Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Grosjean chce ještě méně odolné pneumatiky

Grosjean chce ještě méně odolné pneumatiky

Rychlá degradace pomáhá zajímavějším závodům.

Mnozí fanoušci neradi slyší o nízké výdrži pneumatik Pirelli, uvažují o něm jako o důvodu pomalejších časů na kolo a jsou na jedné lodi s jezdci jako Fernando Alonso, jehož šetrné nakládání s pneumatikami také nebaví. S nabídkou Michelinu na dodávání pneumatik od roku 2017 přišla možnost, že se do F1 vrátí trvanlivé pneumatiky, i když tentokrát v 18 palcovém provedení, jaké vídáme na vozech Formule E.

Ne všichni jezdci by však takovou změnu uvítali a někteří jsou přesvědčeni, že by to vedlo k méně zajímavým závodům. Romain Grosjean by se dokonce rád vrátil k ještě méně odolným pneumatikám zpřed sezóny 2014 vyžadujícím ještě jemnější jízdu.

"Nyní je to o dost jiné než před dvěma-třemi lety, když jezdec svým stylem mohl ovlivnit degradaci. Nyní na tom až tak nezáleží. Měli bychom o tom popřemýšlet a možná změnit způsob degradace. Pak by někteří jezdci mohli po startu zvolit opatrnější tempo a na konci díky tomu mít velkou výhodu a pokusit se předjet několik soupeřů.

Například (letošní) Rakousko je dobrým příkladem. Na začátku závodu jsem byl zaseklý za Pérezem, přičemž já jsem měl super-měkké pneumatiky a on měkké. Takže jsem měl lepší přilnavost a byl ve výhodě, ale nemohl jsem se přes něj dostat, protože vždy když jsem se pokusil dostat těsně za něj, rychle se mi přehřály pneumatiky a šance na předjížděcí manévr byla pryč. V roce 2012 nebo 2013 by si ten vpředu zničil pneumatiky, přišel o část přilnavosti a chlapík vzadu by pak měl větší šanci něco vymyslet.

Takové pneumatiky vytvářely příležitosti k předjíždění. Nyní (když je degradace závislá více na počtu odjetých kol než na stylu jízdy) je to tak, že když začne ten před vámi ztrácet přilnavost, začnete ji už ztrácet i vy. Pokud mohou všichni jezdit na limitu a vy se ocitnete za jiným vozem, nemáte jak získat výhodu potřebnou k předjetí."