Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Grand magazín 15/2015 (12. – 27. srpna)

Grand magazín 15/2015 (12. – 27. srpna)

Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.

Krátce ze světa

21. srpna
Rakouský tým uspěl s odvoláním proti rozhodnutí komisařů, kteří vyloučili jejich vítězný vůz z úvodního podniku BES v Monze. Důvodem byl neodpovídající omezovač průtoku paliva, jenž měl umožnit jeho rychlejší doplnění.

Rakušané v květnu sice neuspěli při přezkoumání u odvolacího soudu Belgického klubu RACB, nyní však byli úspěšnější při odvolání u FIA. U Mezinárodní automobilové federace proběhlo 28. července v Paříži slyšení, jehož výsledek tým poprvé zveřejnil ve čtvrtek večer na sociálních sítích.

Víkend BES v Monze

Foto: Tomáš Krejčík

Prozatím ničím nezkalenou radost z triumfu při premiéře ještě ten den zkalila hořkost při vyloučení z klasifikace vytrvlostního závodu BES. Po bezmála pěti měsících čekání si mohl tým Grasser i posádka Babini, Mul, Palmer oddechnout.

Výsledkový servis

ADAC GT Masters (5/8); Nürburgring

Na 3,629 km dlouhé verzi okruhu se po letní přestávce utkalo 21 účastníků. Řady stálých aktérů, ochuzené znovu o tým Reiter, doplnili mercedesy německých stájí Rowe a Car Collection.

Cestu za titulem zkomplikovala vedoucí dvojici Asch/Ludwig o 3,5 kilogramu nižší váha naměřená po kvalifikaci. Místo vybojovaného druhého a osmého místa, startovali mladíci v obou závodech z konce roštu.

První závod

Ragginger (č. 36, Schütz, Porsche) dokázal uhájit vedoucí pozici před Schmidem (č. 8, HTP, Bentley) a Freyovou (č. 16, Yaco, Audi). Rušněji bylo v hloubi pole v technické části Mercedes Arena. Ve středu pole se po kontaktu ocitli v hodinách Alessi (č. 69, Callaway, Corvette) a Stolz (č. 7, HTP, Bentley). Vzadu podobně dopadl Asch (č. 21, Zakspeed, Mercedes) po kontaktu s Jöstem (č. 22, MRS, Nissan). Vše se prozatím obešlo bez výjezdu bezpečnostního vozu.

Již po devíti minutách se o drama ve zbytku závodu postaralo vrtošivé klima německého pohoří Eifel, když se poprvé rozpršelo. Deštěm skrápěná dráha představovala výzvu pro jezdce i pro stratégy při volbě vhodného okamžiku pro výměnu pneumatik. Když Lips (č. 13, RWT, Corvette) nezvládl svoji corvette a narazil do bariéry v zatáčce Warsteiner, následný výjezd bezpečnostního vozu se postaral o rušné chvilky v boxech.

Bachler (č. 36, Schütz, Porsche) se kvůli pozdní výměně pneumatik svého kolegy vrátil na 16. místě. Později dokonce odstoupil, když narazil do smýkajícího se Hamprechta (č. 7, HTP, Bentley) po kolizi s Keilwitzem (č. 66, Callaway, Corvette).

Osychající dráha, na níž se během závodu snášel déšť ještě jednou, se postarala o rozdílné přístupy, jenž mohly slavit úspěch. Již při prvním lijáku se vítězná posádka odhodlala v hloubi pole k výměně jako první, což Peipera (č. 2, Abt, Audi) posunulo do první desítky před řadu váhajících kolegů. Odlišný přístup zvolili u týmu Yaco, když celý závod odjeli na suchých pneumatikách. Přesto dvojice Frey/Geipel uhájila třetí příčku z úvodní části závodu, byť se v kritických okamžicích pohybovala až na 16. místě.

