Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Kalendář závodů Champ Cars pro rok 2005

Kalendář závodů Champ Cars pro rok 2005

Základní čtrnáctka a co možná přibude

Dlouho očekávaný kalendář závodů pro rok 2005 je konečně na světě. Zatím však nemá ještě definitivní podobu a tvoří ho prozatím čtrnáct závodů. Podle informací z tiskové konference jsou však v jednání ještě další závody v termínech, které jsou v prozatímním kalendáři volné.

Podívejme se tedy, které závody budou tvořit onu základní čtrnáctku:

p.
 Datum  Místo
Stát
1.
 10.04.2005  Long Beach, Streets of Long Beach
USA
2.
 22.05.2005  Monterrey, Fundindora Park
Mexiko
3.
 04.06.2005  Milwaukee, Milwaukee Mile
USA
4.
 19.06.2005  Portland, PIR
USA
5.
 26.06.2005  Cleveland, Burke Airport
USA
6.
 10.07.2005  Toronto, Exhibition Place
Kanada
7.
 17.10.2005  Edmonton
Kanada
8.
 31.07.2005  Silicon Valley
USA
9.
 14.08.2005  Denver, Streets of Denver
USA
10.
 28.08.2005  Montreal, Circuit G. Villeneuve
Kanada
11.
 24.09.2005  Las Vegas, LVMS
USA
12.
 16.10.2005  Korea
Korea
13.
 23.10.2005  Surfers Paradise
Austrálie
14.
 06.11.2005  Mexico City, Aut. H.Rodriguez
Mexiko

Základ kalendáře tedy tvoří opět závody na tratích, které už řadu let jsou stálicemi Champ Cars. Sem patří Long Beach, Milwaukee, Portland, Cleveland, Toronto a Surfers Paradise, které si většinou udržely i v minulých letech velmi slušnou návštěvnost a o jejichž zařazení do kalendáře nebyly většinou pochyby (snad jen s vyjímkou Portlandu, kam se tlačila IRL). Druhou kategorii tvoří závody na tratích, které do kalendáře přibyly v posledních letech. Sem patří především oba závody v Mexiku, komerčně vždy velmi úspěšné, závod na okruhu Gillese Villeneuva v Montrealu, v posledním roce velmi úspěšný závod v Denveru a rovněž druhý z oválů - Las Vegas Motor Speedway.

Velkou neznámou je zatím závodu v Edmontonu. Tam se zatím ví tolik, že trať bude celá nebo z větší části vytýčena v areálu mezinárodního letiště, ale její konečný tvar zatím nebyl zveřejněn. Podobně mále se ví i o závodu v Silicon Valley. Proskakují zprávy, že by se mělo jednat konkrétně městský okruh v San José, ale oficiálně nebylo zatím ohlášeno nic. Rovněž Korea, která se objevila na soupisce znova po letošním nezdaru je nejasná. Ví se pouze, že by závod měl proběhnout na nově budovaném okruhu.

Z kalendáře zmizely závody v Elkhart Lake, Laguna Seca a zatím i městský závod ve Vancouveru. V případě obou přírodních okruhů je na vině především velmi nízká návštěvnost v posledních letech a neochota promotérů a vlastníků tratí změnit přístup k organizování závodů a především k jejich aktivnější propagaci. Vancouver má specifické problémy vyplývající především z toho, že v rámci přípravy na Olympijské hry dojde k velkým stavebním úpravám v oblasti, kde je každoročně vytýčen městský okruh.

A jaké závody se mohou v kalendáři ještě objevit? Především se hodně hovořilo o uskutečnění závodu v Argentině a v Brazílii. Ve hře je snad stále ještě Vancouver a i oba přírodní okruhy ve Spojených státech. Pro nás je smutnou skutečností, že Evropě se Champ Cars minimálně v roce 2005 ještě vyhnou. Zájem ze strany CCWS byl především o závod na Lausitzringu, který by do kalendáře přidal další ovál, ale majitelé areálu nedokázali zajistit dostatek peněz pro pokrytí nákladů.