Druhý trénink také v rukou úřadujícího šampiona
Velká cena Itálie - 2. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování druhého tréningu na Velkou cenu Itálie! F1 se opět vrátila na okruh Monza a i když to teď tak nevypadá, nejúspěšnějším týmem tohoto okruhu je italské Ferrari. Pokud počítáme i velkou cenu roka 1949, kdy ještě neexistoval šampionát F1, tak napočítáme až 19 vítězství Ferrari. Druhý McLaren má co dohánět, vyhrál zde "pouze" desetkrát. Následují Alfa Romeo, Williams a o páté místo se dělí Team Lotus a Mercedes, který zde poprvé vyhrál v roce 1934 a v neděli si může připsat již šesté vítězství. Nebylo by to žádným překvapením, Lewis Hamilton se již v prvním tréninku přiblížil k času, který mu loni stačil na pole position a třetímu Sebastianovi Vettelovi nadělil jeden a půl sekundy.
McLaren obětoval závěr prvního tréninku, aby do monopostů začal instalovat nové pohonné jednotky, Toro Rosso trápila nestabilita při brzdění i technické problémy a snažit se bude muset i Romain Grosjean, který svůj vůz v prvním tréninku opět přenechal Jolyonu Palmerovi. Asfalt je vyhřátý na 33°C, teplota vzduchu 24°C a jezdci se tentokrát ukážou i na měkké směsi pneumatik, takže očekáváme překonání Hamiltonova dopoledního času.
14:00, zelené světlo a Alonso, Stevens a Merhi na trati. Fernando Alonso si připsal pouze instalační kolo a vrchol tabulky ovládlo Ferrari. Namísto jednoho či dvou rychlých kol se však soustředilo na tempo v delším stintu, oba jezdci jezdili časy kolem 1:26.6s.
"Nemám DRS," informoval svůj tým Marcus Ericsson. Nicu Hülkenbergovi se podařilo překonat Ferrari, Daniel Ricciardo zvolil tempo nad 1:27s. Na začátku tréninku samozřejmě všichni jezdili na tvrdších pneumatikách.
Po 10 minutách tréninku se objevila porucha na Ricciardově voze, Australanovi bylo poraděno dokončit celé kolo bez přeřazování. Zatímco se Australan pomalu vracel k mechanikům, jeho bývalý týmový kolega v barvách Ferrari opět probral vedení, ale pouze do chvíle, kdy se ukázaly vozy Mercedesu. Rosberg začal trénink časem 1:25.6s.
Po 25 minutách ještě neměli měřená kola na kontě Jenson Button a Daniil Kvjat, ale Hülkenberg, Sainz a Ericsson už přezouvali na měkké pneumatiky. S tvrdší směsí byl nakonec nejrychlejší Lewis Hamilton s časem 1:25.1s. Hülkenberg se na měkkých gumách i přes zdržení v Parabolice posunul na třetí místo těsně za Rosberga a o rychlostní výhodě měkčích pneumatik nemohlo být pochyb.
Kimi Räikkönen se na pneumatikách se žlutým páskem dostal před Hülkenberga, ale Rosbergův čas na tvrdých nepřekonal. Vettelovi se to podařilo na první pokus, ale zůstal tři tisíciny sekundy za Hamiltonovým starým časem. Kvjat se dostal na trať a zůstal jezdit, ale Buttona McLaren rychle vrátil do garáže kvůli "abnormalitě" v telemetrických datech.
Jezdci Ferrari své tempo pomalu zvýšili, Räikkönen se dostal před Rosberga a Vettel před Hamiltona, ale to jen do chvíle, kdy se Mercedes rozhodl vyjet na měkkých pneumatikách. Pozornost kamer na sebe strhl Max Verstappen. V Ascari ztratil kontrolu nad vozem a do štěrkového kačírku zamířil zadkem napřed. Dokázal se však z této šlamastyky dostat - velmi opatrně se křížem přes celý kačírek vrátil na trať. Štěrk v Monze možná není tak jemný jako na jiných okruzích, ale takový návrat na trať nevídáme často.
