Alonso s novou aerodynamikou a taktickou penalizací
Španělův krátký nos uvidíme na startu až celkem vzadu.
Nedávno jsme informovali o úspěšných nárazových testech nového nosu monopostu McLaren MP4-30. Tým z Wokingu oznámil, že kratší nos bude moct nasadit už do Velké ceny Rakouska. Novému nosu vpouštějícímu pod vůz více vzduchu se však musí přizpůsobit celá aerodynamika a McLaren tedy spolu s ním nasadí celý balík změn karosérie, křídel i podlahy. Stihl však vyrobit pouze jednu sadu a dá ji Fernandu Alonsovi, zatímco Jenson Button zůstane při dosavadní specifikaci.
Za výběrem Fernanda Alonsa má být dvoudenní test, který je na programu v úterý a ve středu po VC Rakouska. Ve španělském testu jezdili Oliver Turvey a Jenson Button, takže McLaren bude pravidly donucen obětovat ještě jeden den nováčkovi a jeden tedy zůstává právě Alonsovi. Španěl se pokusí nastavit nový balíček správně již pro nedělní závod a příští týden bude moci klidně testovat a získávat data.
Na velký sběr bodů to ale beztak nevypadá. McLaren věří, že monopost bude opět výrazně rychlejší, ale na rychlém okruhu se přesto výrazně projeví výkonnostní ztráta pohonné jednotky od Hondy.
Šance na zisk bodů je tak malá, že Fernando Alonso použije novou, již pátou pohonnou jednotku. To znamená ztrátu minimálně 10 míst na startu a možná i časovou penalizaci do závodu. Od McLarenu je to taktický tah, Alonso by měl s novou jednotkou pohodlně absolvovat i VC Velké Británie a Maďarska, kde budou šance na bodový zásah o něco větší. K podobnému kroku se odhodlaly Red Bull s Renaultem, takže Alonsovi bude pravděpodobně dělat společnost Daniel Ricciardo a možná také Daniil Kvjat. Jenson Button si trest za první překročení povoleného počtu pohonných jednotek na sezónu odpykal již v Kanadě.