Rosberg navzdory havárii opět nejrychlejší
Velká cena Belgie - 2. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování druhého tréningu před Velkou cenou Belgie! V prvním byl nejrychlejší Nico Rosberg následovaný Lewisem Hamiltonem. Daniel Ricciardo a Kimi Räikkönen ale naznačili konkurenceschopnost vozů Ferrari a Red Bullu. Zda budou vozy s černým hřebcem a červeným býkem opravdu blízko trojcípé hvězdě, to se dozvíme až zítra a v neděli. Pár indicií nám však dá už druhý trénink, který tradičně začne delšími stinty na tvrdší sadě pneumatik a po poločase se jezdci dostanou i k prvním kolům na rychlejších měkkých pneumatikách. Trať je již lépe pogumovaná a teplota vzduchu stoupla na 22°C, asfalt už má 36 stupňů.
Jako první se z boxové uličky vyřítil Valtteri Bottas následovaný Sebastianem Vettelem. Snažit by se měli i Romain Grosjean, kterého v prvním tréninku nahradil Jolyon Palmer, Pastor Maldonado, který po polovině tréninku havaroval a poškodil svůj monopost, a Nico Rosberg, kterého zdržely technické problémy. Vedení se po pár minutách ujal Daniil Kvjat, jezdci se však soustředili víc na udržování dobrého tempa než na jedno rychlé kolo.
Marcus Ericsson měl problémy udržet správnou teplotu pneumatik. "Eau Rogue je nyní mnohem náročnější," oznámil týmu.
Po líném začátku začalo být na nejdelším okruhu kalendáře jaksi těsno.
Nico Hülkenberg po výjezdu v Bus Stop: "Lotus neuhnul z cesty!"
Max Verstappen po pomalém kole: "Už potřetí se mi někdo připletl do cesty!"
Romain Grosjean byl na začátku tréninku jediným zástupcem Lotusu na trati, vůz Pastora Maldonada ještě nebyl pojízdný. Kromě něj neměli rychlá kola ani Fernando Alonso a Daniel Ricciardo. Španělský dvojnásobný mistr světa se na trati ukázal po téměř 20 minutách a zařadil se na čtrnácté místo.
Sebastian Vettel ani nečekal na uplynutí první půlhodiny tréninku a jako první vyzkoušel měkké pneumatiky. Svým kolem se dostal pouze desetinu sekundy před do té doby nejrychlejšího Rosberga a Daniela Ricciarda, který od mechaniků vyjel na středně-tvrdých pneumatikách. Po něm nazul měkkou sadu Rosberg a zajel velmi dobrý čas 1:49.385, čímž se dostal 1.5 sekundy před Vettela a 1.3 sekundy před aktuálně druhého Ericssona.
Po hodině jsme už měli na trati také Maldonada. Ricciardo si stěžoval na přilnavost přední nápravy, zatímco Button měl pro svůj tým dobrou zprávu - vůz se zlepšil a neztrácel přítlak na přední nápravě.
Pořadí na vrcholu tabulky se měnilo s přibývajícími koly jezdců v nejrychlejších vozech na měkkých pneumatikách, v čele pořadí však zůstal Rosberg. Hamilton ztratil na svého týmového kolegu 3 desetiny sekundy a na třetím místě se objevil Räikkönen, mnohem rychlejší než Vettel. Že by mu nová smlouva zlepšila rychlost o půl sekundy na kolo?
Polovina tréninku za námi a Daniel Ricciardo na trati s měkkými pneumatikami. Byl o 3 desetiny sekundy rychlejší než Räikkönen! Před Fina se těsně dostal i Daniil Kvjat a z Red Bullu je kandidát na obsazení druhé startovní řady za opět dominantním Mercedesem. McLaren bojuje na opačném konci pole, ani měkké sady mu nedovolily odlepit se ze sedmnácté a osmnácté příčky. Woking může být rád, že Manor nezkrachoval a má předplacené dvě poslední místa a nezdá se, že by na tom nová verze pohonné jednotky Honda měla něco změnit.
Maldonado si na seznam problémů připsal přehřívání levé přední pneumatiky, kvůli kterému ho Lotus raději povolal do boxů. Po hodině začali jezdci Mercedesu s testem výdrže měkčí směsi, oba začali jezdit časy kolem 1:54s. Pohled na tabulku nejrychlejších kol odhalil čtrnácté místo Valtteriho Bottase a šestnácté Felipeho Massy. Snad opět jezdí s plnými nádržemi, jinak by to pro Williams byl druhý závod bez bodu v řadě.
26 minut před koncem tréninku praskla Rosbergovi pravá zadní pneumatika v rychlé pasáži Blanchimont! Vůz naštěstí udržel směr jízdy a nepřevrátil se, takže se jezdci ani stroji nic vážného nestalo. K odklízení monopostu, zbytků pneumatiky a drobných úlomků však byla potřebná červená vlajka.
Rosberg se do garáže Mercedesu vrátil po vlastních, monopost na korbě nákladního vozu a ostatním zbývalo ještě 15 minut tréninku. Dlouho však na trati nevydrželi, tentokrát je do garáží vrátil Marcus Ericsson. Švéd se sám přiznal k jezdecké chybě v zatáčce Pouhon. Svůj monopost v ní poslal daleko na obrubník, vůz dostal přetáčivý smyk a zamířil k bariéře, kde rozházel několik "maličkostí" včetně kousků předního křídla. Nad Spa-Francorchamps opět zavlála červená vlajka.
Po dalším úklidu tratě zůstalo jezdcům ještě 5 minut, okamžitě se vrátili všichni kromě Rosberga s Ericssonem a Hamiltona, který se rozhodl dát ostatním malý náskok. Na pořadí nejrychlejších časů se už nic nezměnilo, za Rosbergem a Hamiltonem zůstali Ricciardo s Kvjatem následování Räikkönenem a Nicem Hülkenbergem z Force India. UPo uplynutí jeden a půl hodiny tréninku zůstal na trati stát monopost Romaina Grosjeana.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
1 | Rosberg | Mercedes | 1:49.385 | 19 | |
2 | Hamilton | Mercedes | 1:49.687 | 0.302 | 23 |
3 | Ricciardo | Red Bull | 1:50.136 | 0.751 | 15 |
4 | Kvjat | Red Bull | 1:50.399 | 1.014 | 18 |
5 | Räikkonen | Ferrari | 1:50.461 | 1.076 | 23 |
6 | Hulkenberg | Force India | 1:50.461 | 1.076 | 21 |
7 | Grosjean | Lotus | 1:50.489 | 1.104 | 21 |
8 | Ericsson | Sauber | 1:50.709 | 1.324 | 18 |
9 | Nasr | Sauber | 1:50.928 | 1.543 | 24 |
10 | Vettel | Ferrari | 1:50.940 | 1.555 | 23 |
11 | Pérez | Force India | 1:50.971 | 1.586 | 21 |
12 | Sainz | Toro Rosso | 1:51.037 | 1.652 | 24 |
13 | Verstappen | Toro Rosso | 1:51.117 | 1.732 | 25 |
14 | Bottas | Williams | 1:51.250 | 1.865 | 25 |
15 | Maldonado | Lotus | 1:51.317 | 1.932 | 16 |
16 | Massa | Williams | 1:51.588 | 2.203 | 26 |
17 | Button | McLaren | 1:51.854 | 2.469 | 16 |
18 | Alonso | McLaren | 1:52.570 | 3.185 | 14 |
19 | Stevens | Manor | 1:54.065 | 4.680 | 17 |
20 | Merhi | Manor | 1:54.253 | 4.868 | 14 |