BEC: Buhk pokořil v Silverstone Vanthoora
Salaquarda patnáctý, bronz ve třídě pro druhý vůz ISR a Konopku.
Z původních 54 zájemců se podniku v Silverstone nezúčastnil tým Sport Garage s ferrari č. 41 obsazený smíšenou posádkou. Nakonec se v hlavní kategorii utkalo 25 vozů, devatenáct vozidel bylo obsazeno smíšenými posádkami a devět amatérskými. Startovní listinu pořadatelů naleznete Zde.
Předčasně skončil víkend pro jeden z vozů týmu Attempto. V druhém tréninku Armindo (PAM č. 77) vážně poškodil porsche německého týmu po nárazu do boxové zídky u nověji používané startovní rovinky.
Ranní kvalifikace a odpoledního závodu se již zúčastnilo 52 vozů. Rozestupy nyní nebyly tak těsné jako v Itálii, v rozmezí jedné vteřiny bylo jen pět účastníků Mezi nimi se na druhém místě nacházelo také české audi týmu ISR (PAM č. 74) se znovu rychlým Pererou.
Do zahřívacího kola se nepodařilo odlepit z roštu Hauptovi (č. 57, Black Falcon, Mercedes), kterého komisaři odtlačili do boxové uličky. Přestože se podařilo vůz rychle zprovoznit, německý pilot přišel o 17. příčku vybojovanou v kvalifikaci.
Start se v případě vytrvalostního seriálu i nadále odehrává na rovince před zatáčkou Copse. Zde se díky zpevněným únikovým zónám podařilo vejít všem startujícím, úvodní kolo se přesto neobešlo bez potíží.
Bez větších následků skončily hodiny Beretty (č. 19, Grasser, Lamborghini, 31.) po kontaktu ve vřavě po startu. S poškozenými pneumatiky do boxů dorazili Van Splunteren (PAM č. 100, Attempto, Lamborghini, 18.), Keen (PAM č. 78, Barwell, Lamborghini, 13.), Buncombe (č. 23, GT Academy, Nissan, 32.) a Mann (AM č. 51, AF Corse, Ferrari 488, 52.).
Po výměně pravého zadního kola Van Splunterenova lamborghini mechanici nezkontrolovali možné poškození v blízkosti pneumatiky. Důsledkem byla vzápětí již druhá návštěva, tentokráte v délce více jak tří a půl minut.
Ve čtvrtém kole se u mechaniků objevil Soucek (č. 8, M-Sport, Bentley, 27.), který měl problém s předními brzdami. Přestože se nezapletl do žádné kolize, odstranění technické závady zabralo mechanikům čtvrt hodiny, takže se španělský pilot vracel na dráhu na předposlední 51. pozici.
Vzápětí přišla další rána pro britský tým, když Smith (č. 7) při bránění páté pozice před Schmidem (č. 85, HTP, Mercedes-AMG) skončil v únikové zóně u zatáčky Brooklands. Komisaři nevyvodili pro pilota mercedesu žádné důsledky, britský pilot se propadl až na 18. příčku.
V sedmém kole dobyl v Brooklands Baumann (č. 84, HTP, Mercedes-AMG) třetí pozici Martina (č. 99, Rowe, BMW). Kamery zabraly také tuhý souboj amatérských účastníků s dvěma generacemi ferrari. Druhé místo ve třídě hájil Moiseev (č. 49, AF Corse, F458) před Zanuttinim (č. 888, Kessel, F488), Ehretem (č. 488, Rinaldi, F488) a Nicollem (č. 42, Sport Garage, F458).
Další boje probíhaly na prahu první desítky. S malými rozestupy se zde pohybovali Jimenez (č. 3, WRT, Audi), Klingmann (č. 98, Rowe, BMW), Stevens (č. 28, WRT, Audi), Meadows (č. 2, WRT, Audi), Parisy (č. 26, Sainteloc, Audi) a Babini (č. 101, Attempto, Lamborghini). Poslední jmenovaný byl v jízdě s těsnými rozestupy nejúspěšnější a ve 20. kole si polepšil o tři příčky.
