Bude příští rok v Le Mans více jezdců F1?
Prestižní závod láká Alonsa, Ricciarda i Massu.
Fernando Alonso je jedním z několika jezdců F1, kteří by se ještě před skončením kariéry chtěli zúčastnit 24hodinovky Le Mans, samozřejmě ve voze nejvyšší kategorie LMP1. Vytrvalostní závody, zdá se, zažívají renesanci. V Le Mans se do kategorie P1 přihlásily vozy až čtyř automobilek - Toyoty, Audi, Porsche a Nissanu. LMP1, podobně jako F1, si nedávno prošla velkými změnami technických pravidel ve prospěch hybridních technologií, vozy výrazně zrychlily a v poli bychom našli nejednoho bývalého jezdce, nebo alespoň testovacího jezdce týmu F1.
Letos piloty F1 skvěle reprezentoval Nico Hülkenberg. Němec se do Le Mans dostal jako jediný z aktivních pilotů a po 24 hodinách se spolu se dvěma kolegy radoval uprostřed stupňů vítězů. Několik pilotů ve službách týmů F1 by rádo jeho úspěch napodobilo.
"Zvažuji, že v budoucnu se závodu v Le Mans sám zúčastním," řekl Alonso, kterému prý letos účast zatrhla Honda. "Kdy to bude? To ještě nevím. Letos jsem byl velmi blízko… Možná už příští rok, ale vážně nevím."
Daniel Ricciardo: "Jasně, mohla by to být zábava. Viděl jsem velkou část závodu - kolem 18 hodin! Líbilo se mi to, velmi tomu fandím! Fakt dobré. Žijeme závoděním, vypadá to opravdu dobře, a přestože je příjemné mít volný víkend a pouze se dívat, závodit tam by bylo také super. V minulosti piloti během roku střídali vozy různých sérií, i mně by se to tak líbilo. Dobře, že nám Nico udělal dobré jméno. Teď bychom to my ostatní mohli mít snazší. Je větší šance, že nám to týmy dovolí."
Sebastian Vettel: "Jsem na tom podobně jako Daniel. Skvěle se na to koukalo. Mnozí si myslí, že v 24hodinovém závodu se nejezdí naplno, protože je to velmi dlouhý závod a může se stát hodně věcí, ale ve skutečnosti jsme viděli, jak na to kluci šlapali v podstatě od prvního kola až do cíle. Jako závodník chci být v každém kole na hraně a čím více kol, tím větší zábava. Samozřejmě, občas myslím na budoucnost a mám velký respekt k Nicovu úspěchu."
Felipe Massa: "Závodit tam? Ano, rád bych. Mají druhé nejlepší vozy po F1. Vlastně je to jako F1 s krytými koly a uzavřenými kokpity. Podle mě jsou úžasné. I po odchodu z F1 se ještě chcete bavit a jezdit v jednom z nejlepších a nejvyspělejších vozů. Možná nad tím budu uvažovat, protože oni mají zajímavé auta i závody."
Felipe Massa je již ve věku, kdy jezdci F1 odcházejí do důchodu, takže bychom ho v Le Mans mohli vidět již za pár let, ale závod dokázal zaujmout také nováčka, 20letého Carlose Sainze.
"Kdo ví? Pokud by se naskytla příležitost, proč ji nevyužít?“ ptá se syn rallye šampióna. „Je to jeden z nejprestižnějších závodů na světě a zúčastnit se toho i Formule 1 by bylo mega. Rozhodně jsem otevřen této myšlence. Více než otevřen. Pokud to má čtyři kola, volant a motor, tak s tím chci jezdit."
Kouzlo Le Mans však nezasáhlo úplně každého. Lewis Hamilton je dokonale šťastný v F1 a vytrvalostní závody nejsou jeho šálek kávy.
"Neviděl jsem to," přiznal úřadující mistr světa. "Vlastně, když tak přemýšlím, asi jsem ještě neviděl ani jeden závod. Nikdy jsem se o něj příliš nezajímal. Přirozeně miluji auta, ale tohle mě neláká. Nemyslím, že bych se někdy zúčastnil.“
Nico Rosberg: "Ne. Teď určitě ne. Mám plnou hlavu mé sezóny. Ani jsem na to nepomyslel."
Felipe Nasr má zase jiné choutky, rád by opět závodil v 24hodinovce v Daytoně, kde byl v roce 2012 součástí třetí nejlepší posádky.
"Miluji Daytonu a bylo by skvělé vrátit se tam jako člen některého ze špičkových týmů," řekl jezdec Sauberu.