Grand magazín 15/2015 (12. – 27. srpna)
Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.
Krátce ze světa
21. srpna
Rakouský tým uspěl s odvoláním proti rozhodnutí komisařů, kteří vyloučili jejich vítězný vůz z úvodního podniku BES v Monze. Důvodem byl neodpovídající omezovač průtoku paliva, jenž měl umožnit jeho rychlejší doplnění.
Rakušané v květnu sice neuspěli při přezkoumání u odvolacího soudu Belgického klubu RACB, nyní však byli úspěšnější při odvolání u FIA. U Mezinárodní automobilové federace proběhlo 28. července v Paříži slyšení, jehož výsledek tým poprvé zveřejnil ve čtvrtek večer na sociálních sítích.
Foto: Tomáš Krejčík
Prozatím ničím nezkalenou radost z triumfu při premiéře ještě ten den zkalila hořkost při vyloučení z klasifikace vytrvlostního závodu BES. Po bezmála pěti měsících čekání si mohl tým Grasser i posádka Babini, Mul, Palmer oddechnout.
Výsledkový servis
ADAC GT Masters (5/8); Nürburgring
Na 3,629 km dlouhé verzi okruhu se po letní přestávce utkalo 21 účastníků. Řady stálých aktérů, ochuzené znovu o tým Reiter, doplnili mercedesy německých stájí Rowe a Car Collection.
Cestu za titulem zkomplikovala vedoucí dvojici Asch/Ludwig o 3,5 kilogramu nižší váha naměřená po kvalifikaci. Místo vybojovaného druhého a osmého místa, startovali mladíci v obou závodech z konce roštu.
První závod
Ragginger (č. 36, Schütz, Porsche) dokázal uhájit vedoucí pozici před Schmidem (č. 8, HTP, Bentley) a Freyovou (č. 16, Yaco, Audi). Rušněji bylo v hloubi pole v technické části Mercedes Arena. Ve středu pole se po kontaktu ocitli v hodinách Alessi (č. 69, Callaway, Corvette) a Stolz (č. 7, HTP, Bentley). Vzadu podobně dopadl Asch (č. 21, Zakspeed, Mercedes) po kontaktu s Jöstem (č. 22, MRS, Nissan). Vše se prozatím obešlo bez výjezdu bezpečnostního vozu.
Již po devíti minutách se o drama ve zbytku závodu postaralo vrtošivé klima německého pohoří Eifel, když se poprvé rozpršelo. Deštěm skrápěná dráha představovala výzvu pro jezdce i pro stratégy při volbě vhodného okamžiku pro výměnu pneumatik. Když Lips (č. 13, RWT, Corvette) nezvládl svoji corvette a narazil do bariéry v zatáčce Warsteiner, následný výjezd bezpečnostního vozu se postaral o rušné chvilky v boxech.
Bachler (č. 36, Schütz, Porsche) se kvůli pozdní výměně pneumatik svého kolegy vrátil na 16. místě. Později dokonce odstoupil, když narazil do smýkajícího se Hamprechta (č. 7, HTP, Bentley) po kolizi s Keilwitzem (č. 66, Callaway, Corvette).
Osychající dráha, na níž se během závodu snášel déšť ještě jednou, se postarala o rozdílné přístupy, jenž mohly slavit úspěch. Již při prvním lijáku se vítězná posádka odhodlala v hloubi pole k výměně jako první, což Peipera (č. 2, Abt, Audi) posunulo do první desítky před řadu váhajících kolegů. Odlišný přístup zvolili u týmu Yaco, když celý závod odjeli na suchých pneumatikách. Přesto dvojice Frey/Geipel uhájila třetí příčku z úvodní části závodu, byť se v kritických okamžicích pohybovala až na 16. místě.