V 17. kole překonal Vervisch (č. 1, WRT, Audi) na výjezdu z Aintree Ortelliho (č. 14, Emil Frey, Jaguar). Přestože se protáhl vnitřkem zatáčky, posléze jej vyhnal za obrubník, za což byl záhy pokárán od komisařů. Do blízkosti osmé příčky zkušeného Monačana se dostal Bell (č. 59, McLaren, Garage 59). Jakmile se však maršálové zaměřili na styl jeho jízdy, po následném varování za zkracování rychlé přibližování ustalo.
V 24. kole zablokoval část dráhy v Becketts Mann (č. 51, AF Corse, Ferrari 488), kterého rozhodil Machitski (PAM č. 78, Barwell, Lamborghini). K vyřešení krizové situace stačila pouze místní žlutá fáze.
Pro větší část první třetiny závodu byl typický malý rozestup vedoucí dvojice. Bortolotti (č. 16, Grasser, Lamborghini) až na jednu výjimku nedal Pererovi (PAM č. 74, ISR, Audi) šance na ohrožení své vedoucí pozice. Oba jezdci zamířili na výměny v 32. kole. Rychlejší zastávkou se mezi střídajícího Ineichena (č. 16) a Hassida (č. 74) probojoval Dries Vanthoor (č. 1, WRT, Audi).
V 36. kole se Belgičan dostal v zatáčce The Loop do vedení. Ineichena v Brooklands překonal také Jaafar (č. 84, HTP, Mercedes-AMG). Malajský pilot nenechal mladého Belgičana dlouho na čele a od 37. kola po souboji za zatáčkou Club se v nájezdu do Abbey ujal vedení.
S minimální délkou strávenou v boxech mělo problém několik týmů, většinou v hloubi pole. K průjezdu boxové uličky představující minimálně 24 vteřin byl znovu povolán Gitlin (č. 888, Kessel, F488). Po vyčerpání vteřinové tolerance si museli na nadcházející zastávce dávat pozor u týmu WRT (č. 2), Black Pearl (PAM č. 66) a Italia (PAM č. 15). Za překročení rychlosti musel znovu do boxů Cazenave (č. 89, AKKA-ASP, Mercedes-AMG).
Další tresty následovaly za pochybení při zastávkách u lamborghini týmu Attempto (PAM č. 100) a Ombra (PAM č. 10) anebo bentley stáje M-Sport (č. 8). Po varování několika jezdců za zkracování dráhy se prvním hříšníkem stal Poole (PAM č. 666, Barwell, Lamborghini).
V 48. kole byla vyhlášena první a nakonec jediná fáze plné žluté. Byla využita k odstranění trosek za zatáčkou Woodcote a trvala jedno kolo.
Krátce nato na výjezdu z Becketts nezvládl přetáčivý smyk svého ferrari Guedes (AM č. 51, AF Corse). S neovladatelným vozem narazil do bariéry, takže nedal příležitost ke svezení chystajícímu se Mastronardimu.
Nastal čas posledních plánovaných výměn, přičemž se chyb nevyvarovali ani zkušení Belgičané z týmu WRT. Frijns (č. 2, 10.) přišel o tři pozice a Albuquerque (č. 3, 15.) o čtyři. Kvůli pochybení v boxech byli dále potrestáni Zöchling (č. 29, Konrad, Lamborghini), Lallement (PAM č. 25, Sainteloc, Audi), Ojjeh (PAM č. 12, Boutsen Ginion, BMW) anebo Soulet (č. 8, M-Sport, Bentley).
Vedoucí Jaafar předával vůz Buhkovi (č. 84, HTP, Mercedes-AMG) s náskokem 2,5 vteřiny na bratrskou výměnu Driese za Laurense Vanthoora (č. 1, WRT, Audi). Německému mladíkovi se podařilo zabezpečit svůj odstup od belgického rivala, v 64. kole se však začala odvíjet situace, jenž ovlivnila průběh závodu.
S poškozeným zavěšením levého zadního kola se k mechanikům snažil dovléci své ferrari Stievenart (AM č. 42, Sport Garage). Dokázal se dostat až na rovinku vedle boxů, jednalo se však o nepoužívaný komplex Wing. Na trávě vedle dráhy svůj vůz odstavil. Mezitím se za zatáčkou Abbey ocitl v potížích Cornac (PAM č. 76, IMSA, Porsche) po kontaktu od Pierceho (AM č. 30, Parker, Bentley).
