Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamilton nejrychlejší v posledních jízdách před sprintem, Sainz v problémech

Hamilton nejrychlejší v posledních jízdách před sprintem, Sainz v problémech

Velká cena Itálie - 2. trénink

V sobotu směřovala hlavní pozornost jezdců a týmů ke kvalifikačnímu sprintu, jehož start byl naplánován na 16:30 hodin. Ještě předtím se ale od 12:00 uskutečnil druhý volný trénink. Ten trval hodinu a byl poslední možností vyzkoušet vozy před začátkem sprintu. Teplota trati činila na jeho začátku 34 stupňů. Vzduch měl o 10 stupňů méně.

Na Leclerkově Ferrari došlo přes noc k výměně motoru. Monacký jezdec s ním měl v páteční kvalifikaci problémy. U italské stáje se proto rozhodli z preventivních důvodů vrátit k již dříve nasazené pohonné jednotce. Tato výměna ovšem pro Leclerca neznamenala žádnou penalizaci. To neplatí v případě Bottase. Fin nasadil před víkendem nové komponenty a ačkoli si pro start sprintu vyjel první místo, v neděli odstartuje poslední bez ohledu na to, na které pozici sprint dokončí.

Piloti po začátku druhého tréninku s výjezdem na trať nespěchali. Po uplynutí prvních pěti minut mělo na svém kontě alespoň jedno odjeté kolo pouze deset jezdců. Čas do té doby zaznamenali pouze piloti Haasu. První byl Mazepin (1:26,412) a druhý Schumacher (1:27,463). Oba svá kola zajeli na střední směsi. Zanedlouho zajeli své první časy také Cunoda, Giovinazzi a Kubica. Schumacher měl problémy v nájezdu do šikany Variante della Roggia, do které nedobrzdil a vycestoval ven z dráhy.

Jako první zajeli měřená kola piloti Haasu. Foto: Haas

Jezdci Haasu ale podle očekávání nevydrželi na čele výsledkové listiny dlouho. Po prvních deseti minutách vedl Pérez před Mazepinem a Cunodou. Zajetý čas měli i čtvrtý Norris, pátý Schumacher, šestý Giovinazzi a sedmý Kubica. V boxech stále vyčkávali Alonso, Ocon, Verstappen a Russell. Oba jezdci Mercedesu zaznamenávali své první kilometry dne. Ricciardo vycestoval v úvodní šikaně ven z trati hned poté, co vyjel z boxů. V akci jsme mohli vidět všechny tři směsi pneumatik.

Dvacet minut před koncem již měli všichni jezdci na svém kontě alespoň jedno měřené kolo. Na čele se nacházeli piloti Red Bullu. První byl s časem 1:23,754 Verstappen a druhý Pérez, jehož nejlepší kolo mělo hodnotu 1:24,190. Třetí příčka patřila Gaslymu (1:25,082). Zatímco Verstappen zajel své nejrychlejší kolo na pneumatikách nejměkčí specifikace, Pérez a Gasly dosáhli svých nejlepších výkonů na střední směsi. Hamilton, který jel na nejměkčí směsi, se nacházel na čtvrté příčce. Bottas měl na svém voze naopak nejtvrdší gumy a byl sedmý. Fin nedobrzdil do Variante della Roggia a místo průjezdu šikanou skákal přes obrubníky.

Třicet dva minut před koncem se postaral o rozruch Sainz. Španěl havaroval v zatáčce Variante Ascari. Byly vyvěšeny červené vlajky. Sainz vystoupil z monopostu nezraněn. Jeho účast ve sprintu se ale vzhledem ke značným poškozením na jeho voze ocitla v ohrožení. Pro start sprintu si pilot Ferrari vyjel v páteční kvalifikaci sedmé místo.

Pro Carlose Sainze skončil druhý trénink velkou ránou. Foto: Ferrari

Dvacet jedna minut před koncem byl trénink restartován. Krátce poté informovalo Ferrari ředitele závodu Michaela Masiho o tom, že Sainz byl po první prohlídce lékařem shledán způsobilým pro účast v kvalifikaci. O hodinu později ho ale měla čekat ještě jedna.

Mezitím byli jezdci Red Bullu vystřídáni na čele výsledkové listiny Mercedesy, jehož jezdci nazuli nejměkčí směs pneumatik. Zatímco Hamilton se posunul s časem 1:23,246 na první místo, Bottase dostalo kolo v hodnotě 1:23,468 na druhou příčku. Krátce po zajetí nejrychlejšího času si Hamilton dojel pro bíle značenou tvrdou směs pneumatik. V tu chvíli byl na dráze jediným pilotem, který jezdil na této sadě. Ostatní měli na svých vozech měkkou nebo střední směs.

Pět minut před koncem Leclerc oznámil, že musí do boxů. Nechtěl však uvést důvod. Hamilton vyjel mimo trať ve Variante della Roggia. Ani to mu ale nezabránilo v tom, aby se udržel na první příčce a stal se vítězem posledního volného tréninku. Druhý skončil Bottas a třetí Verstappen.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:23,246   25
2. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:23,468 + 0.222 24
3. Max Verstappen Red Bull Honda 1:23,662 + 0.416 23
4. Sergio Pérez Red Bull Honda 1:23,917 + 0.671 29
5. Esteban Ocon Alpine Renault 1:24,263 + 1.017 20
6. Robert Kubica Alfa Romeo Ferrari 1:24,280 + 1.034 28
7. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:24,502 + 1.256 26
8. Fernando Alonso Alpine Renault 1:24,539 + 1.293 16
9. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:24,654 + 1.408 24
10. Lando Norris McLaren Mercedes 1:24,665 + 1.419 27
11. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:24,770 + 1.524 21
12. Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 1:24,774 + 1.528 24
13. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:24,805 + 1.559 23
14. George Russell Williams Mercedes 1:25,083 + 1.837 22
15. Juki Cunoda AlphaTauri Honda 1:25,422 + 2.176 32
16. Nikita Mazepin Haas Ferrari 1:25,729 + 2.483 23
17. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:25,763 + 2.517 28
18. Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 1:25,935 + 2.689 28
19. Mick Schumacher Haas Ferrari 1:26,012 + 2.766 25
20. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:26,124 + 2.878 14

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes