audi
- 1 kolo
20.
D.Burke/S.Yoluc/E.Hankey Ram Racing
Mercedes
- 1 kolo
21.
G.Smith/J.Gounon/S.Kane M-Sport
Bentley*
- 1 kolo
22.
N.Pohler/P.Kaffer/J.Schmidt Attempto
Audi
- 1 kolo
23.
M.Siljehaug/L.Marioneck/P.Niederhauser Reiter Young
Reiter Lambo
- 1 kolo
24.
C.Buncombe/N.Leventis/L.Williamson Strakka
Mercedes
- 1 kolo
25.
A.West/C.Harris/C.Goodwin Garage 59
McLaren
- 1 kolo
26.
D.Cameron/M.Griffin AF Corse
Ferrari
- 1 kolo
27.
G.Cipriani/M.Ramos/F.Crestani Lazarus
Lamborghini
- 2 kola
28.
K.Lendoudis/S.Al Faisal/R.Aguas Black Falcon
Mercedes
- 2 kola
29.
J.Witt/R.Sanchez/S.Moore Team RJN
Nissan
- 2 kola
30.
R.Giammaria/E.P.Companc/G.Venturini Grasser
Lamborghini
- 2 kola
31.
M.Rostan/N.Stievenart/M.Winkelhock Sainteloc
Audi
- 2 kola
32.
P.Giaque/E.Debard/F.Barthez AKKA-ASP
Mercedes
- 2 kola
33.
J.Häring/E.L.Brauner/W.Triller Herberth MS
Porsche
- 2 kola
34.
R.Yoon/P.Ehret/R.Penttinen/ Rinaldi
Ferrari
- 2 kola
35.
F.Leo/A.Santamato/S.Gattuso Lazarus
Lamborghini
- 3 kola
36.
H.Walkenhorst/A.Ziegler/I.Vinke Walkenhorst
BMW
- 4 kola
37.
J.L.Beaubelique/M.Ricci/N.Jamin AKKA-ASP
Mercedes
- 5 kol
38.
T.Jäger/O.Rowland/A.Tambay Strakka
Mercedes
- 6 kol
39.
A.Al Harty/E.McKay/C.Eastwood Oman Racing
Aston Martin
- 7 kol
40.
M.Beretta/S.Mitchell/M.Kodric Barwell MS
Lamborghini
- 15 kol
41.
A.Mattschull/R.Salikhov/D.Keilwitz Rinaldi
Ferrari
- 15 kol
42.
J.Minshaw/A.Amstutz/L.Machitski Barwell MS
Lamborghini
- 18 kol
43.
N.Hommerson/L.Machiels/A.Bertolini AF Corse
Ferrari
- 19 kol
44.
A.Fontana/A.Zaugg/M.Grenier Emil Frey
Jaguar
- 23 kol
N
M.Meadows/V.Petrov/D.Bulatov SMP Racing
Mercedes
- 29 kol
N
A.Jung/S.Gachet/C.Haase Sainteloc
Audi
- 29 kol
N
R.Collard/N.Yelloly/J.Edwards Rowe Racing
BMW
- 31 kol
N
A.Rizzoli/R.Monti/A.Frassinetti Ombra
Lamborghini
- 42 kol
N
D.Pierce/R.Smith/S.Morris Parker Racing
Bentley
- 81 kol
N
J.Szymkowiak/J.Manchester/N.Bastian AKKA-ASP
Mercedes
- 87 kol
 

Již za dva týdny čeká na účastníky vytrvalostní větve šampionátu první z náročnějších závodů. Uskuteční se 1. a 2. června na francouzském okruhu Paula Ricarda a je vypsán na šest hodin nebo 1000 kilometrů.

Další informace o šampionátu

Odkazy na články s doplňujícími údaji o Blancpain Endurance Cup i seriálu BGTS jsou v níže uvedené tabulce. V části s kalendářem vytrvalostních závodů budou doplňovány odkazy na články s popisy uskutečněných klání.

obsah článku odkaz
Historie a držitelé titulů Blancpain Endurance Zde
Historie a držitelé titulů Blancpain GT Series Zde
Pořadatelská organizace SRO (vydáno v 2015) Zde
Oslavy 25 let aktivit Stéphane Ratela (2017) Zde
Pravidla a přehled změn Zde
Startovní listina – Monza Zde
Přehled týmů a vozidel a jejich rozdělení do tříd Zde
20.04. – 22.04. Monza Zde
18.05. – 20.05. Silverstone  
01.06. – 02.06. Paul Ricard  
26.07. – 29.07. Spa-Francorchamps – 24 hodin  
28.09. – 30.09. Barcelona  
Konečné výsledky září 2018