V 67. kole, čtyřicet minut před koncem, se na dráze objevil bezpečnostní vůz. Vyhledání vedoucího vozu a zformování pole se podařilo ještě před odstraněním nepojízdného ferrari. O čtyři kola později měla být neutralizace ukončena, bylo však rozhodnuto o prodloužení o další kolo. Již se schylovalo k novému startu, který byl již podruhé odložen.
Teprve třetí pokus dvacet minut před koncem se vydařil a naplno se rozhořely boje o pozice. Na čele si Buhk udržoval odstup od Vanthoora, kterému se nezavdával příležitosti k útoku.
Napínavější souboj se odehrál o čtvrtou příčku mezi Dontjem (č. 85, HTP, Mercedes-AMG) a Engem (č. 99, Rowe, BMW). Pilot bavorského kupé využil v 77. kole širokého výjezdu Dontjeho v Becketts při vyhýbání Piccinimu (č. 19, Grasser, Lamborghini). Dobytou pozici musel hlídat do samotného závěru, neboť Holanďan se nechtěl vzdát.
O umístění na pódiu se rozhodovalo v kategorii smíšených posádek až v posledním kole. Engel (č. 56, Black Falcon, Mercedes-AMG) si již dříve poradil s Adamem (č. 44, Oman, Aston Martin), aby úspěšně zaútočil na vedoucí pozici Giaqueho (č. 74, ISR, Audi). Nebohý Francouz následně přišel i o stříbrnou pozici v posledních stovkách metrů na úkor Adama.
Výsledky závodu po ujetí 83 kol.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
-
|
Baumann/Jaafar/Buhk | HTP |
MAgt
|
3:01:35.700
|
2.
|
-
|
D.Vanthoor/Vervisch/L.Vanthoor | Belg. Audi |
Ar82
|
+ 0.963
|
3.
|
-
|
Ineichen/Bleekemolen/Bortolotti | Grasser |
Lhur
|
+ 22.163
|
4.
|
-
|
Martin/Eng/Sims | Rowe |
Bm6
|
+ 23.814
|
5.
|
-
|
Bacheta/Dontje/Schmid | HTP |
MAgt
|
+ 23.938
|
6.
|
-
|
Ledogar/Van Gisbergen/Bell | Garage 59 |
M650
|
+ 29.114
|
7.
|
-
|
Guilvert/Parisy/Haase | Sainteloc |
Ar82
|
+ 31.111
|
8.
|
-
|
Abril/Smith/Kane | M-Sport |
Bcon
|
+ 33.675
|
9.
|
-
|
Garcia/Stevens/Müller | Belg. Audi |
Ar82
|
+ 45.017
|
10.
|
-
|
Babini/Zampieri/Niederhauser | Attempto |
Lhur
|
+ 46.640
|
11.
|
-
|
Haupt/Simonsen/Christodoulou | Blk Falcon |
MAgt
|
+ 47.593
|
12.
|
-
|
Dusseldorp/Klingmann/Catsburg | Rowe |
Bm6
|
+ 49.333
|
13.
|
-
|
Leonard/Meadows/Frijns | Belg. Audi |
Ar82
|
+ 50.265
|
14.
|
-
|
Companc/Balzan/Giammaria | AF Corse |
F458
|
+ 56.834
|
15.
|
-
|
Stockinger/Salaquarda/Stippler | ISR |
Ar82
|
+ 58.795
|
16.
|
-
|
Lathouras/Pier Guidi/Rugolo | AF Corse |
F488
|
+ 1:02.901
|
17.
|
PAM
|
Morley/Toril/Engel | Blk Falcon |
MAgt
|
+ 1:07.602
|
18.
|
PAM
|
Al Harty/Modell/Adam | Oman |
Avan
|
+ 1:09.886
|
19.
|
PAM
|
Hassid/Giaque/Perera | ISR |
Ar82
|
+ 1:10.736
|
20.
|
-
|
Baptista/Jimenez/Albuquerque | Belg. Audi |
Ar82
|
+ 1 kolo
|
21.
|
-
|
Beretta/Stolz/Piccini | Grasser |
Lhur
|
+ 1 kolo
|
22.