Hamilton využil měkké pneumatiky k dosažení času 1:24.28s. Připomeňme, že loni mu ke kvalifikačnímu vítězství stačilo 1:24.11s. Rosberg byl pomalejší o 21 tisícin sekundy, Vettel o 759 tisícin. Od jeho týmového kolegu ho oddělil Hülkenberg a v první desítce nechyběli ani oba jezdci Lotusu a Williamsu a Sergio Pérez. Italskou trať ovládla německá automobilka.
Button i Kvjat měli po polovině tréninku na kontě pouze velmi pomalá kola a zůstávali v garážích, jezdci Manoru tak svá jména viděli nezvykle vysoko - na sedmnáctém a osmnáctém místě. Alonso před nimi, ale za trápící se dvojicí Toro Rosso.
Trénink se dále nesl v klidném duchu, jen Sergio Pérez si zakoledoval o návrat do autoškoly. Při cestě zkratkou vedle první šikany zavadil o jednu z polystyrénových překážek a zničil ji. Mercedesy kroužily s časy nad 1:27s, Räikkönen a Bottas se pokoušeli udržet v blízkosti 1:28s. Diváci se nemohli stěžovat, trať byla v poslední třetině tréninku plná kroužících vozů, pouze Buttonův a Kvjatův monopost zaměstnávaly mechaniky McLarenu a Red Bullu.
O kvalifikační rychlosti budeme vědět víc zítra po třetím tréninku, ale za Mercedesem to vypadá na boj Ferrari proti Force Indii a počítat můžeme i s oživením Williamsu. V neděli bude důležité, jak si týmy Mercedesu poradí s pneumatikami, v Spa s nimi měl problém jak Williams, tak i Force India a nakonec se z třetího místa radoval Grosjean z Lotusu. V dobrý výsledek před víkendem věřili i piloti Sauberu, ale ani v jednom dnešním tréninku se nedostali do první desítky.
Jen Sergio Pérez si zakoledoval o návrat do autoškoly, při cestě zkratkou vedle první šikany zavadil o jednu z polystyrénových překážek a zničil ji.
Red Bull ještě stihl vrátit Kvjata na trať, ale technický problém nebyl odstraněn a Rus zůstal poslední. První místo těsně, ale přece zůstalo vlastnictvím Lewise Hamiltona. Třetí Sebastian Vettel byl o dvě a půl desetiny sekundy rychlejší než Sergio Pérez.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:24.279 | 27 |
|
2 | Rosberg | Mercedes | 1:24.300 | 0.021 | 35 |
3 | Vettel | Ferrari | 1:25.038 | 0.759 | 36 |
4 | Perez | Force India | 1:25.278 | 0.999 | 34 |
5 | Hulkenberg | Force India | 1:25.325 | 1.046 | 43 |
6 | Räikkonen | Ferrari | 1:25.380 | 1.101 | 39 |
7 | Grosjean | Lotus | 1:25.497 | 1.218 | 41 |
8 | Maldonado | Lotus | 1:25.513 | 1.234 | 41 |
9 | Bottas | Williams | 1:25.647 | 1.368 | 34 |
10 | Massa | Williams | 1:25.891 | 1.612 | 31 |
11 | Nasr | Sauber | 1:26.114 | 1.835 | 30 |
12 | Ericsson | Sauber | 1:26.133 | 1.854 | 32 |
13 | Ricciardo | Red Bull | 1:26.222 | 1.943 | 27 |
14 | Verstappen | Toro Rosso | 1:26.454 | 2.175 | 38 |
15 | Sainz | Toro Rosso | 1:26.641 | 2.362 | 50 |
16 | Alonso | McLaren | 1:26.966 | 2.687 | 31 |
17 | Stevens | Manor | 1:28.201 | 3.922 | 29 |
18 | Merhi | Manor | 1:28.439 | 4.160 | 27 |
19 | Button | McLaren | 1:28.471 | 4.192 | 3 |
20 | Kvjat | Red Bull | 1:28.723 | 4.444 | 28 |