GT na dosah ruky v ADAC GT Masters
Aktualizace: Informace k návštěvě Lausitzringu.
Během prodlouženého svátečního víkendu se nedaleko českých hranic uskuteční čtvrtý podnik německého mistrovství ADAC GT Masters. Necelé dvě desítky supervozů se budou prohánět po brandenburském okruhu, jenž zaujme méně obvyklým klopeným nájezdem na cílovou rovinku.
Vzhledem k volně přístupnému paddocku se Vám naskýtá možnost osobního setkání nejen s českými zástupci (Šenkýř Motorsport s Jakubem Knollem), ale též s plejádou dalších známých jezdců scény sportovních vozů. Perličkou je ve vybraných časech vstup do boxové uličky s nahlédnutím do garáží týmů, zpravidla spojený s autogramiádou anebo setkání s úspěšnými piloty sobotního závodu.
Aktualizace: německého závodu se bohužel nezúčastní tým Reiter Engineering. Tím pádem zde nebude ani Tomáš Enge, na nějž odkazovala původní verze článku. Za pochybení se omlouvám.
V následujícím článku naleznete podrobnosti vhodné pro naplánování účasti na tribunách německého automotodromu.
Doprava
Při plánování trasy s využitím některého z plánovačů cest poskytne přesnější výsledek Google po zadání slova Eurospeedway anebo Lausitzring. U Seznamu funguje pouze první název, jenž však odkazuje na nedalekou motokrosovou dráhu. Dále lze zadat následující GPS souřadnice (51°32'17.787"N, 13°56'3.595"E), které vedou ke kruhovému objezdu (cca půl kilometru od hlavní tribuny) poblíž parkovišť pro návštěvníky.
Další podrobnosti ohledně příjezdů nejen automobilem lze případně získat na stránkách okruhu (Zde).
Upozornění: dle informací ADAC je nejbližší sjezd č. 15 (Klettwitz) rekonstruován. Z toho důvodu je nutné ve směru od Drážďan odbočit již na sjezdu č. 16 (Schwarzheide).
Výše poplatku za parkování je pět euro.
V případě využití hromadných dopravních prostředků lze využít vlak s možností přestupu v Drážďanech. Pro další cestu v Německu lze využít plánovače Deutsche Bahn Zde.
Jako vhodnější se jeví cílová stanice Grossräschen, s použitím autobusu linky 610 (jízdní řád Zde) a výstupní stanicí Meuro, Mühle vzdálené deset minut chůze od okruhu. Při jízdě ze stanice Senftenberg autobusem linky 627 (jízdní řád Zde) se vystupuje již na zastávce Hörlitz, Apotheke, která je však vzdálena až tři kilometry od hlavní tribuny.
Kyvadlová doprava ze Senftnbergu, o níž je stránkách okruhu zmínka, nebude o tomto víkendu zajištěna.
Obecné informace …. o německých komunikacích
Pojedete-li v Německu pouze na okruh, strávíte zde drtivou většinu času na dálnicích. Pouze doporučený limit (nikoliv povinný) o hodnotě 130 km/h je dostatečně známý, stejně jako (prozatím) volný pohyb bez nutnosti průjezdu mýtnicemi anebo kupování dálničních známek.
Pověstná je i menší hustota čerpacích stanic, v těchto případech jsou před pumpami umístěny orientační vzdálenosti k nejbližším dalším benzinkám. Nezřídka se tento údaj pohybuje nad padesáti kilometry. Cena paliva je, především u benzínu, vyšší než u nás. Spolu s přijatelnou vzdáleností okruhu nemusí být tudíž pro většinu vozů problém vystačit se zásobou paliva z našeho území.
Jestliže tankování nemusí být nutnou součástí cesty, kratší přestávky se mohou hodit. Základním stupněm je odpočívadlo označené pouze symbolem parkoviště, případně se symbolem WC. To bývá bezplatné, ale velmi jednoduše zařízené. Toalety jsou samozřejmostí nejen u pump, ale také u parkovišť se stravovacím zařízením. Poplatek za jejich použití se pohybuje okolo 70 centů, přičemž lístek z automatu může sloužit jako slevový kupon při následné objednávce stravování. Princip je podobný jako v případě některých našich řetězců rychlého občerstvení.
Na orientačních tabulích bývá pod čarou vyznačení vzdálenosti k místům, které se nachází mimo komunikaci, po níž právě jedete. Čísla sjezdů neoznačují jako u nás kilometr v jehož blízkosti se sjíždí, ale pořadí odbočky od určitého bodu na příslušné dálnici.
Příjemná je kvalita povrchu (byť mnohdy záplatovaného), která i na úsecích s rychlostí zpravidla omezenou na 130 km/h (doplněná značkou Strassen Schaden) převyšuje standard naší dálniční sítě. Je-li tato značka mimo dálnici, lze však očekávat výtluky důvěrně známé z našich cest. Obce mimo dálnice jsou vymezeny žlutými tabulemi s černým písmem.