Úplné výsledky naleznete Zde. Záznam závodu je rozdělen na dvě části, první naleznete Zde, druhou Zde.

p.
 Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
 J.Pepper/N.Thiim   C.Abt Audi R8 LMS
1:00:36.483
2.
 D.Dobitsch/E.Sandström   MS Racing Audi R8 LMS
+ 15.613
3.
 R.Frey/P.Geipel   Yaco Racing Audi R8 LMS
+ 16.020
15.
 J.Knoll/L.Marioneck   Šenkýř BMW Z4
+ 1:06.870

Druhý závod

Bachler (č. 36, Schütz, Porsche) se po startu ocitl pod tlakem Thiima (č. 2, Abt, Audi). Na chvíli si mohl oddychnout při výjezdu bezpečnostního vozu, když do roztočeného audi Van der Lindeho (č. 1, Abt) narazil v Mercedes Aréně Alzen (č. 19, Schubert, BMW).

Po skončení neutralizace závodu však v osmém kole podlehl tlaku dánského pilota. Thiim pak vedl až do 14. kola, než po problémech s elektronikou odstoupil a na dráhu podruhé vyrazil bezpečnostní vůz. Zatímco jej většina pole využila k zastávce, znovu vedoucí Bachler byl povolán až o kolo později. Střídající Ragginger se vrátil až osmý.

Rakouský pilot se vzepjal ke stíhací jízdě, jejímž výsledkem bylo v samotném závěru možné ohrožení dvojitého vítězství týmu MS Racing.

Úplné výsledky nedělního závodu naleznete Zde, záznam je umístěn Zde.

p.
 Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
 F.Stoll/M.Basseng   MS Racing Audi R8 LMS
59:57.802
2.
 D.Dobitsch/E.Sandström   MS Racing Audi R8 LMS
+ 8.158
3.
 M.Ragginger/K.Bachler   Schütz Porsche 997
+ 8.235
17.
 J.Knoll/L.Marioneck   Šenkýř BMW Z4
+ 55.503

 

ADAC GT Masters na Sachsenringu

Foto: Tomáš Krejčík

ADAC GT Masters má po letní přestávce napilno. Po nedávném závodu na Nürburgringu čeká na účastníky německého mistrovství další členitý okruh Sachsenring.

Očekávané události

28. – 30. srpna - ADAC GT Masters (6/8); Sachsenring

Na saském okruhu se utká 19 stálých účastníků. Chybět bude corvette týmu RWT, pro české fanoušky je naopak potěšující přítomnost lamborghini týmu Reiter a Tomáše Engeho. V českém bmw týmu Šenkýř bude chybět Jakub Knoll. Nahradí jej zkušený pilot mnichovských vozů Fin Markus Palttala, který byl před měsícem součástí vítězné posádky v 24 hodin ve Spa.

Poslední z okruhů, jenž se nachází v blízkosti naší domoviny, k jehož osobní návštěvě můžete využít následujícího článku Zde.

Letošní novinkou je vysílání přímých přenosů závodů přes internet (Zde). Jedná se o promítání v době probíhajícího závodu s minimálními časovými přesahy. Časy vysílání naleznete v níže uvedené tabulce.

Po skončení závodu lze na portálu You Tube nalézt záznamy, které je možné sledovat na celé obrazovce. Odkazy na tyto záznamy budou součástí následujících vydání Grand magazínu.

 Událost  Den  ADAC  Start
 První závod  Sobota  13,15 – 14,15
13,10
 Druhý závod  Neděle  13,15 – 14,15
13,10

Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.

4. – 6. září - Blancpain Sprint Series (5/7); BGTS (9/12), Algarve

4. – 6. září - International GT Open (6/8); Spa-Francorchamps

18. – 20. září - ADAC GT Masters (7/8); Zandvoort

19. – 20. září - Blancpain Endurance (5/5); BGTS (10/12), Nürburgring

MS FIA GT1 Sachsenring 2011

Foto: Martin Ševčík

Doplňující odkazy

 Popis
Odkaz
Grand magazín 14/2015 (17. července – 12. srpna)
Profil Blancpain Sprint Series 2015
Profil Blancpain Endurance Series 2015
Profil ADAC GT Masters 2015
Představení závodu 24 hodin ve Spa 2015

Zdroj: SRO, ADAC, GT Sport, Formule