Úplné výsledky naleznete Zde. Záznam závodu je rozdělen na dvě části, první naleznete Zde, druhou Zde.
p.
|
Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
J.Pepper/N.Thiim | C.Abt | Audi R8 LMS |
1:00:36.483
|
2.
|
D.Dobitsch/E.Sandström | MS Racing | Audi R8 LMS |
+ 15.613
|
3.
|
R.Frey/P.Geipel | Yaco Racing | Audi R8 LMS |
+ 16.020
|
15.
|
J.Knoll/L.Marioneck | Šenkýř | BMW Z4 |
+ 1:06.870
|
Druhý závod
Bachler (č. 36, Schütz, Porsche) se po startu ocitl pod tlakem Thiima (č. 2, Abt, Audi). Na chvíli si mohl oddychnout při výjezdu bezpečnostního vozu, když do roztočeného audi Van der Lindeho (č. 1, Abt) narazil v Mercedes Aréně Alzen (č. 19, Schubert, BMW).
Po skončení neutralizace závodu však v osmém kole podlehl tlaku dánského pilota. Thiim pak vedl až do 14. kola, než po problémech s elektronikou odstoupil a na dráhu podruhé vyrazil bezpečnostní vůz. Zatímco jej většina pole využila k zastávce, znovu vedoucí Bachler byl povolán až o kolo později. Střídající Ragginger se vrátil až osmý.
Rakouský pilot se vzepjal ke stíhací jízdě, jejímž výsledkem bylo v samotném závěru možné ohrožení dvojitého vítězství týmu MS Racing.
Úplné výsledky nedělního závodu naleznete Zde, záznam je umístěn Zde.
p.
|
Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
F.Stoll/M.Basseng | MS Racing | Audi R8 LMS |
59:57.802
|
2.
|
D.Dobitsch/E.Sandström | MS Racing | Audi R8 LMS |
+ 8.158
|
3.
|
M.Ragginger/K.Bachler | Schütz | Porsche 997 |
+ 8.235
|
17.
|
J.Knoll/L.Marioneck | Šenkýř | BMW Z4 |
+ 55.503
|
Foto: Tomáš Krejčík
ADAC GT Masters má po letní přestávce napilno. Po nedávném závodu na Nürburgringu čeká na účastníky německého mistrovství další členitý okruh Sachsenring.
Očekávané události
28. – 30. srpna - ADAC GT Masters (6/8); Sachsenring
Na saském okruhu se utká 19 stálých účastníků. Chybět bude corvette týmu RWT, pro české fanoušky je naopak potěšující přítomnost lamborghini týmu Reiter a Tomáše Engeho. V českém bmw týmu Šenkýř bude chybět Jakub Knoll. Nahradí jej zkušený pilot mnichovských vozů Fin Markus Palttala, který byl před měsícem součástí vítězné posádky v 24 hodin ve Spa.
Poslední z okruhů, jenž se nachází v blízkosti naší domoviny, k jehož osobní návštěvě můžete využít následujícího článku Zde.
Letošní novinkou je vysílání přímých přenosů závodů přes internet (Zde). Jedná se o promítání v době probíhajícího závodu s minimálními časovými přesahy. Časy vysílání naleznete v níže uvedené tabulce.
Po skončení závodu lze na portálu You Tube nalézt záznamy, které je možné sledovat na celé obrazovce. Odkazy na tyto záznamy budou součástí následujících vydání Grand magazínu.
Událost | Den | ADAC | Start |
První závod | Sobota | 13,15 – 14,15 |
13,10
|
Druhý závod | Neděle | 13,15 – 14,15 |
13,10
|
Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.
4. – 6. září - Blancpain Sprint Series (5/7); BGTS (9/12), Algarve
4. – 6. září - International GT Open (6/8); Spa-Francorchamps
18. – 20. září - ADAC GT Masters (7/8); Zandvoort
19. – 20. září - Blancpain Endurance (5/5); BGTS (10/12), Nürburgring
Foto: Martin Ševčík
Doplňující odkazy
Popis |
Odkaz
|
Grand magazín 14/2015 (17. července – 12. srpna) | |
Profil Blancpain Sprint Series 2015 | |
Profil Blancpain Endurance Series 2015 | |
Profil ADAC GT Masters 2015 | |
Představení závodu 24 hodin ve Spa 2015 |
Zdroj: SRO, ADAC, GT Sport, Formule