Grosjean chce ještě méně odolné pneumatiky
Rychlá degradace pomáhá zajímavějším závodům.
Mnozí fanoušci neradi slyší o nízké výdrži pneumatik Pirelli, uvažují o něm jako o důvodu pomalejších časů na kolo a jsou na jedné lodi s jezdci jako Fernando Alonso, jehož šetrné nakládání s pneumatikami také nebaví. S nabídkou Michelinu na dodávání pneumatik od roku 2017 přišla možnost, že se do F1 vrátí trvanlivé pneumatiky, i když tentokrát v 18 palcovém provedení, jaké vídáme na vozech Formule E.
Ne všichni jezdci by však takovou změnu uvítali a někteří jsou přesvědčeni, že by to vedlo k méně zajímavým závodům. Romain Grosjean by se dokonce rád vrátil k ještě méně odolným pneumatikám zpřed sezóny 2014 vyžadujícím ještě jemnější jízdu.
"Nyní je to o dost jiné než před dvěma-třemi lety, když jezdec svým stylem mohl ovlivnit degradaci. Nyní na tom až tak nezáleží. Měli bychom o tom popřemýšlet a možná změnit způsob degradace. Pak by někteří jezdci mohli po startu zvolit opatrnější tempo a na konci díky tomu mít velkou výhodu a pokusit se předjet několik soupeřů.
Například (letošní) Rakousko je dobrým příkladem. Na začátku závodu jsem byl zaseklý za Pérezem, přičemž já jsem měl super-měkké pneumatiky a on měkké. Takže jsem měl lepší přilnavost a byl ve výhodě, ale nemohl jsem se přes něj dostat, protože vždy když jsem se pokusil dostat těsně za něj, rychle se mi přehřály pneumatiky a šance na předjížděcí manévr byla pryč. V roce 2012 nebo 2013 by si ten vpředu zničil pneumatiky, přišel o část přilnavosti a chlapík vzadu by pak měl větší šanci něco vymyslet.
Takové pneumatiky vytvářely příležitosti k předjíždění. Nyní (když je degradace závislá více na počtu odjetých kol než na stylu jízdy) je to tak, že když začne ten před vámi ztrácet přilnavost, začnete ji už ztrácet i vy. Pokud mohou všichni jezdit na limitu a vy se ocitnete za jiným vozem, nemáte jak získat výhodu potřebnou k předjetí."