Nevěřící Hamilton a "schovaný" signální panel
Drama jedné obyčejné zastávky
Přinášíme přepis rádiové komunikace během osudné zastávky Lewise Hamiltona v nedělní Velké ceně Itálie.
Jak známo, obhájce titulu vjel do uzavřené boxové uličky a vyfasoval za to trest 10 sekund stop and go, což mu zruinovalo závod. Hájil se tím, že signalizaci nespatřil, a vypadá to, že nelhal.
V 19. kole odstavil v Parabolice svůj vůz Kevin Magnussen. V té chvíli vedl Hamilton o 13 sekund před Sainzem a jeho závodní inženýr Peter Bonnington ho ubezpečil, že pneumatiky jsou zatím v dobrém stavu.
O kolo později éter znovu ožil:
Bonnington: „Safety car, safety car. Box, box.“
Hamilton: „Chci tvrdé gumy. Tvrdé gumy. Tvrdé gumy.“
Bonnington: „Rozumím, Lewisi. Ale je pozdě to měnit. Přejdeme na střední.“
Hamilton vzápětí přejel bílou čáru, vyznačující v boxech úsek s předepsanou rychlostí 80 km/h.
Bonnington: „Zůstaň venku! Vjezd je uzavřen.“ Pozdě…
Hamilton přehlédl signalizaci a varování od týmu přišlo pozdě. Foto: Mercedes
Hamilton přezul a vrátil se na trať.
Hamilton: „Nepochopil jsem přesně, co jsi předtím říkal.“
Bonnington: „Rozumím Lewisi. Zpráva přišla pozdě. Vjezd do boxů byl uzavřen.“
Hamilton: „Byl zavřený?“
Bonnington: „Prověřujeme to.“
Hamilton: „To je k smíchu. Kvůli tomu autu po pravé straně? To přece vůbec nestálo v cestě.“
Po chvíli.
Hamilton: „Tak byla boxová ulička zavřená?“
Bonnington: „Na monitoru se objevilo hlášení, ano, bylo tomu tak. Teď o tom diskutujeme.“
Teprve o dvě kola později si Hamilton všiml signálního světla, které předtím přehlédl. Bylo totiž umístěno na vnější straně Paraboliky, a ne přímo v nájezdu do depa, jak si myslel. Teď už bylo jasné, že trest ho nemine, a proto dostal pokyn, aby si vytvořil co největší náskok.
Po zastavení velké ceny v důsledku Leclerkovy nehody Hamilton vedl na toto téma konverzaci se sportovním ředitelem Ronem Meadowsem a závodním šéfinženýrem Andrewem Shovlinem. Nemohli mu ale poskytnout žádnou příznivou informaci.
Nepomohla ani osobní intervence u sportovních komisařů. Jeho argumentace, že umístit signalizaci na levou stranu do jedné z nejnebezpečnějších zatáček v celém seriálu je nesmysl, má jistě své opodstatnění. Vinu z něj ovšem nesmyla.
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Mercedes