Jestliže milým překvapením je minimální množství rušivých reklamních poutačů, nahrazují je viditelně vyšší počty policejních hlídek. Alespoň jeden vůz často číhá v blízkosti hranice. V Německu není povinné denní svícení, takže přibližující se vozidla na dálnicích jsou hůře viditelná. Na silnicích průjezd křižovatkou automaticky neruší pokyny dle značek před ní umístěných, jak je zvykem v naší domovině.
Vstupenky
Páteční volné tréninky a pozdně odpolední kvalifikaci lze sledovat z nekrytých tribun zdarma. Vstupné na jeden den (sobota nebo neděle stejně) je 20 euro, za víkendovou vstupenku zaplatíte 30 euro. V ceně všech vstupenek je zahrnut vstup do paddocku.
Děti do 12 let mají vstup na okruh zdarma. Osoby s průkazem zdravotního postižení mohou mít vstupné za poloviční cenu.
Podmínky kladené na návštěvníky se na stránkách okruhu nenachází. Na dotaz byla sdělena následující pravidla. Z bezpečnostních důvodů není možné vnášet skleněné láhve, objem plastových může být až jeden litr na osobu. Není povoleno vnášení velkých deštníků kvůli omezení výhledu diváků. Doma je nutné ponechat psy a jiné domácí mazlíčky, protože jim škodí hluk, který je nedílnou součástí této akce.
Program víkendu
Podle výběru z předběžného časového plánu (verze z 25. června) je v níže uvedené tabulce rozpis, kdy bude možné vidět vozy ADAC GT Masters v akci. Celý časový rozvrh závodního víkendu naleznete Zde.
Událost | Den | Čas |
1. volný trénink | Pátek | 08,35 – 09,35 |
Trénink amatérů | Pátek | 09,40 – 10,10 |
2. volný trénink | Pátek | 12,00 – 13,00 |
Kvalifikace | Pátek | 16,20 – 17,20 |
První závod | Sobota | 12,00 – 13,00 |
Zahřívací trénink | Neděle | 09,00 – 09,15 |
Druhý závod | Neděle | 12,00 – 13,00 |
Převážnou většinu doprovodného programu obstarají cestovní vozy. Kromě obvyklejšího ADAC Procar anebo historického Haigo Cupu půjde o polský VW Golf Cup anebo Spezial Tourenwagen Trophy. Jediným zástupcem monopostů je ADAC F4.
Doprovodný program
Na návštěvu boxové uličky je v sobotu vyhrazen čas mezi 9,50 – 10,15, v neděli mezi 10,00 – 10,20.
Půlhodinovou akci Meet the drivers lze navštívit v sobotu odpoledne ve 14,00 před motorhomem ADAC Hospitality v paddocku. Na ní se lze setkat s trojicí nejúspěšnějších posádek a vítězem kategorie amatérů v sobotním klání. Mohou být přítomni také vítězové jiných sérií, pokud jim to umožní časový rozvrh.
Ubytování
V případě, že se rozhodnete strávit oba dny na Lausitzringu a nebydlíte poblíž hranic, nabízí se různé druhy ubytování.
Ekonomicky a časově zajímavé je využití kempu vedle hlavní tribuny. Při ubytování od pátku až do konce víkendu se jedná o 15 euro za jednu osobu. Dále je připočtena cena za auto (15 euro) anebo karavan (30 euro). Kemp není vybaven přípojkami s elektřinou, takže je nutné mít vlastní agregáty na výrobu elektřiny.
V případě ubytování v místních hotelích se pohybují ceny od cca 1 300 Kč/noc/osobu výše. K vyhledávání lze využít následující stránky Zde anebo Zde. Stránky jsou v češtině s možností úpravy filtrů. K zadání lze využít názvu dvou blízkých míst Senftenberg anebo Meuro (pouze u druhého odkazu) .
Cenově výhodnější, ale vzdálenější volbou je využití služeb našich zařízení v cenách začínajících na částce 500 Kč. Vzdálenost do Ústí nad Labem je však okolo 125 kilometrů, do Teplic je to o dalších 15 kilometrů dále. Pro českou nabídku lze zvolit např. Zde.
Užitečné odkazy
Okruh Lausitzring Zde
Přímý odkaz k víkendu Zde
ADAC GT Masters Zde
Oficiální stránky německého mistrovství.
Doplňující informace o závodech GT na Formuli.cz
Profil šampionátu ADAC GT Masters (Zde)
V průběhu sezóny aktualizovaný článek zaměřený na hlavní informace o ADAC GT Masters. Jeho součástí jsou odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních.
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.
Zdroj: ADAC GT Masters, Eurospeedway, Mapy, Google, Formule