Dle Coultharda by Ferrari mělo Räikkönena vyměnit
Není o nic lepší než mnohem mladší jezdci.
David Coulthard si na začátku této sezóny myslel, že Räikkönen se již nebude trápit vedle rychlejšího týmového kolegu, jak tomu bylo v roce 2014 po boku Fernanda Alonsa. Finovi se však opět nedaří a Coulthardovu důvěru ztratil hlavně smyky v Kanadě a Rakousku.
"Na začátku sezóny se zdálo, že bude mít lepší rok a nebude zaostávat tak, jak vedle Fernanda Alonsa. V kvalifikacích nadále prohrával, ale v závodech to bývalo těsné. Ale Räikkönen ztratil tempo a narazil na nové dno, když v Rakousku ztratil kontrolu nad vozem a vrazil do Alonsova McLarenu, což vyústilo ve velmi ošklivou nehodou a Alonsův vůz skončil na jeho ferrari," napsal Coulthard pro BBC.
"Byla to divná nehoda - když Räikkönen ztratil kontrolu, měl již zařazený celkem vysoký převodový stupeň. Ale během jízdy v loňském Williamsu jsem o těchto vozech zjistil jednu věc. Tyto nové turbo hybridní motory mají masivní točivý moment a vůbec není jednoduché udržet je pod kontrolou. Když jsem ještě závodil, plynový pedál se obvykle pohyboval v rozmezí 30 až 40 milimetrů, ale nyní je to více než 60 milimetrů. Jezdci to potřebují, aby mohli ten točivý moment zvládat. Nevím, zda měl Räikkönen zkrat a příliš zatlačil na pedál, ale dva týdny po Kanadě dostal další smyk.“
Kromě Räikkonenovy jezdecké chyby mohly prý za nehodou být i deformující se pneumatiky Pirelli, ale tak či onak, Ferrari se nabízejí lepší jezdci než on.
"Nemohu posoudit marketingovou stránku věci, jeho rebelská povaha může v tomto ohledu pracovat v jeho prospěch. Ale nehledě od marketingu se nyní velmi těžko hledá něco dalšího, co by Räikkönen nabízel navíc oproti pilotům jako Nico Hülkenberg, který získává skvělé výsledky pro Force India, je levnější a je mnohem mladší než on."