Red Bull čeká doma penalizace
Ricciardo potřebuje další motor.
Partnerství Red Bullu a Renaultu je od začátku sezony těžce zkoušené. Francouzské motory zaostávají ve výkonu a primárně přitom musela být pozornost věnována spolehlivosti, která byla tragická ve vozech týmů Red Bull Racing i Scuderia Toro Rosso. Max Verstappen byl v Kanadě prvním, kdo doplatil na překročení limitu čtyř pohonných jednotek na sezónu a v Rakousku čeká penalizace Daniela Ricciarda. Pohonná jednotka použitá ve Španělsku, Monaku a Kanadě již není v nejlepším stavu, a přestože by ještě měla v Rakousku vydržet, penalizace by pak musela přijít na Silverstone nebo Hungaroringu.
"Může být nejsilnější tratí naší sezóny, takže potřebujeme startovat co nejvýš," řekl Christian Horner o maďarském Hungaroringu.
Jelikož nasazení prvního dílu z páté pohonné jednotky se trestá ztrátou 10 míst na startu závodu (za všechny další 5 míst) a rychlý Red Bull Ring nechá vyniknout vozy se silnými motory, Horner fanoušky raději rovnou připravuje na start z poslední řady.
Renault po Kanadě věří, že jeho motory jsou po změně designu pístů opět spolehlivé a může se vrhnout na zlepšování výkonu. Jelikož šlo o úpravu ve prospěch spolehlivosti, zůstává Francouzům nadále všech 12 ušetřených vývojových žetonů, které možná využijí všechny najednou před závodem ve Spa nebo Monze. Na dynamometrech v továrně Renault Sport F1 se už zkoušejí zásadní vylepšení, která budou mít velký vliv i na konkurenceschopnost v příští sezoně.
"Během příštích dvou týdnů proběhnou ve Viry důležité testy. Jejich výsledky budou mít významný vliv na další sezónu, nebo přinejmenším na směřování. Budou to dva velké týdny za oponou ve Viry-Châtillon."