|
-
|
Fontana/Moore/Watson | Garage 59 |
M650
|
+ 1 kolo
|
23.
|
-
|
De Leener/Kox/Kaffer | Belg. Audi |
Ar82
|
+ 1 kolo
|
24.
|
-
|
Gounon/Cammish/Zöchling | Konrad |
Lhur
|
+ 1 kolo
|
25.
|
PAM
|
Perfetti/Cazenave/Lyons | AKKA-ASP |
MAgt
|
+ 1 kolo
|
26.
|
PAM
|
Berton/Beretta/Constantini | Ombra |
Lhur
|
+ 1 kolo
|
27.
|
PAM
|
Loggie/Onslow-Cole/Macleod | Parker |
Bcon
|
+ 1 kolo
|
28.
|
PAM
|
Simmons/Sarazin/Walkinshaw | GT Acad. |
Ngtr
|
+ 1 kolo
|
29.
|
PAM
|
Broniszewski/Bonacini/Rizzoli | Kessel |
F488
|
+ 1 kolo
|
30.
|
PAM
|
Koebolt/Roda/Colombo | Team Italia |
Bm6
|
+ 1 kolo
|
31.
|
PAM
|
Pisařík/Malucelli | Sc. Praha |
F488
|
+ 1 kolo
|
32.
|
PAM
|
Poole/Abra/Osborne | Barwell |
Lhur
|
+ 2 kola
|
33.
|
AM
|
Vancampenhoudt/Ehret | Rinaldi |
F488
|
+ 2 kola
|
34.
|
PAM
|
Motoaki/Bontempelli/Fisichella | AF Corse |
F488
|
+ 2 kola
|
35.
|
PAM
|
Grotz/Ojjeh/Darras | Boutsen |
Bm6
|
+ 2 kola
|
36.
|
PAM
|
Mattschull/Parrow/Keilwitz | Black Pearl |
F458
|
+ 2 kola
|
37.
|
AM
|
Ricci/Beaubelique/Vannelet | AKKA-ASP |
MAgt
|
+ 2 kola
|
38.
|
AM
|
Konopka/Lewandowski/Myszkowski | ARC |
Lhur
|
+ 2 kola
|
39.
|
PAM
|
Lallement/Rostan/Bonanomi | Sainteloc |
Ar82
|
+ 2 kola
|
40.
|
AM
|
Pierce/Cooper/Harris | Parker |
Bcon
|
+ 3 kola
|
41.
|
AM
|
Kondakov/Moiseev/Ragazzi | AF Corse |
F458
|
+ 4 kola
|
42.
|
PAM
|
Cornac/Narac/Jousse | IMSA |
P991
|
+ 4 kola
|
43.
|
-
|
Frey/Ortelli/Costa | Emil Frey |
Jef
|
+ 4 kola
|
44.
|
PAM
|
Machiels/Van Splunteren/Mul | Attempto |
Lhur
|
+ 4 kola
|
45.
|
AM
|
Gitlin/Zanuttini/Talbot | Kessel |
F458
|
+ 7 kol
|
46.
|
-
|
Soulet/Reip/Soucek | M-Sport |
Bcon
|
+ 8 kol
|
47.
|
AM
|
Ricci/Stievenart/Nicolle | CMR |
F458
|
+ 23 kol
|
48.
|
AM
|
Delhez/Earle/Perel | Kessel |
F458
|
+ 30 kol
|
49.
|
AM
|
Mann/Guedes/Mastronardi | AF Corse |
F488
|
+ 35 kol
|
50.
|
-
|
Seefried/Salikhov/Siedler | Rinaldi |
F458
|
+ 54 kol
|
51.
|
PAM
|
Keen/Machitski/Mapelli | Barwell |
Lhur
|
+ 52 kol
|
52.
|
-
|
Ordonez/Takaboshi/Buncombe | GT Acad. |
Ngtr
|
+ 61 kol
|
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulkách
Vozy: Audi R8 LMS 2. generace (Ar82), BMW F13 M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Huracán (Lhur) Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R (P991)
Následujícím podnikem je 1 000 kilometrů (anebo šest hodin) na francouzském okruhu Paul Richard ve dnech 24. -25. června.
Doplňující odkazy
Blancpain Endurance Cup (Zde)
Profily šampionátu s odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních.
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.