Button: Formule 1 je stále vzrušující
Nyní je to více o citu a méně o koulích.
Jenson Button závodí v F1 od roku 2000, zúčastnil se 275 velkých cen a za ten čas se vyrovnal s mnoha velkými změnami. Ty, které přišly s rychle degradujícími pneumatikami Pirelli a hybridními motory jsou však největší a zcela změnily způsob jízdy ve voze F1.
"Je to hodně jiné. Nyní je to méně o koulích a více o něžnosti," vysvětloval Button. „Je to velmi odlišné, dobrým příkladem je zatáčka Copse. "Párkrát jsem přes ni přejel a po celé její délce bojoval s přetáčivostí. Říkal jsem si: "Tedy, takhle si to vůbec nepamatuji, něco je jinak." Pak jsem si vzpomněl – je třeba celou dobu držet nohu na plynu. Takže jsem zatlačil na plynový pedál, držel nohu na podlaze a dokonce i brzdil na plynu. S obrovským množstvím přilnavosti na zadní nápravě držel vůz stopu od začátku až po výjezd ze zatáčky. Miloval jsem to.
Nyní je to tak, že pokud držíte nohu na plynu, stačí i nejmenší hrbol a jdete do přetáčivého smyku. S tak vysokým točivým momentem strávíte celou zatáčku bojováním s vozem. Je to jiné. Stále je to Formule 1, nadále zde soupeří nejlepší jezdci na světě, takže je to opravdu vzrušující, ale během čtyř let se všechno velmi změnilo."
Buttonova slova přicházejí v době, kdy by Kimi Räikkönen chtěl nebezpečnější F1 a Fernandu Alonsovi se více líbí vozy LMP1, ačkoli v nich nikdy neseděl. Strategická skupina F1 plánuje velké změny od roku 2017, kdy by se mělo na zadní nápravu vrátit více mechanické přilnavosti díky širším pneumatikám.